مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان از مهرماه سال‌جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ 31 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، رشید قربانی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بنا به گفته‌های وزیر آموزش و پرورش حدود ۳۰ درصد فضای آموزشی در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که کردستان هم از این قاعده مستثنی نیست و بررسی این معضل به‌عنوان یکی از محوریت‌های این جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی  با بیان اینکه ۴۰ درصد از فضای آموزشی شهرستان بیجار یا تخریبی یا بلااستفاده و یا با وضعیت نامناسب در حال استفاده است، گفت: با همکاری مسئولان اداره‌کل نوسازی مدارس، تیمی جهت بررسی و ارزیابی اماکن غیراستاندارد مأمور شده و تاکنون بخشی از آنها ساماندهی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به اهداف و رسالت والای نهضت سوادآموزی تصریح کرد: شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان رتبه نخست را در پوشش سوادآموزی کشور کسب کرده و ده درصد بیشتر از هدف‌گذاری انجام‌شده این کار دنبال شده است.

وی گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی معلمان در سراسر کشور از مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

قربانی افزود: این دستورالعمل از سوی رئیس برنامه و بودجه کشور مطرح شده که از مهرماه سال‌جاری در استان کردستان هم اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس قانون، تمام فرهنگیان زیر ۶۰ سال در صورت تمایل خود و تأیید از سوی آموزش و پرورش، می‌توانند به خدمت‌شان ادامه دهند، البته این کار زمانی اجرایی می‌شود که منطقه موردنظر با کمبود نیرو مواجه و تداوم خدمت فرد بازنشسته لازم باشد.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار