فرمانده انتظامی کردستان در نشست خبری:
نشست خبری فرمانده انتظامی کردستان با اصحاب رسانه استان امروز در سنندج برگزار شد؛ سردار آزادی موفقیت‌های پلیس کردستان در طول 10 ماه دوره مسئولیت‌اش را، متواضعانه، نتیجه زحمات همکارانش و همراهی مردم شریف کردستان و رسانه‌ها دانست؛ وی در جلسه امروز به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۷۸۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 28 September 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار علی آزادی در نشست خبری با خبرنگاران در آستانه هفته نیروی انتظامی با اشاره به 10 ماه حضورش در کردستان ضمن تقدیر از همراهی اصحاب رسانه کردستان با پلیس اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی از 11 مهرماه آغاز و تا 18 مهرماه ادامه دارد و هفته یاد شده با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» آغاز می‌شود.

وی با مروری اجمالی به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته نیروی انتظامی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، شرکت کارکنان در نماز جمعه، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی با مشارکت مراکز آموزشی و دانشگاهی، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و بازنشستگان نیروی انتظامی، اجرای طرح‌های مردم‌یاری در مناطق محروم بویژه نقاط مرزی، کوه‌پیمایی و پیاده‌روی توسط کارکنان و خانواده آنها، دیدار چهره به چهره مسئولان انتظامی با مردم، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی، برگزاری مانور موتورسیکلت‌سواران قانونمند و همایش تجلیل از همیاران پلیس، تشدید برگزاری ارائه آموزش‌های همگانی و ارائه خدمات مضاعف به شهروندان در مراکز خدمات انتظامی از برنامه‌های هفته ناجا در کردستان است.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: به‌ مناسبت هفته نیروی انتظامی، مراکز پلیس +10 در مرکز استان تا ساعت 20 و مرکز تعویض پلاک هم تا ساعت 17 به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با تقدیر از پیگیری مشکلات مردم توسط خبرنگاران گفت: فضای مجازی بستری برای وقوع جرائم مختلف است چرا که برخی از این فضا به درستی استفاده نمی‌کنند و به همین ‌دلیل فضای مجازی که می‌تواند یک فرصت باشد به یک تهدید برای مردم تبدیل شده است.

سردار آزادی افزود: به همین دلیل پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان با برگزاری جلسات آموزشی بویژه برای مراکز آموزشی و دانشگاهی و حضور در مساجد، آموزش‌های لازم را به مردم ارائه کرده است؛ البته ما این آموزش‌ها را کافی نمی‌دانیم.

وی با اشاره به برخی انتقادهای مطرح شده توسط رسانه‌ها اظهار کرد: نباید از انتقاد رسانه ناراحت شویم چون دغدغه اصحاب رسانه جزء مطالبات مردم است و اگر انتقاد شما را صادقانه بپذیریم باید در جهت حل مشکل گام برداریم.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به انعکاس برخی مشکلات در رسانه‌ها گفت: ساده‌ترین کار این است که ما همیشه نیروی انتظامی را مقصر می‌بینیم و ضعف‌ها در حوزه‌هایی چون حوزه زیرساخت و وظایف سایر سازمان‌ها را فراموش می‌کنیم و مشکل را متوجه پلیس می‌دانیم، اگرچه ما قبول داریم باید در هر حال به وظایف خود به بهترین شیوه عمل کنیم.

وی برای نمونه به مشکلات تاکسیرانی در سنندج اشاره کرد و افزود: این حوزه متولی خاص خود را دارد و ما تنها در بخشی از کار دخیل هستیم ولی ما همواره تلاش می‌کنیم ضمن عمل به وظیفه، دیگران را هم پای کار بیاوریم تا مشکلات مردم حل شود.

سردار آزادی در پاسخ به سؤالی درباره دستگیری گردانندگان یک کانال تلگرامی در کردستان اظهار کرد: کانالی تحت عنوان «افشای عملکرد مدیران کردستان» مطرح شد که در مرحله نخست شعار خیلی خوبی است و همه از آن استقبال می‌کنند، اما واقعیت امر، آنچه مطرح شده، نیست.

وی گفت: تا جایی که در چارچوب مقررات اجازه داشته باشم پاسخ‌گوی سؤال مطرح‌شده هستم، چرا که نمی‌توانم تا زمانی که نتیجه دادگاه مشخص شود برخی مطالب را اینجا مطرح کنم.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 9 نفر در بازداشت موقت هستند، افزود: هر مرحله‌ای از کار که می‌گذرد به جرم این افراد اضافه می‌شود؛ بر اساس شکایت شاکیان، چه اشخاص حقوقی و چه اشخاص حقیقی، که شامل 15 نفر شخص حقیقی و 10 شخصیت حقوقی، هستند، افراد شناسایی و همه کسانی که در کانال، عنصر فعال بودند دستگیر شدند.

وی با اشاره به اتهامات دستگیر شدگان تصریح کرد: اتهامات آنها در درجه اول افترا، تهمت، سلب آسایش عمومی و دلسرد کردن مردم از مدیران و نظام بود و پس از پیگیری‌های انجام شده، ارتباط با گروهک‌های معاند خارج از کشور هم جزو جرائم آنها بوده و همه مستندات هم در این باره موجود است.

سردار آزادی گفت: اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با عناصر معاند و ضدانقلاب و حتی در برخی از موارد افشای نام و هویت افراد وابسته به نظام در فضای مجازی با هدف اقدامات تروریستی جزو موضوعات است و علاوه بر آن، اختلاف‌افکنی قومی و مذهبی در سطح استان، اخاذی، تهدید و سلب اعتماد عمومی از مسئولان از جرائم اولیه آنها است.

وی به موضوع دو کانال «که‌سایه‌تی» و «آنتی دادگستری» هم اشاره کرد و افزود: از آنجا که افراد برای کارشان از بستر خارج کشور استفاده می‌کردند برداشت ابتدایی ما این بود مانند برخی دیگر از کانال‌های وابسته به خارج کشور، فعالیت آنها در خارج کشور باشد اما بعد از پیگیری پلیس فتا داخلی بودن آنها مشخص شد و خالق آن کانال‌ها هم جزو افراد دستگیر شده هستند؛ همه شما مشاهده کرده‌اید که تمام موضوعات ضدانقلابی در داخل دو کانال یادشده وجود داشت.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: پرونده افراد دستگیرشده در دادسرای عمومی و انقلاب در مرحله دادرسی است و به محض اینکه حکم درباره افراد صادر شود حتماً مرجع محترم قضایی در این خصوص توضیحاتی ارائه خواهد داد؛ ولی آنچه مسلم است جرم آنها محرز شده و هم‌اکنون بازداشت موقت هستند و رسیدگی به پرونده آنها تا صدور حکم نهایی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی با این مضمون که آیا احتمال دارد افراد دیگری در این ارتباط دستگیر شوند، گفت: فعلاً که 9 نفر دستگیر شده‌اند اما اگر بر اساس مستندات اثبات شود افراد دیگری هم با موضوع مرتبط هستند اقدام خواهیم کرد؛ هم ما مقید هستیم که کسی بی‌گناه دستگیر نشوند و هم مراجع محترم قضایی در این زمینه دقت نظر دارند.

سردار آزادی با اشاره به اینکه این افراد کسانی را از درون سازمان‌ها داشته‌اند که اطلاعات برای‌شان جمع‌آوری کرده‌اند و ممکن است مثلاً 10 درصد اطلاعاتی که آنها منتشر کرده‌اند درست بوده باشد افزود: آنهایی که اطلاعات در اختیار این افراد قرار داده‌اند هم به نوعی متهم هستند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اتهامات افراد دستگیر شده تشویش اذهان عمومی است، ورود به زندگی خصوصی اشخاص و تهمت و افترا زدن اعمالی است که مرتکب شده‌اند و این کارها جرم سنگینی است.

فرمانده انتظامی کردستان در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد 6 ماهه پلیس در کردستان هم گفت: رشد 125 درصدی صدور گذرنامه نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 98 درصدی ورود افراد به استان، صلح و سازش در 86 درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره نیروی انتظامی و جلوگیری از ورود آن به دادگستری، افزایش 130 درصدی دستگیری متهمین فضای مجازی، افزایش 123 درصدی کشفیات فرآورده‌های نفتی و افزایش 57 درصدی کشفیات مواد مخدر از جمله اقدامات نیروی انتظامی کردستان در 6 ماهه نخست سال است.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم جو پلیسی در کردستان حاکم شود گفت: رویکرد پلیس در کردستان در حال حاضر اجتماعی محور است، به هیچ وجب تمایل نداریم آزادی افراد را سلب و کسی را دستگیر کنیم، دستگیری زمانی در دستور کار ما قرار می‌گیرد که واقعاً هیچ راه حل دیگری وجود نداشته باشد.

سردار آزادی با اشاره به طرح مطلبی درباره سد معبر در سنندج افزود: برخورد با این موضوع وظیفه نیروی انتظامی نیست و وظیفه ذاتی سازمان‌های دیگری است؛ حدود 9 ماه قبل و زمانی که بنده تازه به کردستان آمده بودم شهردار سنندج طرحی در رابطه با دستفروشان ارائه داد که متأسفانه طرح به شکست انجامید.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تابناک کردستان درباره انتشار گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس و ثبت بهترین عملکرد به نام استان کردستان در مؤلفه «سرعت عمل و تعهد مراجع انتظامی (پلیس) در رسیدگی به شکایات فعالان اقتصادی»، اظهار کرد: ضمن تقدیر از شما که دغدغه استان را دارید باید به اطلاع برسانیم که ما غیر از خدمت به مردم، هیچ حقی برای خود قائل نیستیم.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: وقتی آمارها نشان می‌دهد از زمانی که بنده در کردستان عهده‌دار مسئولیت شده‌ام برای نمونه ملاقات‌های مردمی 10 برابر افزایش یافته است و ملاقات با کارکنان و خدمات‌رسانی به آنها رشد 12 برابری را تجربه کرده، طبیعی است که اندکی عملکردها بهبود پیدا کند.

وی افزود: هنگامی که رضایتمندی کارکنان افزایش پیدا کند انگیزه و عزم آنها برای خدمت قطعاً افزایش خواهد یافت.

سردار آزادی تصریح کرد: خود را مکلف به پاسخ‌گویی می‌دانیم و این باور باید در همه شهروندان ایجاد شود که پلیس خود را پاسخ‌گو می‌داند.

وی گفت: آنچه اتفاق افتاده نتیجه برخی تغییرات، وظیفه‌شناسی همکاران، همراهی مردم و رسانه‌ بوده و پلیس در کردستان برای تداوم موفقیت‌ها برنامه دارد.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه معتقدیم پلیس به هیچ وجه نباید وارد حواشی، مسائل و بازی‌های سیاسی شود، افزود: انتخابات نزدیک است، ما از هیچ دسته، گروه و حزبی حمایت نمی‌کنیم، دغدغه اصلی ما امنیت مردم و حفظ آن است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مشکلات را مطرح می‌کنند و آگاه‌سازی به خوبی انجام می‌شود، تصریح کرد: موفقیتی که پلیس کردستان در «سرعت عمل و تعهد مراجع انتظامی (پلیس) در رسیدگی به شکایات فعالان اقتصادی» به دست آورده هنوز رسماً از طریق سازمان به ما ابلاغ نشده و تابناک کردستان نخستین مرجعی بود که گزارش منتشره توسط مرکز پژوهش‌های مجلس را بازتاب داد؛ وظیفه خود می‌دانم به دلیل کسب این موفقیت و دیگر توفیقات پلیس از همراهی رسانه و مردم شریف کردستان با مجموعه و بویژه همکاران زحمتکش تقدیر کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار