در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۴ مهرماه) طرح استفساریه تبصره(۱) بند(ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعلام وصول شد.
کد خبر: ۷۸۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶ 06 October 2019

به گزارش تابناک کردستان، طرح استفساریه تبصره(۱) بند(ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی امروز اعلام وصول شد در ارتباط با تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی (پیمانکاری)، قراردادی و پیمانی به رسمی قطعی است.

طرح استفساریه تبصره 1 بند(ذ) ماده 87 قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فرزندان آنها از شرکتی به رسمی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح زیر به امضای 24 نفر از نمایندگان رسیده جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی)

توجه به ایثارگران و خانواده آنها حسب تعلیم دینی و ادوار مجلس شورای اسلامی مدنظر بوده است. خصوصا در بحث جذب و استخدام برای آکها اولویت قائل شده است. اما متأسفانه به دلیل عدم تمکین ادارات و نهاد به بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعهدر خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر است. متأسفانه دیوان عدالت اداری نیز مانع اجرای این مصوبه مجلس شده است. لذا استفساریه فوق برای حل مشکلات بخشی از جامعه ایثارگران تقدیم میگردد. لذا طرح زیر با قید دوفوریت تقدیم مجلس ش.رای اسلامی میگردد.

طرح استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده 87 قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه

موضوع استفساریه:

آیا منظور از تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی (پیمانکاری) به رسمی قطعی و قراردادی به رسمی قطعی و قرداد معین به رسمی قطعی و پیمانی به رسمی قطعی و رسمی به رسمی قطعی مقرر در تبصره 1 بند ذ ماده (87) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان حداکثر پس از سه ماه توسط دستگاه محل خدمت به رسمی قطعی، دائم، ثابت و سایر عناوین مشابه می باشد که قبل و بعد از تصویب برنامه ششم خارج از سهمیه استخدامی بدون آزمون جذب دستگاه های مشمول ماده (2) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شده یا میشوند نیز شامل تمامی مشمولان ماده (2) قانون ایثارگران (اعم از خانواده شهدا، همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان ، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان یکسال اسارات و بالای یکسال اسارت همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) به بالا و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه و همسر و فرزندان آنان) می گردد؟

پاسخ:

بلی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار