انشاءخوانی «فرشادان» در تریبون یک‌طرفه صدا و سیما
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به تازگی در برنامه یک‌طرفه صدا و سیمای مرکز کردستان به جای پاسخ‌گویی به سؤالات جدی درباره عملکرد قابل تأمل‌اش در دوره نمایندگی، به برشماری عملکرد دولت پرداخت؛ «فرشادان» در زنگ حساب انشاء می‌خواند!
کد خبر: ۷۹۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 09 November 2019

به گزارش تابناک کردستان، «سیدمهدی فرشادان» در برنامه هفته گذشته «با نمایندگان» که از صدا و سیمای مرکز کردستان پخش شد، حدود 35 دقیقه، تریبونی یک‌طرفه در اختیار داشت تا سخن بگوید و از آنجا که وظیفه اصلی یک نماینده قانون‌گذاری و صد البته نظارت بر اجرای قانون است، لابد مردم هم انتظار داشتند در این حوزه لااقل از برخی اقدامات عملی منتج به نتیجه قابل لمس وکیل خود بشنوند؛ شنیدند؟! 

در برنامه مذکور، تمرکز بر روی حوزه‌های رأی‌آور بود! بهداشت و درمان، راه، ورزش و جوانان، فرهنگیان و ... چند بار نطق‌های شعاری و پوپولیستی این نماینده در فواصل مختلف زمانی پخش شد بی‌آنکه جنابش توضیح دهد آن اظهارات جز مصرف تبلیغاتی برای خودِ او چه نتیجه‌ای برای دیگران داشته است؟ 

او در ابتدای برنامه به گونه‌ای سخن گفت که انگار می‌خواهد به مردم گزارش بدهد؛ کسی می‌داند تعریف پروژه عظیم بیمارستان فوق‌تخصصی کوثر و اختصاص اعتبار میلیاردی به آن، چه ارتباطی به «فرشادان» دارد که او در برنامه گزارش عملکرد از آن سخن می‌گوید؟ مگر نه اینکه اختصاص آمبولانس هوایی و آمبولانس‌های پیشرفته اورژانس به استان کردستان از طرف دولت و وزارت بهداشت انجام شده و مختص کردستان هم نیست پس برشماری آن چه جایگاهی در برنامه گزارش‌دهی! نماینده دارد؟! 

حدود 10 دقیقه از زمان برنامه جناب نماینده به مباحث مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی کردستان اختصاص داشت؛ او نباید توضیح می‌داد موضع‌اش درباره «وحید یوسفی‌نژاد»، سرپرست سابق دانشگاه علوم پزشکی کردستان، زمانی که در آن سمت منصوب شد چه بود و جنابش به فاصله کوتاهی بعد از انتصاب، با چه استدلالی نامه عزل وی از سمتش، خطاب به وزیر بهداشت را امضا کرد؟ او نباید می‌گفت آیا در میان استخدام‌های دانشگاه علوم پزشکی کسی از نزدیکانش استخدام شده است یا خیر؟ 

انتقاد از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی وقتی آنها در برنامه حضور ندارند چه معنایی دارد؟ البته او حتماً بزودی و پس از آنکه فایل صوتی اظهاراتش درباره رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کردستان را منتشر کردیم لازم می‌شود به مواردی پاسخ دهد، هم به مردم و هم به ... بماند! 

راستی، فرشادان از آغاز فعالیت دو دستگاه آمبولانس در هلال احمر کردستان هم سخن به میان آورد؛ بهتر نبود جناب نماینده به آمبولانس هلال احمر کردستان هم که زیر پای استاندار کردستان است و گویا او با وجود مکاتبات انجام شده توسط هلال احمر، آن را به مردم کردستان پس نمی‌دهد، «گریزی» می‌زد؟ 

چند حرف طمطراق و کار و بار      کار و حال خود ببین و شرم‌دار

 آنچه این نماینده درباره پتروشیمی کردستان گفت از دید راقم این سطور به یک شوخی بیشتر شباهت داشت و با عرض پوزش ابداً ارزش نقد ندارد! شعارهای «فرشادان» در حوزه راه هم تنها می‌تواند مصرف انتخاباتی داشته باشد؛ دولت تدبیر و امید اگر در هیچ حوزه‌ای در کردستان کار انجام نداده باشد در حوزه راه خوب عمل کرده و این امر را هیچ‌کس نمی‌تواند منکر شود و این کارها با اراده دولت انجام شده و ارتباطی به این نماینده ندارد. 

اما «فرشادان» درباره حوزه رسانه هم سخنانی بر زبان آورد؛ کسی که در خانه شیشه‌ای نشسته و جبروت خیالی‌اش تنها با چند سنگریزه اصحاب شرافتمند قلمِ همین استان در هم می‌شکند عقلاً و قهراً باید با احتیاط بیشتری درباره حوزه کاری صنف مذکور زبان به سخن بگشاید؛ این توصیه برای همه صاحبان زر و زور که دلخوش به استتار فتوری و زبونی خویش پشت اسکناس‌هایشان باشند، به کار می‌آید! 

وا مشورانيد تا من رازتان     وا نگويم آخر و آغازتان 

حضور در برنامه‌های یک‌طرفه صدا و سیما و قلم‌فرسایی مشتی سفارشی‌نویس دردی از «فرشادان» دوا نمی‌کند؛ او بالاخره پیرامون سؤالاتی درباره پرونده شماره 9309988710700381 در ارتباط با یک خانه، سؤالاتی درباره احدی از نزدیکانش و عملکردش در یکی از بانک‌های استان، سؤالاتی درباره برخی تسهیلات بانکی و چندین و چند سؤال دیگر، باید به افکار عمومی توضیح دهد؛ مطرح کردن سؤالات با ما! 

از نظر نگارنده، «سیدمهدی فرشادان» در دوره حضورش در خانه ملت، محافظه‌کاری عافیت‌طلب بوده و این صفات خیلی وقت‌ها این باور را به ذهن متبادر می‌کند که جنابش «این کاره نیست»؛ ما درباره عملکرد او در این چند سال شفاف‌سازی می‌کنیم و داوری را به فُحوُل و مُبصران محول خواهیم کرد.

تو را که خانه نیین است بازی نه این است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
رای دهنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
سلام بر شما
مردم عادی که واقعا نمی دانند شماره پرونده ای که نوشته اید و مطرح کردن سوالات چیست و از این مسایل خبر ندارند . اکنون افراد زیادی برای انتخابات ثبت نام کرده اند ما موظف به این هستیم که به یک شخصی با همه ارزشهای خوب رای بدهیم رسانه ها نیز موظف هستند مردم را اگاهی دهند که کدام یک از این اقایان و خانها ی ثبت نام کرده خوب و مطابق ارزشها هستند سوالات خودتان را خواهشمندم مطرح فرمایید اگر ایشان پاسخی داشتند که خواهند داد اگر پاسخ نداشتند را مردم سکوت علامت رضاست تلقی خواهند کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار