8 نفر از رؤسای دانشگاه‌های کشور در جلسه سه‌شنبه شب شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند؛ نام «وحید یوسفی‌نژاد» که 18 اردیبهشت‌ماه 98 به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب شده، در میان رؤسای منتخب جلسه دیده نمی‌شود و این در حالی است که 2 نفر از سرپرستان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های دیگر کشور که بعد از «یوسفی‌نژاد» به عنوان سرپرست منصوب شده‌اند جزو رؤسای دانشگاه منتخب جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.
کد خبر: ۷۷۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 05 September 2019

به گزارش تابناک کردستان، «وحید یوسفی‌نژاد»، 18 اردیبهشت‌ماه 98 با حکم وزیر بهداشت به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب شد.

مدت کوتاهی پس از انتصاب «یوسفی‌نژاد» در سمت یادشده، برخی افراد خاص در پوشش دیدارهای تبریک انتصاب، به ملاقات وی رفتند و همین امر، شائبه سیاسی بودن انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان را تقویت کرد.

مسائل مورد بحث در استان، درباره وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با نامه مورخ 29 تیرماه 98 مجمع نمایندگان استان به وزیر بهداشت وارد مرحله‌ای تازه شد.

گویا در نامه یادشده که به امضای هر شش نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی رسیده، وکلای مردم کردستان ضمن اشاره به وضعیت نابسامان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عدم توانایی سرپرست در اداره دانشگاه، به خطر افتادن سلامت شهروندان و نیز بی‌انگیزگی کادر اداری و پزشکان و متخصصان استان با توجه به دسته‌بندی‌های سیاسی «یوسفی‌نژاد»، خواستار تجدید نظر در حکم قطعی سرپرست دانشگاه و انتخاب فردی لایق و توانمند برای سکانداری آن دانشگاه شده‌اند.

پس از تقریر نامه یادشده، در تاریخ یک مردادماه 98، یک منبع موثق در گفت‌وگو با تابناک کردستان از قطعی شدن برکناری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و 12 مردادماه 98 هم، رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در گفت‌وگو با «تسنیم»، قطعی بودن برکناری «یوسفی‌نژاد» را تأیید کرد.

پس از انتشار آن اخبار، خبر رسید که برخی افراد خاص تلاش‌هایی را برای صدور حکم ریاست «یوسفی‌نژاد» آغاز کرده‌اند، تلاش‌هایی که تا لحظه انتشار این خبر ظاهراً بی‌نتیجه مانده است؛ در این گیر و دار اما، خبری از آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بازهم نگاه‌ها را معطوف دانشگاه علوم پزشکی کردستان کرد. بخوانید.  

جلسه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی سه‌شنبه شب هفته جاری به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار و در آن جلسه، 8 نفر از رؤسای دانشگاه‌های کشور انتخاب شدند؛ نام «وحید یوسفی‌نژاد» که 18 اردیبهشت‌ماه 98 به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب شده، در میان رؤسای منتخب جلسه مذکور دیده نمی‌شود و این در حالی است که «محمد کریمیان» و «رشید حیدری‌مقدم» که پس از «یوسفی‌نژاد» و در 28 اردیبهشت 98 و 12 خرداد 98 به ترتیب به عنوان سرپرستان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و همدان منصوب شده بودند در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان «رئیس» دانشگاه‌های یادشده، انتخاب شدند.

دو احتمال بیشتر وجود ندارد؛ یا نام «یوسفی‌نژاد» در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و ریاست وی تأیید نشده و یا اصولاً نام وی برای انتخاب به عنوان رئیس دانشگاه، به جلسه ارسال نشده است که اگر این احتمال درست باشد، مسئله جابجایی وی را هنوز می‌توان جدی تلقی کرد.

هرچه باشد، احتمالاً به‌زودی تکلیف ریاست یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در استان کردستان مشخص می‌شود و خواهیم دید، وزیر بهداشت در عمل، چه اندازه محتوای نامه شش نماینده مردم کردستان در مجلس را در انتصاب «رئیس» دانشگاه علوم پزشکی لحاظ کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار