خطاب به رئیس قوه قضائیه مطرح شد
نماینده مردم شهرستان‌‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌شود که برای رسیدگی و برخورد قاطع با مفسدان اداری در کردستان دستورات لازم را صادر کنند.
کد خبر: ۷۷۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 13 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، منصور مرادی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اعلام رتبه نخست کردستان در «فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی» و «تورم سالانه» در بین همه استان‌های کشور، اظهار کرد: متأسفانه عملکرد مسئولان دولتی سؤال‌برانگیز است و در این راستا هم هیچ پاسخ‌گویی و شفاف‌سازی نکرده‌اند.

وی با قدردانی از عملکرد حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در مبارزه قاطعانه با فساد گفت: سؤال اینجاست چرا دستگاه قضایی کردستان دست مفسدین اداری استان را نیز همانند دیگر استان‌های کشور برملا نمی‌کند؟

نماینده مردم شهرستان ‌های مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان تصریح کرد: از حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی درخواست می‌شود که برای رسیدگی و برخورد قاطع با مفسدین اداری کردستان دستورات لازم را صادر کنند.

وی گفت: از دستگاه قضایی و نظارتی انتظار می‌رود که بر عملکرد مسئولان اداری نظارت داشته باشند و با اختلاس‌گران و فاسدان برخورد جدی کنند.

مرادی با بیان اینکه باید دست مدیران فاسد و مفسدین اداری کردستان قطع شود و مجازات شوند، افزود: برخی مدیران چون شایستگی و لیاقت مدیریت ندارند و یک‌شبه پست‌های مدیریتی به آنان سپرده می‌شود، خیلی راحت به فساد و سوءاستفاده از جایگاه خود روی آورده و رانت و تخلف ایجاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه مسئولان دولتی استان نیز همچون رئیس‌جمهور شعار می‌دهند و به مسائل و مشکلات کردستان کم‌تر توجه می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با انتقاد از نحوه انتصابات در استان تصریح کرد: انتصابات دولتی کردستان براساس جناح‌بازی صورت می‌گیرد در حالی ‌که باید به تخصص و شایسته‌سالاری افراد توجه شود چراکه همین مسئولان تازه به دوران رسیده در دوران مدیریت خود بیشترین فسادها را به بار می‌آورند.

وی گفت: گاهاً سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در کردستان تمایل نشان می‌دهند اما چون رانت، سوءاستفاده و دست‌های پشت‌پرده برای فرار سرمایه‌گذاران وجود دارد، از تصمیم خود پشیمان و فراری می‌شوند.

مرادی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی کردستان ضعیف است، افزود: مسئولان استانداری و مدیران اجرایی نیز تعاملی با نمایندگان مجلس ندارند و زمانی ‌که از افراد متخصص و توانمند حمایت می‌کنیم ما را به سوءاستفاده و منافع شخصی متهم و تخریب می‌کنند.

وی با ذکر اینکه مدیران دولتی استانی و شهرستانی جناحی و برستادی بوده و شایستگی و توان اداره کردن مسئولیت خود یا شهرستان را ندارند، تصریح کرد: متأسفانه در انتصابات از افراد غیرمتخصص استفاده می‌شود و این رویه مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: زمانی‌ که این مشکل و رویه انتصابات را هم به مسئولان ارشد کشوری و استانی منعکس کرده، بهانه‌هایی همچون «کمبود نیرو» را مطرح می‌کنند اما سؤال اینجاست چطور در برخی حوزه‌ها یک کارشناس بدون سوابق کاری را به‌عنوان مدیرکل انتخاب می‌کنند؟

وی با بیان اینکه دولت به ظرفیت‌های کردستان توجهی نمی‌کند، افزود: متأسفانه علی‌رغم همه پتانسیل‌ها و ذخایر و معادن، در اکثر مؤلفه‌های کشوری رتبه منفی کسب کرده و روز به روز مدیران فاسد سبب بدتر شدن وضعیت استان می‌شوند که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار