رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس:
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: در صورت تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، تشدید مجازات متخلفان عرصه انتخابات تشدید می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 21 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمدجواد کولیوند در خصوص تشدید مجازات تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و این قانون اصلاح نشود، نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی براساس قوانین قبلی انجام می‌شود.

 

وی گفت: تا زمانی که لایحه جامع قانون انتخابات را به نتیجه نرسانیم نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی به همان شیوه سابق خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس در صحن علنی اصرار بر مصوبه قبلی خود در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات را بردارند، یعنی موادی از این طرح که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته توسط نمایندگان حذف شود، در آن شرایط قانون در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی اصلاح می‌شود.

 

وی گفت: در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، تبلیغات، هزینه‌ها و شفافیت مالی موادی در این طرح وجود دارد که بسیار مهم است و امیدواریم مجلس کمک کند تا قانون مناسبی در این زمینه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس تصویب شود.

 

لازم به ذکر است، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که به طرح استانی شدن انتخابات مجلس معروف شده، دارای موادی است که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و اگر مجلس به حذف این مواد رای مثبت بدهد، سایر موادی که مربوط به برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، مدیریت تبلیغات و هزینه‌ها و شفافیت مالی به تصویب می‌رسد.

 

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار