امروز با اعلام حمله تروریستی در شهر یاسوج همه نیروهای امدادی و امنیتی مرتبط با موضوع در محل حاضر و اقدام به انجام وظایف خود نمودند.
کد خبر: ۷۹۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 11 November 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در سال های اخیر حملات تروریستی جایگاه ویژه ای میان ، گروه ها و حتی دولت ها در جهت رسیدن به منافع پیدا کرده است.
در حملات تروریستی بر خلاف آنچه که در طول تاریخ با جنگ های رودرو طرف های متخاصم با هم درگیر می شدند ، تروریست ها با هدف قرار دادن همه اهداف چه نظامی و چه غیر نظامی سعی در تحت فشار قرار دادن کشور یا افراد متخاصم برای رسیدن به خواسته های خود را دارند.
 با توجه به این نکته که حملات تروریستی مختص به زمان و یا مکان خاصی نیست لذا آمادگی مردم و مسئولین جهت مواجه شدن با چنین شرایطی از جمله مواردی است که می تواند در جهت کاهش تبعات در صورت وقوع و همچنین ممانعت از رسیدن تروریست ها به خواسته هایشان نقش بسیار تعیین کننده ای داشته باشد.
کافی است تیتر «حمله تروریستی » از یک رسانه یا فضای مجازی مخابره شود ، در آن صورت خواهیم دید همه نگاه ها به سمت این خبر خواهد رفت و هر کس به هر طریقی در تکاپوی دریافت آخرین خبرها است .
در حملات تروریستی دستگاه های مختلف به میزان تاثیرگذاریشان ، به ایفای نقش خواهند پرداخت. شاید اولین و تاثیرگذارترین مورد پس از وقوع یک حمله تروریستی شیوه اطلاع رسانی آن است که در این زمینه بسته به آموزش هایی که خبرنگاران در این زمینه دیده اند می توانند نقش مثبت یا منفی ایفا کنند. 
بی شک اولین اقدام خبری در این زمینه ، اعلام وقوع حادثه است که شیوه انتشار آن بسیار مهم است. روز یک شنبه 19 آبان 98 رزمایش حمله تروریستی در شهر یاسوج برگزار شد که در این زمینه پای صحبت های یکی از خبرنگاران حاضر در این تمرین مهم نشسته ایم.
فاطمه رشیدی خبرنگار خبرگزاری ایرنا می گوید : رزمایش  خیلی خوب بود اما برای اینکه به واقعیت نزدیکتر و ارزیابی ها دقیقتر و منطقی تر می شد باید دستگاه های انتظامی و امدادرسان در محل هایی مستقر می شدند که در حالت عادی حضور دارند.
رشیدی اینگونه ادامه می دهد که برای برگزاری چنین رزمایشی که سناریوی ان سطح کیفی بسیار بالایی داشت باید حتما رسانه ها هم در سناریو دیده می شدند.
وی می گوید : حتی شهروندان مزاحم، سلفی بگیران و دوربین به دست های رویدادها، که به گفته دستگاه های امدادرسان در مواقع بحران مهمترین عامل کند کننده روند خدمت رسانی هستند، نیز باید در سناریو پیش بینی می شدند.
این فعال رسانه ای معتقد است ، خبرنگاران و حتی شهروندان باید بدانند وقتی حادثه تروریستی در این سطح رخ می دهد دقیقا چه کاری انجام بدهند.
خانم رشیدی ادامه می دهد : این رزمایش به رغم استقبال و هماهنگی بین دستگاهی که در آن مشهود بود اما بیشتر فرصت نمایش تجهیزات و آمادگی نیروی انسانی در صحنه بود و نمی توان با توجه به این رزمایش آمادگی واقعی دستگاه ها را ارزیابی کرد.
وی اینگونه توضیح می دهد که در شرایطی که خودرو آمبولانس، پلیس، آتش نشانی، امدادگر همه در کوچه های اطراف محل رزمایش قرار دارند ارزیابی واقعی از عنصر زمان به عنوان یکی از حیاتی ترین عناصر امدادرسانی و ورور به بحران، صورت نمی گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار