یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در گردنه مروارید محور سنندج کامیاران واژگون شده و برای ساعتی موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه در این مسیر شد.
کد خبر: ۷۶۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 31 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ حمید عبدالملکی، جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان امروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰ صبح یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در جاده سنندج کامیاران محدوده گردنه مروارید واژگون شد که نشت و ریختن محموله سوختی این تانکر (مازوت) به سطح جاده موجب اختلال در تردد شده است.

وی گفت: مأموران پلیس راه به منظور ایمنی بیشتر و عدم انسداد مسیر ترافیک گردنه را از شانه خاکی جاده هدایت کرده‌اند به همین علت ترافیک در این مسیر سنگین اما به صورت روان در جریان است.

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به در حال بررسی بودن دلایل این حادثه رانندگی تصریح کرد: بنا به اظهار راننده تانکر، بریدن ترمز علت از دست دادن کنترل و واژگونی است اما کارشناسان پلیس راه در حال بررسی دقیق موضوع هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز گفت: عوامل راهداری نیز اکنون در مسیر مورد نظر مستقر شده و با کمک ماموران پلیس راه ترافیک مسیر را از شانه خاکی جاده هدایت و در حال پاکسازی مسیر هستند.

دانش زندی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود راهداران در ساعت‌های آینده مسیر را به صورت کامل بازگشایی کنند، افزود: علاوه بر راهداران شهرستان کامیاران نیروهای راهداری سنندج نیز به محل اعزام شده‌اند.

جاده‌های کردستان به واسطه مرز باشماق و ترانزیت مواد سوختی از این مرز یکی از مسیرهای پرتردد تانکرهای حامل سوخت است.

امسال ۱۰ دستگاه تانکر حامل مشتقات نفتی در جاده‌های کردستان و در محورهای مواصلاتی این استان واژگون شدند،  سال گذشته نیز این آمار شامل واژگونی ۲۹ دستگاه تانکر حامل مواد شیمیایی و مشتقات نفتی بود.

تصمیماتی مبنی بر ممانعت از تردد تانکرهای ترانزیتی حامل سوخت از کردستان اتخاذ شد و قرار بود که محل تردد از خاک عراق به مرز پرویز خان در استان کرمانشاه انتقال داده شود که هنوز اجرایی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار