فرماندار قروه:
فرماندار قروه گفت: هر آنچه که از معادن قروه استخراج می‌شود به صورت خام از استان خارج‌شده و هیچ صنایع تبدیلی برای آن پیش‌بینی نشده و بهره خوبی عاید کردستان نمی‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 14 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، موحد امان‌الهی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان قروه در شرق استان و با جمعیتی بالغ بر 145 هزار نفر دارای 130 روستایی دارای سکنه است.

وی گفت: شهرستان قروه به لحاظ منابع خدادادی دارای معادن غنی، ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه‌ای فراوانی است که قسمت‌هایی از آن بهره‌برداری و به بالفعل تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان قروه با بیان اینکه قروه سال گذشته در برداشت غلات و‌ حوزه کشاورزی رتبه سوم را در استان کسب کرده، تصریح کرد: در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردمان انقلابی این شهرستان در دفاع از انقلاب و پیروزی در جنگ‌ تحمیلی سنگ تمام گذاشته و 466 شهید را تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.

وی به معضل تنش آبی و کمبود آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده مجوز برای حفر چاه دیگر صادر نمی‌شود چراکه در مجوزهای قبلی بیشتر از مقدار مجاز از چاه برداشت شده به گونه‌ای که در حال حاضر برای تأمین آب شرب روستا و گاهأ شهر هم با مشکل مواجه هستیم.

امان‌الهی با اذعان به اینکه در چند سال اخیر زنگ خطر کمبود آب در شهرستان قروه به صدا درآمده است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است قسمتی از منابع آبی غرب استان به شرق استان انتقال پیدا کند.

وی با بیان اینکه وجود معادن مختلف در این شهرستان تا حدودی موجب ایجاد اشتغال در این شهرستان شده، اظهار کرد: هرآنچه که از معادن قروه استخراج می‌شود به صورت خام از استان خارج‌شده و هیچ صنایع تبدیلی برای آن پیش‌بینی نشده و بهره خوبی عاید کردستان نمی‌شود.

فرماندار شهرستان قروه گفت: امیدوارم در سفر رئیس قوه قضائیه به استان ضرورت حمایت از تولید داخلی و رونق تولید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد چراکه مردم کردستان و شهرستان قروه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند و هرآنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار