آنچه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کردستان هرگز نباید فراموش کند!
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کردستان دیروز معرفی شد؛ «فرزین رضاعی» هرچه نباشد، از نظر علمی یک چهره موجه است و همین برای به دست گرفتن سکان هدایت دانشگاه عریض و طویل علوم پزشکی کردستان با مشکلات ریز و درشت آن ضرورت است؛ او در قدم نخست خوب سخن گفت اما ...
کد خبر: ۷۹۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 24 October 2019

19 خردادماه سال جاری بود که «وحید یوسفی‌نژاد» رسماً به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان معرفی شد؛ قبل از آمدنش حرف و حدیثی درباره سلامت اخلاقی و مالی او وجود نداشت و خوشبختانه هنگامی هم که ردای مسئولیت را از تن به در آورد این صفات را هنوز با خود داشت اگرچه به هر دلیلی نتوانست و یا نخواست در مسیری حرکت کند که باید! او حتی یک نیمه سال هم مجال نیافت که کار کند و حکایت او و مسئولیت دانشگاه دیروز به سر آمد هرچند همانطور که خودش اشاره کرد یک افتخار در کارنامه زندگی او و تاریخ کردستان جاودانه خواهد ماند؛ «وحید یوسفی‌نژاد» نخستین کُرد اهل سنت بود که بر صندلی مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی کردستان تکیه زد.

در جلسه تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان سخنران کم نبود؛ ایجاد آرامش در دانشگاه، مدیریت فارغ از حواشی، سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری از توصیه‌های مطرح شده توسط سخنرانان بود؛ سرپرست جدید عمل کند یا نکند، زمان قضاوت خواهد کرد.

اما در اینجا بد نیست به صورت اجمالی سخنان سرپرست جدید دانشگاه را در جلسه دیروز مرور کرده و چند نکته را یادآوری کنیم.

«فرزین رضاعی» با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده در جلسه چنین گفت: دلم از این می‌لرزد که هوای نفس بر من جاری شود و احساس کنم که از مشاوره بی‌نیاز هستم؛ از مشورت همکارانم و افراد دلسوز؛ و احساس کنم همیشه حق با من است؛ از همه کسانی که در جلسه حضور دارند می‌خواهم دعا کنند که من همچنان خود را نیازمند مشورت ببینم؛ دعا کنید آن منِ متورم که ممکن است خدای ناکرده در برخی مدیران به وجود آمده باشد بنده را هم دچار نکند؛ دانشگاه مشکلات عدیده‌ای دارد و ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همدلی و همکاری داریم؛ تصمیماتی که گرفته می‌شود باید فراجناحی، فراقومیتی و در راستای مصالح ملت و نظام باشد؛ یکی از وظایف بنده این است که آرامش را حفظ کنم.

وی خطاب به معاون وزیر بهداشت هم گفت: مسائل و بحران‌های زیادی داریم اما، هرگز حقیقت قاتل امید نیست؛ می‌خواهم روزی که این مسئولیت را تحویل می‌دهم بدنه پرتلاش و شریف دانشگاه علوم پزشکی کردستان به این باور عمل کرده و ایمان آورده باشند که در برابر هر بن‌بست و مشکلی، یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت.

رضاعی خوب سخن گفت اگرچه تجربه ثابت کرده خوب سخن گفتن مسئولان این دانشگاه لزوماً به خوب عمل کردن منتهی نشده است! در هر حال او نشان داد که به این امر پی برده که لااقل بخشی از مشکلاتی که امروز دانشگاه علوم پزشکی کردستان دچار آن است از کجا سرچشمه می‌گیرد؛ اما سؤال این است که او با چه کسانی مشورت می‌کند؟

مشورت را زنده‌ای باید نکو      که ترا زنده کند وآن زنده کو؟

او حتماً می‌داند اگر اسلاف او مشاورانی امین داشتند و در زمانی که لازم بود از مشورت بهره می‌بردند، بعید نبود سرنوشتی دیگر برای آنها رقم بخورد.

مشورت کن با گروه صالحان   بر پیمبر امر شاورهم بدان
امرهم شوری برای این بود          کز تَشاوُر، سهو و کژ کمتر رود
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان حتماً می‌داند و باید هم بداند که پرسنل زحمتکش این دستگاه خدمتگزار، ماه‌ها بار حرج را تحمل کرده و اکنون با تغییر سرپرست دانشگاه، بار دیگر امید به فرج دارند.
 
یک فرصت غیرقابل تکرار برای «فرزین رضاعی» رقم خورده تا به مردم شریف کردستان و همکارانش، صادقانه خدمت کند؛ او نباید این فرصت گران‌بها را که قطعاً با عنایت الهی به دست آمده، از دست بدهد زیرا:                                            

هزاران قرن می‌باید که این دولت به پیش آید       کجا یابم دگر بارش اگر این بار بگریزم

فرید کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار