بانک صادرات به برخی پرسنل دانشگاه وام چند ده میلیونی داده است؟
پس از انتصاب سرپرست فعلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یکی از بانک‌های استان با چاپ و نصب بنری در نزدیکی ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه، این انتصاب را تبریک گفت؛ اقدام مذکور بهانه‌ای شد تا مطالبه شفاف‌سازی درباره یک موضوع را، در قدم نخست، با رئیس دانشگاه مطرح کنیم؛ البته راه‌های دیگری هم برای شفاف‌سازی در این باره وجود دارد!
کد خبر: ۷۹۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 16 November 2019

به گزارش تابناک کردستان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان یکی از دستگاه‌های اجرایی مهم استان از لحاظ گستره خدمات است که شفاف‌سازی درباره عملکردها در این دستگاه، یک مطالبه جدی در ماه‌ها و سال‌های اخیر بوده است.

حوزه پولی و مالی در این دانشگاه یکی از حوزه‌های بسیار مهمی است که درخواست برای شفاف‌سازی عملکردها در این حوزه همواره مطرح بوده ولی به دلایل نامعلوم، آنچنان که باید و شاید، به این خواسته پاسخ داده نشده است.

بنا بر تطویل این نوشتار نیست؛ هدف، طرح ضرورت شفاف‌سازی درباره یک موضوع خطاب به سرپرست فعلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به بهانه چاپ بنر تبریک انتصاب وی در سمت سکان‌داری هدایت امور دانشگاه است. بخوانید.

پس از انتصاب «فرزین رضاعی» به عنوان سرپرست دانشگاه، «مدیریت و کارکنان بانک صادرات استان کردستان» با چاپ یک بنر این انتصاب را تبریک گفتند؛ در یک نگاه اجمالی، دلیل چاپ بنر تبریک انتصاب یک مدیر آن هم توسط یک بانک به نظر نمی‌رسد غیر از دو دلیل داشته باشد یکم) حداقل بخشی از منابع دستگاه یادشده نزد آن بانک است و بانک پس از تغییر مدیر دستگاه به دنبال حفظ آن منابع است دوم) دستگاه اجرایی نزد بانک حسابی ندارد و جذب منابع آن دستگاه پس از تغییر مدیرش، جزء برنامه‌های بانک است. غیر از این است؟!

حال اگر بدانیم سرپرست سابق دانشگاه، اواخر تیرماه سال جاری، در محل دفتر ریاست واقع در ستاد مرکزی دانشگاه، نشستی مشترک با مسئولین کشوری بانک صادرات ایران شامل «علی حاجی‌پور، معاون شعب و بازاریابی»، «محمدحسین زارعی، مدیر امور شعب شمال کشور»، «رضا صدیق، عضو هیئت مدیره» و «مدیران جدید و سابق بانک صادرات استان» داشته و گویا در آن جلسه حاضرین «پس از بحث و بررسی پیرامون پتانسیل‌های موجود جهت ارتقای همکاری‌ها، تصمیمات متناسب را در جهت عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های دوجانبه» اتخاذ کرده‌اند، به نظر می‌رسد موضوع کمی روشن‌تر شود.

در این شرایط، خبر رسیده بانک صادرات در ماه‌های اخیر به شماری از افراد شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تسهیلات چند ده میلیونی با بهره کم پرداخت کرده است؛ حالا چند سؤال مطرح است؛ تسهیلات مذکور به چه کسانی و با لحاظ چه اولویت‌هایی پرداخت شده است؟ پزشکان متخصص و فوق‌تخصصی که برای مثال به دنبال دایر کردن مطب در استان برای خدمت به مردم هستند چه سهمی از این تسهیلات داشته‌اند؟ آیا پرسنل رده پایین و زحمتکش دانشگاه که در بخش‌های مختلف این مجموعه در حال خدمت هستند و برای مثال کارانه چند ماه آنها هنوز پرداخت نشده هم از این تسهیلات بهره‌ای داشته‌اند؟

نیازی به گفتن نیست که منابع دانشگاه نزد هر بانکی در استان باشد، این منابع متعلق به تک‌تک پرسنل دانشگاه است و اگر قرار بر دریافت تسهیلات برای پرسنل دانشگاه از طریق معرفی آنها به آن بانک باشد باید سازوکاری منصفانه و بر پایه عدالت برای آن تعریف شده باشد و اگر غیر از این باشد... بماند.

الغرض؛ مطالبه‌ای روشن از سرپرست فعلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان این است که اولاً پاسخ دهد آیا در ماه‌های اخیر تسهیلات چند ده میلیونی از طرف بانک صادرات به برخی پرسنل دانشگاه پرداخت شده است یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ این سؤال، اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات از بانک مذکور به همراه مبلغ دریافتی توسط هر کدام از وام‌گیرندگان اعلام شود.

روشنگری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص آنچه مطرح شد، در صورت انجام، یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود؛ البته که برای شفاف‌سازی در ارتباط با این موضوع راه‌های دیگری هم وجود دارد؛ اگر لازم شد خواهیم پیمود!

مطالبه شفاف‌سازی از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان به بهانه چاپ یک بنر!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار