وزیر نفت با بیان این که تا زمانی که سهمیه‌بندی بنزین وجود نداشته باشد مردم کارت سوخت را جدی نخواهند گرفت درباره سهمیه‌بندی دوباره بنزین گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ و ابلاغ نشده، اما در صورت سهمیه‌بندی، بنزین ۲ نرخی خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 30 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، بیژن زنگنه در شبکه خبر درباره احیای دوباره کارت سوخت اظهار کرد: کارت سوخت حدود ۲۰ سال پیش با تکنولوژی آن زمان صادر شد و الان بیش از ۴۰ میلیون کارت سوخت برای خودرو‌های بنزین سوز و موتورسیکلت‌ها صادر شده است.

وی گفت: کارت سوخت برای همه خودرو‌هایی که شماره شده اند صادر شده و کارت سوخت بیشتر برای سهمیه بندی است؛ وزارت نفت برای کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند اعلان ثبت نام داد که در این اعلان حدود ۳ و نیم میلیون نفر ثبت‌نام و شماره کارت بانکی نیز ثبت شد.

وزیر نفت تصریح کرد: مجلس امسال وزارت نفت را مکلف به فعال کردن کارت سوخت کرد و وزارت نفت نیز کارت سوخت‌ها را صادر و سعی کرد از سیستم بانکی استفاده کند تا بنزین تک نرخی باشد.

وی گفت: در ۹ کلانشهر برای 99.9درصد از خودرو‌ها کارت سوخت صادر شده و هفته گذشته اعلام شد که باید از کارت سوخت در جایگاه‌ها استفاده شود، ولی از این امر زیاد استقبال نشده است.

زنگنه درباره سهمیه‌بندی دوباره بنزین نیز گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه و قیمت حامل‌های انرژی اتخاذ و ابلاغ نشده است، اما در صورت سهمیه‌بندی، بنزین ۲ نرخی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارت سوخت هیچ وقت حذف نشده است بلکه از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده شده است، خاطر نشان کرد: تا زمانی که سهمیه‌بندی بنزین وجود نداشته باشد مردم کارت سوخت را جدی نخواهند گرفت.

وزیر نفت گفت: در سوخت‌گیری با کارت سوخت خودرو به جز سیستان و بلوچستان محدودیتی در تعداد دفعات سوخت‌گیری ۶۰ لیتر بنزین وجود ندارد، ولی در صورت استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران فقط ۳۰ لیتر در روز می‌توان بنزین زد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار