با اعلام رسمی حکم انحلال شورای شهر شریف‌آباد شهرستان پاکدشت از سوی استاندار تهران، این شورا که از نخستین ماه‌های تشکیل با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود منحل شد و آینده اداره این شهر در هاله‌ای از ابهام فرو رفت.
کد خبر: ۷۶۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران، شریف‌آباد یکی از بخش‌های شهرستان پاکدشت است که براساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد.
در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ و پس از شمارش آرای مردمی در شریف‌آباد، جمال پازوکی با۶ هزار و ۵۵۲ رأی، مرتضی پازوکی با ۶ هزار و ۴۰۵ رأی، فروغ طهرانی با پنج هزار و ۸۳۸ رأی، داود طالقانی با چهار هزار و ۹۶۳ رأی و شجاع‌الدین کردبچه با چهار هزار و ۷۳۸ رأی به عنوان اعضای اصلی انتخاب و بیژن هداوند با سه هزار و ۸۹۱ رأی، سعید پازوکی اول با سه هزار و ۸۶۲ رای و محرم هداوند با سه هزار و ۳۷۲ رأی به عنوان اعضای علی‌البدل شورای اسلامی شهر شریف‌آباد برگزیده شدند.
در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی ۲۴ نامزد در حوزه شهر شریف‌آباد با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت پنج عضو اصلی فعالیت خود را آغاز کردند.
۲۹ مرداد سال ۹۶ بود که رسانه‌ها از دستگیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شریف‌آباد خبر دادند؛ خبری که به سلب عضویت یکی از اعضا در شهریور آن سال منجر شد.
هشتم آذر سال ۹۷ نیز سازمان اطلاعات سپاه استان تهران با انتشار بیانه‌ای از دستگیری عده‌ای در شهرداری و شورای اسلامی شریف‌آباد خبر داد؛ خبری که در پی آن یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی این شهر از سمت خود برکنار شد.
وضعیت نابسامان شورای اسلامی شهر شریف‌آباد تاآنجا ادامه یافت که ۲۱ آذر سال گذشته سه عضو این شورا در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شریف‌آباد از سِمت خود استعفا دادند و تلاش‌های مسئولان شهرستان برای متقاعد کردن این افراد برای بازپس‌گیری استعفا نیز نتیجه‌ای در پی نداشت.
فرمانداری شهرستان پاکدشت پس از کش و قوس‌های فراوان موضوع استعفای اعضای شورای اسلامی شریف‌آباد و غیبت آنان در جلسات را به استانداری و شورای حل اختلاف استان تهران به منظور تعیین و تکلیف آن اعلام کرد؛ اقدامی که سبب پشیمانی اعضا از استعفا شد ولی با توجه به مکاتبات صورت گرفته، امکان بازپس‌گیری استعفای این افراد میسر نشد.
حال پس از گذشت ۲ سال از تشکیل شوراهای اسلامی در دوره پنجم، استاندار تهران رسماً روز گذشته (۲۹ تیرماه امسال) از ابلاغ انحلال شورای اسلامی شهر شریف آباد خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سال ۹۶ مجموعه اعضای شورای شهر شریف‌آباد تحت تأثیر تخلف یک نفر از اعضا دچار اختلال در عملکرد شدند.
وی یادآور شد: یکی از اعضای شورای شهر به سبب تخلف‌های متعدد بازداشت شد و پس از آن از سال ۹۷ سه نفر به مدت یک ماه بر سر خدمت حاضر نمی‌شوند.
محسنی‌بندپی با اشاره به پشیمانی این افراد پس از یک ماه از اقدام خود اظهارداشت: پس از این یک ماه و قبل از پشیمانی آنان فرماندار پاکدشت حسب وظیفه قانونی موضوع را به شورای حل اختلاف گزارش می‌کند.
استاندار تهران گفت: با تشکیل نشدن جلسات رسمی شورای شهر و ارائه و اجرا نشدن تصویب‌نامه‌های مربوط به درخواست اعتبارات و وظایف خاص مدیریت شهری در شریف آباد، مدیریت شهری دچار اختلال در فرآیند خدمات‌رسانی شد.
وی خاطرنشان کرد: از این رو موضوع از سوی مراجع ذیربط و فرمانداری پاکدشت طرح شد و شورای مرکزی حل اختلاف استان آن را در دست بررسی قرار داد.
محسنی بندپی ادامه داد: شورای حل اختلاف مرکزی با انطباق این موضوع با موارد قانونی در خصوص تشکیل نشدن جلسات شورای شهر موضوع را متذکر شد.
استاندار تهران گفت: اکنون با توجه به تشکیل نشدن نشست‌های شورای شهر از سال ۹۷، نارضایتی عمومی و متأثر شدن مدیریت شهری از آن، انحلال آن از سوی شورای حل اختلاف به استان ابلاغ شد.

حال معلوم نیست سرنوشت مدیریت شهری شریف آباد در آینده درستخوش چه شرایطی خواهدشد.
شهرستان پاکدشت ۲ بخش شریف‌آباد و مرکزی دارد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار