در همایش اراک، مدیریت هوشمند شهری انجام شد:
تفاهم‌نامه سه جانبه هوشمندسازی اراک درراستای توسعه شهری برمبنای مولفه های هوشمند، صبح امروز در همایش اراک، مدیریت هوشمند شهری که در فرهنگ سرای این شهربرگزار شد، به امضای معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، شهردار اراک و مدیرعامل مرکز فناوری گسترش ارتباطات رسید.
کد خبر: ۷۹۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 14 November 2019

انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه هوشمندسازی اراک

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرطرح‌های هوشمندسازی شرکت مگفا (مرکز فناوری گسترش ارتباطات) در این آیین با بیان اینکه شهرهای کشور به شکل تدریجی ایجاد شده اند گفت: بیشتر شهرهای کشور مهندسی مدونی نداشته اند و تصمیم گیری برای آنها به مرور برای رفع نیازها و موارد خاص اتخاذ شده است.
محمدرضا میرزا امینی با بیان اینکه شهر هوشمند مجموعه‌ کالبد نوآور دارد افزود: دراین شهر ها از فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیگر ابزارها برای بهبود زندگی، کارایی عملیات و خدمات شهری و رقابت‌پذیری بهره برده شده و نیاز نسل‌های فعلی و آینده را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی پاسخگوست.
وی یاد اورشد: حرکت در مسیر هوشمند زمانی رخ می دهد که استفاده مسئولانه از منابع هماهنگ با محیط‌زیست انجام و توسعه اقتصادی پرشتاب و کیفیت زندگی بهتر برای شهروندان فراهم شود.
وی با اشاره به ویژگیهای شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند باید حاکمیت، اقتصاد، مردم ، جابه‌جایی و حمل و نقل ، محیط زیست، زندگی و سامانه‌های انرژی هوشمند را دارا باشد.

شهردار اراک هم تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله و طرح جامع شهرسازی معماری اراک را از اقدام‌های ارزشمند این نهاد در سال جاری برشمردوگفت: شهر اراک ازسوی یونسکو به‌عنوان شهر یادگیرنده لقب گرفت واین مهم ضرورت حرکت این شهر به سمت هوشمندی را چندبرابر کرده است.
محمد کریم شفیعی با بیان اینکه هوشمندسازی برای اراک امری الزامی وضروری است افزود: برای تحقق آن همه دستگاه‌ها و نهادها باید با یکدیگر همگام شوند.
وی با بیان اینکه سند چشم انداز حرکت شهر اراک را در 4 برنامه 5 ساله تهیه وبه تصویب رسیده است گفت: این سند سرفصل تازه ای برای فعالیت های شهرداری درافق 20 ساله به عنوان یک سند فرا دست درجلوی چشمان ما گذاشته است.
شفیعی با اشاره به اینکه سند چشم انداز توسعه اراک با برنامه های عملیاتی 5 ساله و استراتژیک و تهیه برش های یک ساله برای بودجه بندی اهمیت ویژه ای دارد افزود: برای رسیدن به برنامه 20 ساله، سند توسعه محلات، به ریز بودجه های محلی در این چشم انداز وبرنامه ها لحاظ شده است.
وی با اشاره به تصویب طرح جامع شهرسازی و معماری شهر اراک درسالجاری گفت: همچنین درسال جاری طرح جامع حمل ونقل ترافیک شهر اراک را داشته ایم و طرح ها واسناد تکمیلی فرادستی که برای اداره علمی شهر بستر مناسبی را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر مطالعات زیادی در باره شهر ها هوشمند و هوشمند سازی و شهر الکترونیک انجام شده است اظهاردشت: در تعریف اولیه هوشمند سازی شهر ها یک تعریف فناورانه از شهر داشته اند.
وی اضافه کرد:امروزه شهر های هوشمند به سمت شهر های خلاق میروندبه سمت تعریف عامیانه تر برای زندگی شادتر مردم برای زندگی باکیفیت تر و شرایط شهر ها به سمت انسان محور بودن حرکت می کنند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهری شهرداری اراک هم با بیان اینکه برگزاری این همایش نخستین گام برای حرکت به سوی هوشمندی شهر اراک است گفت: با هوشمندسازی مدیریت شهری به نحو مطلوبی ارایه می‌شود.
محمد عسگری با بیان اینکه در شهر هوشمند باید تمام ارکان شهری مورد توجه قرار گیرد افزود: موفقیت شهر هوشمند برقراری ارتباط خوب بین دولت، بخش خصوصی و شهرداری است بنابراین باید ارتباط بین سه حوزه حفظ شود.
وی یادآورشد :حضور کم‌رنگ هر بخش می‌تواند مانعی برای موفقیت در هوشمندسازی شود.

 

انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه هوشمندسازی اراکانعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه هوشمندسازی اراکانعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه هوشمندسازی اراک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار