مدیرعامل شرکت گاز کردستان اعلام کرد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای طرح گازرسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی کشور تاکنون بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع گاز در استان کردستان اجرا شده است.
کد خبر: ۷۸۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 08 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با استفاده از این شبکه انتقال و توزیع، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه جهش بسیار خوبی در حوزه گازرسانی به مناطق مختلف استان صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد کل جمعیت استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطر نشان کرد: اکنون ۳۱ شهر و یک هزار و ۲۲۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی نیز در دستور کار است.

وی بهره‌مندی واحدهای صنعتی از گاز را در راستای کاهش استفاده از سوخت فسیلی از اولویت‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به واحدهای صنعتی در این استان سالانه گاز طبیعی جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع می‌شود.

فعله‌گری با بیان اینکه هر ماه ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در سطح استان انجام می‌شود، افزود: طبق مصوبه شورای اقتصاد برای گازرسانی به هر واحد صنعتی تا ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال می‌توان هزینه کرد.

وی به انجام ایمن‌سازی در شبکه گاز استان اشاره و اظهار کرد: کار مقاوم‌سازی، به روزرسانی و نگهداری شبکه، انجام شده و در این حوزه مشکلی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار