گرانی بنزین و ارتباطش با دعواهای سیاسی؛
یکی از ضرورت‌های فعلی کشور در وضعیت خاص به وجود آمده، حفظ شرایط آرام و امن کشور برای پیگیری مطالبات بحق مردم از مسئولان و تصمیم‌گیران است. متأسفانه آسیب اصلی به این آرامش برای پیگیری مطالبات بحق مردم در بسیاری موارد از ناحیه افراطیون سیاسی و عملیاتی وارد می‌شود.
کد خبر: ۷۹۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۸ 22 November 2019

به گزارش تابناک قم، آلوده کردن فضای طبیعی و آرام برای پیگیری مطالباتی که از تبعات افزایش قیمت بنزین و یا تصمیم های مهم دیگر برای برون رفت از وضع اقتصادی فعلی باید گرفت از جمله حذف نفت از بودجه و امثالهم مانع اصلی است.

خواسته یا ناخواسته، افراطیون از طیف های مختلف سیاسی و یا افراد عملیاتی معترض در تجمعات که همکار خرابکاران و نیروهای سازمان یافته اغتشاش‌گر می‌شوند هر دو عاملان خطرناک برای آرامش و امنیت کشور به شمار می روند که در صورت موفقیت در پیگیری اهداف شان با ایجاد فضای بسته امنیتی که ناچاراً حاکم می‌شود، پیگیری هرگونه مطالبه بحق و اصلاح را از بین برده و راه را برای حل مشکلات مردم می‌بندند.

یک دسته از این افراطیون را روزهای گذشته در میدان اعتراضات خیابانی مشاهده کردیم که ناخواسته به دلیل روحیه افراطی گری عمله نیروهای اغتشاشگر و خرابکار و بعضاً اراذل و اوباش و سارقین و غارتگران حرفه‌ای شدند و انواع خسارات را به اموال عمومی و خصوصی مردم وارد کردند و موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان هم شدند.

طبیعی و بدیهی است که هر اقدام افراطی در صحنه اعتراضات بستر را برای ورود و به دست گرفتن ابتکار عمل توسط نیروهایی که با برنامه و غرض قبلی در جمع حاضر شده اند، فراهم و اختیار هدایت جمعیت را به آنها می‌سپارد و آنچه نباید پیش بیاید اتفاق می‌افتد که اکثریت حاضر در صحنه هم آن اقدامات را تأیید نمی‌کنند، ولی دیگر قدرت جلوگیری هم ندارند.

همین اتفاق در بین سیاستمداران افراطی چه سابقه افراطی‌گری داشته باشند چه نداشته باشند، پیش می آید. در چنین شرایطی، مواضع افراطی آنها فضا را آشوب زده و ملتهب می‌کند. این روزها متأسفانه از کسانی این موضع افراطی و نامناسب دیده می‌شود که اتفاقاً مسئولیت ایجاد و حفظ آرامش به عهده آنهاست.

رئیس جمهور که مدعی اعتدال هم هست، درست در آستانه تصمیم تنش زای «افزایش قیمت بنزین» بر طبل اختلافات جناحی و سیاسی در چند سخنرانی زنجیره‌ای در استان های یزد و کرمان می کوبد و تا آنجا پیش می‌رود که انسان فکر می‌کند آتش تهیه توپخانه‌ای دارد برای یک هجوم زمینه‌سازی می‌کند.

رئیس جمهوری که خود مسئول و مجری اصلی تصمیمی می‌خواهد باشد که باید چند روز بعد عملیاتی شود و زمینه‌سازی لازم باید برای کنترل تنش‌های آن صورت گیرد، شرایط کشور و اختلافات را تشدید و درست انگشت بر اختلافات در سطح سران قوا که تصمیم مشترک آنها قرار است اجرا شود می‌گذارد و تشدید اختلافات گذشته و جاری را دامن می‌زند.

یا اینکه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حد یک نماینده و سیاستمدار ناشی و تازه کار در اوج ناآرامی‌های کشور مواضعی اتخاذ می کند که موجب تشدید ناآرامی‌ها و جراحت حساسیت‌های مردم می‌شود. در مورد نرخ گذاری جدید بنزین و زیر سوال بردن سران قوا که تصمیم گیر فعلی شرایط بحرانی کشور هستند، به نظر می‌رسد این اقدامات با هر انگیزه‌ای، منجر به حاکم کردن تفکر افراطیون بر کشور می شود و این موضوع در اوضاع کنونی سهم مهلک برای امنیت کشور است که کار را هم برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی سخت و سختر تر می کند.

به نظر می‌رسد بر همه مدیران، مسئولان و نخبگان کشور فرض است، اجازه حاکم شدن تفکر و مواضع افراطی این قبیل افراد که در طیف‌های مختلف و سیاسی کشور هم متأسفانه حضور دارند، ندهند و جدی در خصوص کنترل آنها اقدام کنند.

قطعاً در این روزها و آینده نزدیک، مباحث چالشی و تصمیمات مختلفی لازم است برای شرایط خاصی اقتصادی کشور و اقتصاد بدون نفت اتخاذ شود که نزدیک بودن این ایام به انتخابات و مواضع تبلیغاتی می‌تواند تبعات منفی بیشتری داشته یاشد و این مسأله موظبت و مراقبت بیشتری را طلب می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
جون اینها سباستمدار نیستند علم سیاست نمی دانند اینها رئیس هستند ارباب هستند ، بدون ضابطه. سمت گرفته اند ، ، اگر مردم درست انتخاب می کردند اینها را انتخاب نمی کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چرا نام رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس را همانگونه که نام رئیس جمهور را بردی نمی بری . ایشان آقای ذوالنور هستند که فرموده اند کاری جز پائین کشیدن رئیس جمهوری ندارند. خوب وقتی ایشان اینقدر در بیان صراحت دارند، چرا شما نام ایشان را نمی برید. ایشان میخواسنند طرحی بر توقف گرانی بینزین به مجلس نیز بدهند که ندادند و یا اینکه ایشان در صدد استیضاح رئیس مجلس نیز در دست دارند.
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
جالبه تا الان نگفتند تقصیر احمدی نژاده گرونی بنزین والا تو چهار سال اول که روحانی میگفت همه چیز تقصیر احمدی نژاد فکر کنم دیگه خجالت میکشن گرونی را بندازن تقصیر اون.برام جالبه اینه که این همه کارای احمدی نژاد را مسخره میکردند حالا دارن مثل اون یارانه میدن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تابناک بی انصاف شما خودتون بهتر از هرکسی از مشکلات فعلی در اداره کشور و ریشه های آن خبر داری پس اگر قدرت و اجازه تحلیل منصفانه نداری بهتر است سکوت کنی. از دولتی که در شرایط فعلی هم درگیر بدترین و شدیدترین نوع تحریم هاست (تحریم هائیکه همین تندروها مسبب ایجاد آنها هستند و نه دولت فعلی) و در داخل هم تحت هجوم و تهدید تخریب تندروهای داخلی است چه انتطاری داری؟!!!!
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
الان دقیقا منظورت از این متن چی بود؟
همینطوری یه چیزی گفتی که گفته باشی؟
یک نفر فکر نکرد که چرا بیشتر اعتراضات در مناطق کمتر مرفه رخ داد؟
تو را یه خدا بس کنید این آسمون ریسمون کردن رو
مردم تحت فشارند و کارد به استخوانشون رسیده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار