مرکز آمار، شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در شهریور 98 را منتشر کرد
مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم 12 ماهه خانوارهای روستایی را در بین استان‌های کشور به نام کردستان ثبت کرد؛ مطابق گزارش، وضعیت کردستان در تورم نقطه به نقطه اندکی بهبود یافته است؛ باید منتظر ماند و دید آیا دولتمردان کردستان این بار هم گزارش مرکز آمار را انکار می‌کنند یا با پذیرش آن، بالاخره قدم اول را برای حل مشکل برمی‌دارند.
کد خبر: ۷۸۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 29 September 2019

به گزارش تابناک کردستان، مرکز آمار ایران، دیروز گزارش شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در شهریور 98 را منتشر کرد که طبق آن، کردستان بیشترین نرخ تورم 12 ماهه خانوارهای روستایی را در بین استان‌های کشور دارد. 

طبق گزارش، کردستان در نرخ تورم سالانه، تنها با چند دهم اعشار اختلاف در عدد نرخ تورم، پس از ایلام بالاترین نرخ تورم 12 ماهه را در مقایسه با سایر استان‌های کشور دارد.

در گزارش یادشده، نرخ تورم دوازده ماهه در کردستان 51.1 درصد، نرخ تورم دوازده ماهه اقلام خوراکی و آشامیدنی 65.3 درصد و نرخ تورم 12 ماهه اقلام غیرخوراکی و خدمات هم 42.1 درصد اعلام شده است. 

اما در گزارش مرکز آمار، کردستان در تورم نقطه به نقطه شهریور استان دهم کشور است؛ وضعیت استان در این شاخص نسبت به ماه‌های قبل بهبود نسبی پیدا کرده است اگرچه مسئولان استان زمانی که کردستان در این شاخص بدترین وضعیت را در کشور داشت تورم نقطه به نقطه را به عنوان ملاک نمی‌پذیرفتند. 

شاید لازم باشد یک بار دیگر یادآوری کنیم، آنچه در سطور بالا آمد توسط درگاه ملی آمار منتشر شده است؛ مقایسه انجام شده بین استان‌های کشور را تشکیلاتی رسمی اعلام کرده که زیرمجموعه همین دولت است؛ کسی انتظار دارد خود دولتمردان این آمار را نپذیرند؟! 

هنوز معلوم نیست واکنش دولتمردان کردستان به گزارش تازه مرکز آمار چیست؛ اوضاع کردستان در بحث تورم همچنان بحرانی است اما امید برای مهار بحران هم هنوز از بین نرفته است؛ کافی است دولتمردان کردستان دست از مواضع سابق خود بردارند؛ واقعیت را بپذیرند، این یعنی برداشتن قدم نخست برای حل مشکل. 

یادمان باشد پاییز سال گذشته گزارشی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده بود که طبق آن استان کردستان در یکی از مؤلفه‌های پیمایشی که به عملکرد پلیس مربوط بود رتبه سی‌ام را در بین استان‌های کشور داشت و این یعنی در آن مؤلفه تنها یک استان وضعیتی بدتر از کردستان داشت،  هنگامی که موضوع به فرمانده انتظامی کردستان منعکس شد، وی، هم مشکل را پذیرفت و هم بلافاصله اقدامات عملی برای حل آن را آغاز کرد؛ در روزهای اخیر گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده و در همان مؤلفه بهترین عملکرد در بین همه استان‌های کشور به نام پلیس کردستان ثبت شده است. 

حالا شاید بدبین‌ترین افراد هم بتوانند باور کنند که کردستان هم می‌تواند بهترینِ استان‌های کشور شود؛ توپ در زمین دولتمردان کردستان است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار