تقلیل کیفیت آب شرب سنندج، اصرار مردم انکار آبفا
شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان که به جای پذیرش مشکل آب شرب سنندج در درجه اول و سپس اقدام عملی برای حل مشکل و جلب رضایت مردم، راه «انکار» موضوع را در پیش گرفته، پنجشنبه هفته گذشته «تور خبری» به راه انداخت تا لابد مردم را قانع کند که آب سنندج مشکلی ندارد! این اقدام نمایشی، دیروز و با نقل سخنانی از فرماندار سنندج، به‌کلی بی‌اعتبار شد.
کد خبر: ۷۹۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 26 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، پنجشنبه شب؛ 2 آبان 98؛ آب شربی که از یکی از چشمه‌های آبیدر تهیه کرده بودیم ته کشید؛ از آنجا که کودک 5 ساله خانه، با ذکر هیچ دلیل و برهانی حاضر به مصرف آب لوله‌کشی نبود، مجبور به تهیه آب معدنی شدیم و صبح روز جمعه سوم آبان‌ماه، به روال چند ماه قبل، عازم آبیدر شدیم تا آب شرب تهیه کنیم؛ از عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گرفته تا عضو سابق شورای شهر سنندج و خیلی‌های دیگر که نمی‌شناختیم، دبه به دست، در صف طولانی تهیه آب بودند. 

این صحنه تأسف‌بار در حالی رقم خورده بود که شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، تنها 24 ساعت قبل، تلاش کرده با برگزاری «تور خبری»، خبرنگاران و رسانه‌هایشان را به طریقی که مناسب دانسته! متقاعد کند برای این مجموعه شهادت دهند که آب سنندج «مشکل» ندارد؛ پرده‌ای دیگر از حرکت آبفا کردستان و مدیرانش بر مدار انکار یک واقعیت عیان، غیرقابل انکار و قابل لمس! 

انگار شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان راهش را انتخاب کرده است! راهی که انتهای آن، به باور راقم این سطور لزوماً آن چیزی نیست که مدیرعامل آبفا و مشاورانش فکر می‌کنند! بماند. 

مشکل آب شرب در کردستان تنها به شهر سنندج محدود نشده و در این حوزه، دیگر شهرهای استان هم، اخیراً شاهد مشکلاتی بوده‌اند، با این وصف، بجز نماینده مردم سقز و بانه و یکی از نمایندگان سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس سایر نمایندگان استان در قبال مشکلات مردم در این حوزه، حتی موضع‌گیری علنی قابل ذکری هم نکرده‌اند! 

در روزهای اخیر، «محسن بیگلری»، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، گفته «مشکلات آب شرب در کردستان ابعاد نگران‌کننده‌ای پیدا کرده و بخشی از مشکل بدون تردید ناشی از سوء مدیریت در شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان است؛ وی همچنین اعلام کرده «هربار که مشکلات آب شرب کردستان توسط نمایندگان یا رسانه‌ها پیگیری شده، مدیرعامل آبفا کردستان با ارائه برخی توضیحات تلاش کرده از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند». 

در همین راستا و در کنار سکوت قابل تأمل دیگر نماینده سنندج  ـ که در فرصتی دیگر به آن خواهیم پرداخت ـ «سیداحسن علوی» هم به شدت در برابر عملکرد غیرقابل قبول آبفا کردستان واکنش نشان داده و حتی سخن از استیضاح وزیر نیرو به میان آورده است؛ وی به صراحت عنوان کرده «مشکلات ایجاد شده در حوزه آب استان، ناشی از بی‌توجهی و عدم مدیریت مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کردستان است و مدیرعامل آبفا کردستان باید برکنار شود». 

فعلاً که نه اقدامات نمایشی آبفا کردستان طعم و بوی آب سنندج را برطرف کرده و نه تهدیدهای لفظی نماینده! اما بالاخره دیروز خبر آمد که سکوت دولتمردان استان هم در قبال این وضعیت غیرقابل قبول شکسته شد؛ نماینده عالی دولت در شهرستان سنندج با مردم هم‌صدا شده، مشکل آب شرب را تأیید و برای آبفا کردستان ضرب‌الاجل تعیین کرده است؛ کاری که خیلی پیشتر از اینها باید انجام می‌شد، بالاخره دیروز خبرش منتشر شد. 

خبرگزاری صدا و سیما در خبری که بعد از ظهر جمعه، سوم آبان‌ماه منتشر کرده، از «اتمام حجت فرماندار سنندج با آبفا» سخن به میان آورده و نوشته «فرماندار سنندج به دستگاه‌های مسئول تامین آب شرب سنندج تکلیف کرد که برای پاسخگویی به دغدغه‌های مردم در مورد پایین آمدن کیفیت آب شرب سنندج، تا هفته آینده مسئله را مرتفع کنند». 

«فرصت یک هفته‌ای فرماندار به آبفا برای ارتقای کیفیت آب سنندج»؛ خیلی هم خوب؛ اما اگر این فرصت سپری شد و اتفاقی هم در عمل نیافتاد، «محمدابراهیم زارعی» نگفته چه می‌کند؟ وقتی آب و فاضلاب هنوز حاضر به پذیرش وجود مشکل در کیفیت آب شرب سنندج نیست، فرماندار چگونه انتظار دارد دستور او اجرا شود؟ 

در هر حال نباید پیش‌داوری کرد؛ این یک هفته هم خواهد گذشت؛ وعده ما، فرماندار سنندج، آبفا کردستان و صدالبته مردم سنندج، جمعه هفته آینده 10 آبان‌ماه 98، چشمه آبیدر! آنجا مردم درباره واقعیت، هرچه که باشد، حتماً شهادت می‌دهند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار