معاون وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه چه آموزش و پرورش پول داشته باشد یا نداشته باشد استخدام معلمان حق‌التدریس انجام شود، زمان استخدام این دسته از معلمان را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۷۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 18 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، علی الهیارترکمن درباره وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: قانون استخدام معلمان حق‌التدریس باید ظرف مدت سه سال اجرا شود یعنی چه در آموزش و پرورش امکانات داشته باشیم و چه نداشته باشیم، باید قانون اجرا شود.

وی گفت: درست است که نقد‌هایی درباره به کارگیری آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی یا برخی از مربیان پیش‌دبستانی مطرح است، اما تبدیل وضعیت آنها قانون است و ما موظف به اجرای آن هستیم و دیگر از مرحله نقد گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره ادعای معلمان حق‌التدریس مبنی بر تخصیص اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی در بودجه ۹۸ برای استخدام آنها تصریح کرد: زمانی که بودجه سال ۹۸ در حال بررسی بود در جدول شماره ۹ و در ردیف ۵۵۰ هزار، ۴۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای جذب این افراد پیش‌بینی شد، اما این موضوع در سقف جدید بودجه که به تأیید سران سه قوه رسیده و ملاک عمل اجرای بودجه در سال ۹۸ است به آموزش و پرورش ابلاغ نشده که ما بخواهیم برای آن تخصیص دریافت کنیم.

وی گفت: با این وجود ما باید قانون را اجرا کنیم و نباید به فکر پول بود؛ از مهرماه به بعد وارد فرآیند جذب این نیرو‌ها خواهیم شد و چه آموزش و پرورش پول داشته باشد یا نداشته باشد، استخدام این افراد ظرف ۳ سالی که در متن قانون مشخص شده، باید اجرا شود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار