مشکل طعم و بوی بد آب شرب در برخی مناطق شهر سنندج چند روزی است که سبب گلایه‌مندی مردم شده است؛ آنچه می‌توان از اعلام موضع آبفا کردستان استنباط کرد آن است که قدرتی فرابشری باید مشکل را حل کند! با این وصف ما در ارتباط با موضوع، چند کلمه حرف حساب با استاندار محترم کردستان داریم.
کد خبر: ۷۸۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶ 30 September 2019

به گزارش تابناک کردستان، سیمای مرکز کردستان دو روز قبل در گزارشی 100 ثانیه‌ای به طرح مشکل «طعم و بوی بد آب شرب در برخی مناطق شهر سنندج» پرداخت؛ آنچه مردم می‌گویند نیازی به تفسیر و شرح چندانی ندارد؛ اما شاید لازم باشد درباره اظهارات مسئولان در ارتباط با این مشکل، چند خطی نوشته شود.

در گزارش، چند شهروند لب به گلایه می‌گشایند؛ یکی قسم می‌خورد که «نمی‌توانم از این آب بخورم» و دلیلش را بوی آب عنوان می‌کند؛ دیگری از «طعم خاص» آب شرب می‌گوید و لزوم «بی‌بو و بی‌رنگ» بودن آب را یادآوری می‌کند و او هم از «بو»ی آب شکوه می‌کند؛ راستی ادعای عدم پیگیری بهداشت هم مطرح شد! باز هم سخن از گلایه مردم است و باز هم پای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در میان است! شهروند دیگری از پر بودن صافی شیر آب لوله‌کشی از «سنگ‌ریزه و آشغال» پس از چند بار بازکردن آن می‌گوید؛ و سرانجام آخرین مصاحبه شونده هم از رنگ زرد آب شرب سنندج و طعم بد آن روایت می‌کند و می‌گوید «آب قابل خوردن نیست».

حالا بشنوید که معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، مهم‌ترین علت این اتفاق را «تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب» اعلام کرده است؛ جالب‌تر آنکه معاون آبفا گفته «با تغییر فصل، این مشکل در اسرع وقت حل خواهد شد»!

برداشت منطقی از فرمایشات این مقام مسئول لابد از این قرار است؛ یکم) از آنجا که طبق فرموده، «تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب» مهم‌ترین علت اتفاق است، بنابراین نه قصوری و نه تقصیری متوجه حضرات در «شرکت آب و فاضلاب استان کردستان» نیست و برای حل مشکل و پایان دادن به آنچه سبب گلایه‌مندی مردم شده باید از هوا خواست که دمایش تغییر نکند و از آب هم درخواست کرد که جابجا نشود! دوم) جناب معاون گفته «با تغییر فصل، این مشکل در اسرع وقت حل خواهد شد»؛ یعنی مشکل باید خود به خود و با تغییر فصل حل شود!

تا اینجا روشن شد، آبفا ظاهراً نه مقصر است و نه کاری قرار است انجام دهد! وظیفه شرکت یادشده هم انگار مقصر اعلام کردن آب و هوا و ارجاع حل مشکل به تغییر فصل است! اما سؤال این است که آیا در تهران و همه نقاط کشور هم با «تغییر دمای هوا و جابجا شدن آب» مشکل طعم و بوی بد آب شرب اتفاق می‌افتد و شیوه برخورد مسئولان با اعتراض به‌حق مردم به این سیاق است؟! بماند.

حالا تکلیف مردم در این میان چیست؟ آب نخورند؟! با طعم و بوی بد آب شرب سنندج تا تغییر فصل کنار بیایند؟! در این شرایط نامساعد تورمی استان بخشی از درآمد خانوار را صرف خرید آب بسته‌بندی کنند؟! مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان واقعاً انتظار دارد مردم استدلال‌های آبفا را بپذیرند و برای حل مشکل آب شرب‌شان منتظر قضا و قدر بمانند؟!

اما اکنون؛ روی سخن این قلم با آقای استاندار (بخوانید فرزند کردستان) است؛ جناب مرادنیا! شنیده‌اید مردم شهرهای مختلف استان از دلبران و قروه و دهگلان و مریوان گرفته تا سنندج و دیواندره و زادگاه‌تان بیجار اخیراً با چه مشکلاتی در حوزه آب شرب مواجه بوده‌اند؟ نمایندگان مردم این شهرها در مجلس که ظاهراً قادر به اصلاح وضعیت حاکم بر آبفا کردستان نیستند، از شما هم کاری ساخته نیست؟! فکر نمی‌کنید بخشی از مشکل حوزه آب شرب به «سوء مدیریت» در «شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان» برمی‌گردد؟

آقای استاندار! روز شنبه هفته جاری که گزارش سیمای مرکز کردستان درباره آب شرب پخش شد، در کردستان تشریف داشتید یا تهران؟!

راستی جناب مرادنیا! اجازه داریم در پایان این وجیزه بپرسیم آیا اهل بیت محترم جنابعالی هم ساکن شهر سنندج هستند و از همین آب شربی مصرف می‌کنند که مردم این شهر می‌نوشند؟!

دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار