نشست شورای سلامت دنا در دستورکارهای مختلفی برگزار شد از جمله این که سگ‌های ولگرد معضل این روزهای شهر سی‌سخت است.
کد خبر: ۷۹۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 13 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری فارس از سی‌سخت، جلسه شورای سلامت شهرستان دنا با دستور کار بررسی مشکل فاضلاب محله مسجد ولی عصر (عج) با حضور علیار علیپور سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران در محل فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.
شریفی رئیس بهداشت محیط به عنوان دبیر جلسه از مصوبات جلسه قبلی شروع کرد و گفت: مقرر گردید با توجه به زیاد شدن حیوانات ولگرد در سطح شهرستان، شهرداری سی‌سخت به عنوان دبیرخانه کمیته تلف کردن حیوانات ولگرد شهرستان نسبت به انجام اقدامات لازم جهت فعال سازی این کمیته اقدام نماید.
مسعود مظفری نماینده شهرداری در جواب شریفی گفت: معضل سگهای ولگرد حدود 10 سال است که ادامه دارد که در سال 90 با استفاده از سموم تعدادی از این سگهای ولگرد معدوم شدند و طی سال‌های بعدی ادامه این روند کاری از سوی نیروی انتظامی و مرکز بهداشت ممنوع شد، الان دچار یک سر درگمی هستیم  که این سگها را چگونه از سطح شهر جمع آوری کنیم با وجود اینکه نمی توانیم به وسیله تیراندازی آنها را از بین ببریم نه به وسیله طعمه گذاری و سم.
مظفری عنوان کرد که در این راستا فردی به نام عیسی فرهی نسب یکی از فعالان محیط زیست و دوست دار طبیعت اعلام آمادگی مبنی بر واگذاری زمین کرده و هزینه مربوطه نسبت به جمع آوری کامل سگها در یک منطقه مناسب جهت عقیم سازی و نگهداری از آنها اقدام کند.
نماینده محیط زیست هم در مورد چگونگی جمع آوری سگهای ولگرد گفت: در گذشته جمع آوری این سگها از طریق سلاح گرم و طعمه گذاری بود که امروزه با توجه به حساسیت حیات وحش و خطر گسترده برای آنها این دو روش منع گردیده است که اکنون بحث عقیم سازی را در پیش رو داریم که باید به صورت یک کار میدانی با همکاری شهرداری، دامپزشکی و محیط زیست این مهم تحقق یابد.
عیسی فرهی نسب از دوست داران حیات وحش حاضر در این جلسه گفت: اگر ادارات مربوطه امکانات و زمین در اختیارم قرار دهند حاضرم در کمتر از یک ماه تمامی سگها را از سطح شهر جمع آوری و در محلی مناسب نسبت به عقیم سازی آنها اقدام کنم.
شریفی دبیر جلسه از مصوبه ای در مورد آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: مقررشد آموزش و پرورش شهرستان دنا با هماهنگی شبکه بهداشت نسبت به بازدید از مدارس شهرستان اقدام و بررسی نماید چه تعداداز مشکلات بهداشتی مدارس برطرف گردیده است، شریفی با بیان اینکه تعداذی از مدارس فاقد آبخوری و سرویس بهداشتی هستند گفت: متاسفانه بعضی از مدارس بالای چندین سال است که از این امکانات برخوردار نیستند.
کریمی نماینده آموزش و پرورش هم در جواب شریفی گفت: در خصوص مشکلات موجود تا آن حدی که در توان آموزش و پرورش بوده سفارشات لازم انجام شده است ولی در کل ساخت دستشویی و آبخوری وظیفه آموزش و پرورش نیست و متولی آن اداره نوسازی مدارس است ولی با این وجود ما هر چه در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد.
کریمی از مشکلاتی از جمله اینکه دهیاری بادنگان سفلی بدون هماهنگی سرویس بهداشتی  مدرسه راخراب کرده است سخن گفت و افزود: طبق قولی که داده بود برای درست کردن دستشویی متاسفانه فقط یک راه شن برای ساخت سرویس بهداشتی تهیه شده است.
کریمی در پایان یادآور شد که از دو سال پیش در تمامی جلسات شورای سلامت حضور دارم و بارها اعلام کرده ام که در سطح شهرستان ما 20 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی داریم ولی کو گوش شنوا.
علیار علیپور فرماندار دنا به عنوان رئیس جلسه گفت: در خصوص مشکلات بهداشتی مدارس اعم از سرویس بهداشتی و آبخوری باید نشستی با اداره نوسازی مدارس با حضور فرمانداری و اداره آموزش و پرورش تشکیل دهیم و نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام کنیم.
فرماندار دنا در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد گفت: باید یک نشست مشترک بین اداره محیط زیست، شهرداری، دامپزشکی و مرکز بهداشت گرفته شود و در مورد عقیم سازی و جمع آوری سگها در محلی مناسب تصمیم گرفته شود.
فرماندار در پایان عنوان کرد: شکستگی های متعددی در سطح شهر وجود دارد که باعث نارضایتی شهروندان شده است  و از اداره آب و فاضلاب می‌خواهم که تا پایان این هفته نسبت به ترمیم این شکستگی ها اقدام کند.
 نوروزی رئیس آب وفاضلاب شهری سی سخت درخصوص صحبت های فرماندار گفت:متاسفانه یک دستگاه مخصوص حفر کانال داریم که دچار نقص فنی شده است که در اولین فرصت پس از تعمیر نسبت به ترمیم تمامی شکستگی ها اقدام خواهیم کرد.
در پایان جلسه فرماندار همراه با رئیس جهاد کشاورزی، بهداشت محیط و مسکن و شهرسازی جهت بازدید میدانی به محله مسجد ولی عصر(عج) رفتند و از نزدیک مشکلات را رصد و به اداره جهاد کشاورزی، شهرداری، بهداشت محیط و شهرسازی تاکید کردند که هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن مشکل این محله اقدامات لازم رابه عمل آورند.
درپایان جلسه ازطرف مرکز بهداشت شهرستان دنا به حاضرین در جلسه یک عدد کلاه با نماد پیک سلامت هدیه داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار