مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خود ۱۳ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۹۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 03 November 2019

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در سال زراعی جاری (یک ماه مهر ۱۳۹۸) به صورت میانگین ۴۵ میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با  ۵۱ میلی متر مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: میزان بارندگی استان در مقایسه میانگین بلند مدت ۳۰ ساله حدود ۵۱۹ میلی متر برآورد شده که در این بخش از رشد ۱۸۵ درصدی برخوردار هستیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری نزولات جوی در شهرستان‌های شرق و مرکزی استان شامل سنندج، قروه، بیجار، دهگلان و دیواندره (ایستگاه زرینه) روند مثبتی داشته است،  تصریح کرد: روند بارش نزولات جوی در شهرستان‌های غربی و جنوبی شامل کامیاران، سروآباد و مریوان و سقز و بانه کاهشی بوده است.

وی گفت: در این مدت شهرستان بیجار با ۸۶ میلی‌متر و ۲۷۲ درصد رشد بیشترین میزان افزایش بارش‌ها را به خود اختصاص داده و شهرستان مریوان با ۷۱ میلی‌متر و ۷۱ درصد کاهش بیشترین میزان رشد منفی ایستگاه‌ها را داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار