جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از کاهش قیمت در برخی از انواع لوازم خانگی در مردادماه امسال نسبت به ماه قبل از آن است.
کد خبر: ۷۸۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 14 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، در جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، علاوه بر قیمت کالا‌های اساسی و تغییرات آنها نسبت به سال و ماه قبل که همیشه منتشر می‌شد، گزارشی از قیمت ۵۶ قلم کالای اساسی دیگر از تیر ماه امسال ارائه شده است.

در این آمار قیمت 6 نوع لوازم خانگی نیز ذکر شده که قیمت 4 نوع از آنها در مردادماه امسال نسبت به تیماه کاهش جزئی داشته است.

بیشترین کاهش قیمت مربوط به لباس‌شویی آبسال 7 کیلویی سفید است که قیمت آن با یک درصد کاهش در مردادماه امسال به 4 میلیون و ۸۵۸ هزار تومان رسیده است. قیمت این محصول در تیرماه امسال حدود 4 میلیون و ۹۰۸ هزار تومان بوده است.

قیمت تلویزیون سامسونگ ۴۹ اینچ ۶۹۰۰ نیز در مردادماه امسال نسبت به ماه قبلش ۰.۹ درصد کاهش داشته است. این کالا در تیرماه امسال حدود 8 میلیون و ۷۲۹ هزار تومان و در مردادماه نیز 8 میلیون و ۶۴۹ هزار تومان فروخته شده است.

همچنین قیمت یخچال و فریزر الکترواستیل مدل ۲۴ ESR در تیرماه و مردادماه امسال به ترتیب ۹ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان و ۹ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان بوده که نشان می‌دهد قیمت این محصول در مرداد نسبت به ماه قبل از آن ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

لباسشویی سامسونگ 7 کیلویی مدل ۱۲۴۳ سیلور نیز در مردادماه امسال حدود 7 میلیون و ۵۶۲ هزار تومان عرضه شده که نسبت به فروش این کالا در تیرماه به قیمت 7 میلیون و ۶۰۴ هزار تومان، ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

در این میان قیمت یخچال الکترواستیل مدل ۲۷ ES و تلویزیون سامسونگ ۵۵ اینچ ۷۹۰۰ در مرداد ماه امسال نسبت به تیرماه به ترتیب ۰.۴ و ۰.۳ درصد افزایش داشته است. این دو محصول در مردادماه به ترتیب به قیمت 4 میلیون و ۸۴۷ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۶۸۷ هزار تومان فروخته شده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار