مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود از امروز تا سه‌شنبه سرعت وزش باد در برخی نقاط استان به صورت لحظه‌ای به بیشتر از ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر در ساعت) برسد.
کد خبر: ۷۷۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 31 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی، طی 4 روز آینده هوای استان کردستان با ناپایداری جوی همراه است.

وی گفت: از امروز شرایط ناپایداری هوا بر جو استان حاکم می‌شود و تا سه‌شنبه ۱۲ شهریور در طول روز بویژه در ساعات بعد از ظهر وزش باد قابل ملاحظه و گاهی شدید را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این ایام که سرعت وزش باد در برخی نقاط استان به صورت لحظه‌ای به بیشتر از ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر در ساعت) برسد.

وی گفت: در این پیش‌بینی‌ها افزایش سرعت وزش باد به عنوان یک مخاطره جوی شناخته شده که اکثر نقاط استان بویژه ارتفاعات و بخش‌های مرکزی و شمالی استان را فرا می‌گیرد.

صدیقی افزود: ریزش دیوارها و سقف ساختمان‌های فرسوده، سقوط و ریزش مصالح از ساختمان‌های نیمه‌کاره، قطعی برق در خطوط انتقال نیرو و اختلال در کار، در ساختمان‌های مرتفع و ارتفاعات از جمله احتمالات پرمخاطره این روزها است.

وی خاطر نشان کرد: کنترل ایمنی‌ مربوط به مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، فرسوده و درختان کهنسال، رعایت عدم سمپاشی و محلول پاشی از جمله توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار