رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری ۲۷۰ میلیون ریال از شاکی کرده بود.
کد خبر: ۷۹۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 15 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی ارجاع شکوائیه‌اى از سوى یکی از شهروندان با موضوع برداشت ۲۷۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی، پرونده در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت.

او بیان داشت: با توجه به طرح شکایت و بررسى حاصل از پرونده، مشخص گردید شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به نیت خرید شارژ ارزان قیمت با یک لینک برخورد کرده و وی در این صفحه اقدام به پرداخت ۱۵۰ هزار ریال می‌کند.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنى و پلیسى مطلع شدند که صفحه فوق جعلی بوده و اطلاعات کارت عابر بانک شاکی در اختیار کلاهبردار قرار گرفته است و موجودی حساب وی را تخلیه کرده است.

او ادامه داد: با تلاش افسران و تحقیقات فنی و تخصصی، متهم که مردى ۳۲ ساله بود دستگیر و در بازجویی گفت با فریب کاربران در فضاى سایبرى اقدام به انتشار تبلیغاتى با مضامین نرم افزارهاى جعلى، ماهواره جیبی، شارژ ارزان قیمت و... می‌کردم و با وعده‌هاى واهی آنان را به صفحات جعلی هدایت می‌کردم.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان و کاربران فضاى سایبرى هشدار داد: هرگونه خرید و پرداخت اینترنتى خود را از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌هاى رسمى و قانونى انجام دهید و به هیچ عنوان به تبلیغات دروغین منتشر شده در کانال‌ها و شبکه‌هاى اجتماعى اطمینان نکنید.

وی از کلیه کاربران خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را در سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir "بخش ارتباطات مردمی" ثبت کنند و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار