رئیس مجمع نمایندگان کردستان در یک موضع‌گیری اصولی و قاطع:
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه تهدید خبرنگاران به کشاندن آنها به محکمه هیچ کمکی به دولتمردان کردستان نمی‌کند، گفت: در کمال تعجب شاهد هستیم که استاندار موضوع فساد در کردستان را تکذیب می‌‌کند که اینگونه موضع‌گیری‌ها البته از جانب مردم به هیچ وجه مسموع نیست.
کد خبر: ۷۷۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 21 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، حمدالله کریمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تهدید خبرنگاران و معدود رسانه‌های منتقد استان از سوی استاندار و برخی مدیران ارشد دولت در کردستان، اظهار کرد: رویکرد نامتعارف دولت در کردستان و تهدید رسانه به‌دلیل بازتاب گزارش یک مرجع رسمی یا انتقال دغدغه‌های علما و نمایندگان مردم به مسئولان مایه تأسف و تعجب است.

وی گفت: رسانه‌ها و خبرنگارانی که در روزهای اخیر توسط استاندار کردستان تهدید به کشانده شدن پای میز محاکمه شده‌اند! در مقطعی تندترین انتقادها را علیه بنده مطرح کرده‌اند اما ما هیچ‌گاه از زبان تهدید برای روشن شدن مسائل استفاده نکرده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا پس از سفر به کردستان، انعکاس گزارش یکی از مراجع رسمی کشور در برخی رسانه‌ها درباره آمار فساد در برخی از دستگاه‌های اداری و اجرایی استان را به‌حق نیازمند بررسی جدی تشخیص داده‌اند و دستور ویژه‌ای در این باره صادر کرده‌اند حالا چرا این دستور سبب نگرانی و موضع‌گیری ناصحیح برخی مقامات دولتی در استان شده محل سؤال و تأمل است.

وی گفت: طبق دستور صریح رئیس قوه قضائیه، قرار بر این است که هیئت ویژه‌ای از دستگاه‌های نظارتی استان برای بررسی موضوع تشکیل و روند پیشرفت اقدامات هم هر سه ماه یکبار به وی گزارش شود.

کریمی با بیان اینکه روشن است که هیئت تشکیل شده در مراحل ابتدایی انجام دستور آیت‌الله رئیسی است،  اظهار کرد: اندکی تأمل در دستور رئیس قوه قضائیه روشن می‌کند که پروسه تحقیقات حداقل چند ماه طول خواهد کشید و پس از روشن شدن کامل موضوع می‌توان درباره آنچه مطرح شده اعلام نظر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط، در کمال تعجب شاهد هستیم که استاندار موضوع فساد در کردستان را تکذیب می‌‌کند که اینگونه موضع‌گیری‌ها البته از جانب مردم به هیچ وجه مسموع نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس گفت: نمایندگان مردم کردستان در مجلس از شفاف‌سازی و پیگیری رسانه‌ها در خصوص مبارزه با فساد در کردستان حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به عنوان بالاترین مقام قضایی کشور در موضعی حکیمانه با صراحت اعلام کرده‌اند که «ما رسانه‌ها را همکاران خود در اجرای عدالت می‌بینیم؛ ما از آزادی مطبوعات و رسانه حمایت می‌کنیم»، افزود: رسانه‌ها در مبارزه با فساد مورد حمایت دستگاه قضا هستند.

کریمی تصریح کرد: تهدید خبرنگاران به کشاندن آنها به محکمه هیچ کمکی به دولتمردان کردستان نمی‌کند و اصحاب رسانه باید با قدرت بیشتر در مسیر قانون، مطالبات مردم را پیگیری کرده و در راه مبارزه با فساد یاری‌رسان خادمان مردم در قوه قضائیه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار