رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ابلاغیه یک مسئول درباره حل اختلاف با صدا و سیما/تکذیب لیست انتخاباتی منتسب به احمدی‌نژاد/ داستان تکراری در استقلال: حکم توقیف اموال باشگاه در دست شاکیان و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 22 July 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
ابلاغیه یک مسئول درباره حل اختلاف با صدا و سیما

با توجه به این که طی سال‌های اخیر، دستگاه‌های دولتی در موضوعاتی که نیازمند حل اختلاف است به جای مراجعه به دستگاه قضایی، طبق آیین نامه چگونگی رفع اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی از طریق ساز و کار‌های داخلی قوه مجریه اقدام می‌کنند، یک مسئول مهم اجرایی در نامه‌ای خطاب به برخی سازمان‌ها و ادارات که درباره شمول این آیین نامه به اختلافات با سازمان صدا و سیما استعلام کرده بودند، تأکید نموده که بر اساس ماده یک آیین نامه مذکور، فقط دستگاه‌های زیرمجموعه قوه مجریه مشمول این دستورالعمل هستند؛ بنابراین سازمان صدا و سیما مشمول چنین روشی برای حل اختلافات نیست.
 
درخواست قطع آب منزل وزیر نیرو در مجلس!

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: آب خانه وزیر نیرو را یک ساعت در ۲۴ ساعت قطع کنید تا وضعیت مردم را درک کند؛ شاید انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان جنوبی برای ایشان اهمیت پیدا کند.
 
کنایه نماینده مشهد به روحانی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: رئیس جمهور می‌گوید مسکن نهایتا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اگر مشکلات مردم را حل نمی‌کنید نمک به زخم آن‌ها نپاشید. نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری شفاهی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اگر مشکلات مردم را حل نمی‌کنیم حداقل نمک به زخم مردم نپاشید. آقای رئیس جمهور اعلام کردند که مسکن در کشور فقط ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است یا بنگاه‌هایی که ایشان به آنجا مراجعه و از رانت آنجا استفاده می‌کنند ۳۰ درصد است یا این که خبر از واقعیت‌های اجتماعی ندارند. امروز خانه‌ای که اجاره‌اش ۶۰۰ هزار تومان بوده است با ۲ میلیون هم اجاره نمی‌دهند. تأکید بنده این است که اگر مشکلات مردم را حل نمی‌کنیم نمک به زخم آن‌ها نپاشید.
 
تکذیب لیست انتخاباتی منتسب به احمدی‌نژاد

یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد خبر حضور محمود احمدی‌نژاد با دو لیست مجزا در انتخابات مجلس را رد کرد. ساعتی پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که محمود احمدی‌نژاد با دو لیست مجزا در انتخابات مجلس حضور پیدا می‌کند. در این خبر آمده بود که در نشست هفتگی دفتر احمدی‌نژاد تصمیم بر این شده است که جریان احمدی‌نژاد با دو لیست «زنده‌باد بهار» و «مهر عدالت» در انتخابات مجلس یازدهم در تهران حضور پیدا می‌کند. سرلیست «زنده‌باد بهار» بهمن شریف‌زاده و سرلیست «مهر عدالت» عبدالرضا شیخ‌الاسلام خواهد بود؛ اما بهمن شریف‌زاده در واکنش به این خبر به خبرآنلاین گفت: این خبر برای شش سال پیش است که دوباره منتشر کرده‌اند و هیچ تصمیمی درباره حضور در انتخابات مجلس یازدهم گرفته نشده است. وی درباره تصمیم احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات مجلس هم گفت: آقای احمدی‌نژاد فعلا تصمیمی برای حضور در انتخابات مجلس ندارند.
 
اتهامات تند و تیز رحیمی علیه کریمی قدوسی

نماینده مردم تربت جام در مجلس به بخشی از سخنان یکی از نمایندگان مشهد در شهرستان تربت‌جام، به شدت انتقاد کرد. جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس خطاب به یکی از نمایندگان مشهد متذکر شد: تذکر من به آقای جواد کریمی قدوسی است، کسانی که از ایشان حمایت کردند تا این وضع در مملکت ایجاد شود؛ یکی بچه گرگ می‌پرورید چو پرورده شد، خواجه هم بر درید. وی با ادعای تابعیت غیر ایرانی داشتن برای این نماینده افزود: آقای کریمی قدوسی، طالبان یک قیف داشت که به ریش مردان می‌گرفت تا ببیند اندازه ریش آن‌ها استاندارد است یا خیر و اگر ریش با آن قیف استاندارد نبود، مردم را کتک می‌زد. شما چه کاره مملکت هستید که به وزیر، به رئیس جمهور و حالا به نماینده مردم در مجلس می‌تازید و بنده را غیرانقلابی خطاب می‌کنید؟ آقای کریمی قدوسی، شما به شهر تربت‌جام آمدید و خطاب به مردم گفتید «نماینده شما انقلابی نیست، نامه بنویسید تا وی رد صلاحیت شود». آقای کریمی قدوسی این ما بودیم که از این سرزمین دفاع کردیم. آقای کریمی قدوسی چه کسی به شما اجازه داد در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت پیدا کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد به تمام ارکان نظام و به مردم بتازید؟ آقای کریمی قدوسی، چند روز سابقه حضور در جبهه دارید و در چند عملیات شرکت کردید؟ از کجا درجه سرداری آورده‌اید؟
 
مردم در این دوره به حرف رئیس دولت اصلاحات گوش نمی‌دهند
 
جلالی زاده نماینده مجلس ششم در واکنش به اظهارات اخیر رئیس دولت اصلاحات مبنی بر ضرورت فداکاری مردم و رأی دان همه به «آزادی» گفت: «من فکر می‌کنم که مردم در این دوره شاید به حرف آقای خاتمی زیاد گوش ندهند. زیرا مردم دیگر حاضر نیستند با شعار و وعده دهن خود را شیرین کنند. به هر صورت کسی مجبور نیست به کسانی رای دهند که مورد پسند او نیستند. اگر چنین باشد که هر بار آقای خاتمی دعوت کند و مردم هم پاسخ دهند که دیگرانتخابات نیست. شاید در ظاهر زوری نیست، اما به نوعی قدرت انتخاب را از من می‌گیرد».
 
پلیس امنیت اخلاقی، اجتماعی و ارزشی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از راه‌اندازی پلیس امنیت اخلاقی، اجتماعی و ارزشی در آینده خبر داد و گفت: یکی از مطالبات مردم از پلیس، برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است. «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت نیروی انتظامی تراز جامعه قرآنی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: تشکیل پلیس تراز انقلاب مستلزم انس با قرآن، فهم دقیق قرآن و شناخت ویژگی‌های پلیس تراز انقلاب است. وی ادامه داد: در همه دنیا پلیس و نیرو‌های مسلح وجود دارند، اما تفاوت ما با نیرو‌های مسلح سایر کشور‌ها بُعد مکتبی نیرو‌های مسلح کشورمان است و این ویژگی، انقلابی بودن و دارا بودن نیرو‌های متدین یکی از شاخص‌های اصلی نیرو‌های مسلح ایران و بخصوص ناجاست.

صحبت از پناهندگی سعید خنده‌دار است

سرپرست تیم ملی والیبال به حاشیه‌هایی که درباره ماندن سعید معروف در آمریکا به وجود آمده، واکنش نشان داد. تیم ملی والیبال ایران در حالی چند روز قبل بعد از حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در شیکاگو به تهران بازگشت که یک بازیکن و یک مربی تیم ملی در بازگشت همراه سایرین نبودند. غیبت سعید معروف کاپیتان و سعید رضایی مربی تیم ملی برخی حاشیه‌ها را در روز‌های اخیر به وجود آورد و حتی شایعات عجیبی مثل پناهندگی آن‌ها در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شد. در این رابطه با امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی تماس گرفتیم. او درباره چرایی عدم بازگشت معروف و رضایی به "ورزش سه" گفت: این اتفاق قطعا با هماهنگی رخ داده است. من نمی‌توانم درباره اینکه بازیکن یا مربی تایم استراحت خود را در کجا سپری می‌کند، تصمیم بگیرم. بلیت معروف و رضایی هم توسط فدراسیون تهیه شده و قطعا همه مسئولان در جریان بودند که این ۲ نفر قرار است چند روز دیگر به تهران بازگردند، چون تمرینات قرار بود یک هفته‌ای تعطیل باشد. وی در واکنش به شایعه پناهندگی معروف و رضایی در فضای مجازی عنوان کرد: واقعا این شایعه عجیب و به ویژه درباره سعید معروف خنده دار است. با توجه به جایگاهی که معروف در ایران دارد، چطور می‌توانند حتی این شایعه را هم مطرح کنند.

امام جمعه همدان: باید برای برخورد با دهه‌های ساختگی فکری اساسی کرد

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان این که اجرای برنامه‌های شاد در اعیاد مذهبی هیچ تضادی با عزاداری‌ها ندارد، بیان داشت: در حالی که دشمن دائم در حال تبلیغ علیه مراسم‌های مذهبی در اسلام است، ایجاد دهه‌های ساختگی که هیچ دلیل شرعی و نشانه‌ای در اسلام ندارد، کاری است که باید نسبت به برخورد با آن فکری اساسی کرد. وی برگزاری مراسم‌هایی همچون عید غدیر را ترویج دهنده نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد که ارزش‌های الهی را تبلیغ می‌کند و ادامه داد: زمانی که گفته می‌شود نشاط اجتماعی پایین است، برخی با اجرای برنامه‌هایی که تنها قشر خاصی با وضعیت مالی خوب می‌توانند از آن استفاده کنند، به دنبال ایجاد نشاطی هستند که با هنجار‌ها و ارزش‌های ما در تضاد است.

داستان تکراری در استقلال: حکم توقیف اموال باشگاه در دست شاکیان

باشگاه فوتبال استقلال تهران پس از پرداخت غرامت سنگین پرونده پروپئیچ این بار با حکم توقیف اموال از سوی شاکیان مواجه شده است. دو بازیکن اسبق استقلال علیه باشگاه حکم توقیف اموال گرفتند و یکی از شاکیان هم سه‌بار حکم توقیف اموال گرفته که مدیران باشگاه در نظر دارند در ماه آینده پول این نفرات را پرداخت کنند تا استقلال با تهدیدی مواجه نشود. همچنین استقلال برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید باید بدهی شاکیان خود را پرداخت کند و این بدهی‌ها باید تا ۱۰ شهریور پرداخت شود در غیر این‌صورت کارت بازی بازیکنان صادر نخواهد شد. استقلالی‌ها با پرونده برخی بازیکنان و مربیان سابق خود در فیفا مواجه هستند و به زودی در خطر محرومیت قرار می‌گیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار