کد خبر: ۷۶۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 22 July 2019
فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از سمن‌ها گفت: سمن‌ها در زمان آتش‌سوزی در منابع طبیعی کجایند؟
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، نشست تشکل‌ها و سمن‌های مردم نهاد ظهر امروز  با حضور معاون سیاسی و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی با اشاره به اینکه در دولت روحانی توجه ویژه‌ای به سمن‌های مردم نهاد شد، گفت: ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نام‌گذاری شده که برنامه‌هایی برای این هفته در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دیدار با استاندار و تجلیل از تشکل‌های فعال، برگزاری جشن نشاط اجتماعی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سمن در شهر یاسوج از جمله برنامه‌های روز سمن‌ها است.
وی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با حضور جامعه‌شناسان و روانشناسان گفت: نمایشگاه دستاوردهای تشکل‌ها در سطح ملی مهر ماه برگزار می‌شود که این نمایشگاه فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای تشکل‌ها است.
در ادامه این نشست نیک‌اقبالی فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از سمن‌ها گفت: سمن و تشکل‌ها موقع آتش‌سوزی کجایند و چرا به کمک منابع طبیعی و محیط زیست نمی‌آیند.
وی بیان کرد: در شابهرام پاتاوه آتش به جان جنگل‌های بلوط افتاده بود تا از بچه‌های محیط زیست که از گچساران به سمت اصفهان در حرکت بودند به ما کمک کردند.
نیک‌اقبالی بیان کرد: طبیعت جلوی چشمانمان در حال نابودی است در این شرایط بیایم چادر بزنیم و نمایشگاه تشکیل دهیم چه سودی به حال منابع طبیعی دارد؟درختان و منابع طبیعی در اثر آتش‌سوزی‌ها در حال نابودی است و با این شرایط اگر بارندگی شود سیلاب همه چیز را با خود خواهد برد.
این فعال زیست محیطی خطاب به سمن‌های حاضر  در جلسه و مدیران استانی گفت: طبیعت در حال نابودی است از شماها درخواست می‌کنم کمک کنید.
وی با بیان اینکه  مردم باید آموزش‌های حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را فرا گیرند، عنوان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست یک ریال پول برای آموزش ندارند چطور برنامه‌ها را به مردم انتقال دهیم.
اما میرمحمدی در پاسخ به سخنان نیک‌اقبالی گفت: این سخنان متعلق به این نشست نیست در جلسه‌ای که ۲۲ مرداد با استاندار تدارک دیده شده این مسائل را مطرح کنید که نیک‌اقبالی ادامه داد: نشست با استاندار یک ماه دیگر است تا آن موقع زمان از دست رفته و جنگل‌ها و منابع طبیعی در اثر آتش‌سوزی از بین رفته است.
در جمع‌بندی این نشست هم سید محمدکاظم نظری با بیان اینکه تنها نیمه‌ خالی لیوان را نبینیم گفت: سمن‌ها بازوی دولت‌ها هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه محتوای برگزاری نمایشگاه مهم است، افزود: در برگزاری نمایشگاه از تجارب خوب میراث فرهنگی در جشنواره کوچ عشایر استفاده شود.
انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار