سرهنگ سید مرتضی میرآقایی به سمت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار منصوب و از زحمات سرهنگ سعید شعبانی تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۷۶۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 03 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار اظهار کرد: فرصت و زمینه مناسب برای فعالیت، جهاد و محرومیت‌زدایی در بیجار با توجه به ظرفیت غنی و پربار بسیج بخصوص نیروهای علاقه‌مند فراهم است.

وی با اشاره به روحیه جهادی و جوانگرایی سرهنگ میرآقایی گفت: از ایشان انتظار داریم برای ارتقای وضعیت فعلی شهرستان از این ظرفیت و پتانسیل موجود به بهترین وجه ممکن برای کاهش محرومیت و اجرای طرح های عمرانی و آبادانی استفاده کند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرانفر استان کردستان تاکید کرد: بومی بودن فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار، مزیت دیگری در تسریع در روند پیشرفت و توسعه یافتگی این شهرستان خواهد داشت.

وی گفت: ماموریت‌های خارج از سپاه با حضور و همراهی مردم و با استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند به سرعت اهداف پیش روی نظام را تحقق بخشد.

سردار رجبی افزود: روند اقدامات سپاه آبادانی در نقطه شمالی شهرستان با همکاری دولت آغاز شده که در این راستا روستای علی‌سرخ از توابع شهرستان که بیش از ۲۰ سال تخریب شده بود مورد بازسازی و ساخت منازل مسکونی جدید قرار گرفت اما پیشرفت پروژه از سرعت مناسبی برخوردار نیست.

وی اظهار کرد: در صورت استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان، می‌ توانیم بازسازی یک روستا را به پنج روستا ارتقا دهیم، چون بازسازی روستاها و بازگشت مردم کوچ کرده به حاشیه شهرها می‌تواند به الگویی برای بهبود کار و تلاش در روستاها تبدیل شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در شهرستان مریوان، سپاه و دولت اقدامات قابل توجهی را در بحث مهاجرت معکوس مردم به روستاها به سرانجام رسانده‌اند که می‌توانیم در فرصت باقی مانده تا پایان سال، در شهرستان بیجار هم پروژه‌هایی در همین خصوص تعریف و اجرایی کنیم.

وی با اشاره به بازگشت ۶۰ خانوار بیجاری در طرح آبادانی روستاها افزود: هدف فقط روستاهای تخریب شده نیست، بهبود وضعیت مردم در روستاهای دارای سکنه در اولویت قرار کاری سپاه قرار دارد.

سردار رجبی تاکید کرد: تعادل جمعیت فعال کشور در تمام شهرها و روستاها می‌تواند زمینه تولید، اشتغال و آبادانی را رقم بزند.

در پایان این آیین، سرهنگ سید مرتضی میرآقایی به سمت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار منصوب و از زحمات سرهنگ سعید شعبانی تقدیر به عمل آمد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار