رئیس پلیس فتا ناجا مطرح کرد
رئیس پلیس فتا ناجا گفت: با اقدامات مستمر و پیگیرانه پلیس فتا در فضای مجازی سطح آلودگی در این حوزه بویژه در اینستاگرام به صورت قابل توجهی پایین آمده است.
کد خبر: ۷۷۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ 28 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار وحید مجید با تشریح اقدامات پلیس در فضای مجازی اظهار کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد امنیت بیشتر در فضای مجازی طرح مقابله با عرضه سلاح و مهمات و مقابله با ترویج خشونت در فضای سایبری تدوین و به تمامی پلیس‌های فتا در سراسر استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی گفت: هزار و ۲۰۰ تارنما رصد شده است که از این تعداد بیش از ۷۵۰ تارنما با مضامین عمومی و فاقد محتوای مجرمانه مرتبط با موضوع استخراج شد.

رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: رصد این هزار و ۲۰۰ تارنما بر روی سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام ‌رسان‌های خارجی بوده است که این رصدها محتوایی بوده و مضامین مرتبط به صورت کلی و عمومی استخراج گردید.

وی با اشاره به موارد استخراج شده از رصد تارنماهای مختلف گفت: بالغ بر ۲۴۰ تارنما که عمدتاً موارد جعلی، تبلیغاتی و با هدف جذب فالوئر و بعضا کلاهبرداری است و همچنین موارد اخذ وجه غیرمجاز از کاربران مورد رسیدگی واقع و از دسترس خارج شدند.

وی گفت: در راستای امن کردن فضای مجازی پلیس فتا رصد موارد فیشینگ را به طور جدی‌تری در اولویت خود قرار داده و در همین راستا ۲۵۰ مورد کلاهبرداری مالی که اغلب هم فیشینگ بوده‌اند، شناسایی و افراد مرتبط با این موارد شناسایی شده‌اند.

سردار یادآور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات پلیس فتا از ابتدای امسال تأثیری بر وقوع جرم در فضای مجازی داشته است یا خیر، افزود: با اقدامات مستمر و پیگیرانه پلیس فتا در فضای مجازی، سطح آلودگی در این حوزه به خصوص در اینستاگرام به طور قابل توجهی پایین آمده است.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر ۴۰۰ تارنما از سوی پلیس فتا رصد شده که در راستای فراوانی جرم در اپلیکیشن‌های مختلف باید بگویم که از این ۴۰۰ تارنمای رصد شده ۷۶ درصد اینستاگرام، ۱۴ درصد تلگرام، ۶ درصد سایت‌ها و ۴ درصد سایر بسترهای سایبری را به خود اختصاص داده‌اند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار