کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده؛
نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده با حضور عدل هاشمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهابی معاونت برنامه و بودجه استان و مسئولین لنده برگزار شد.در این نشست ۲۰ میلیارد و هشت میلیون اعتبار از ۳ محل استانی  نفت و توازن به دستگاه های مختلف ابلاغ شد.
کد خبر: ۷۶۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ 18 July 2019

نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده با حضور عدل هاشمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهابی معاونت برنامه و بودجه استان و مسئولین لنده برگزار شد.در این نشست ۲۰ میلیارد و هشت میلیون اعتبار از ۳ محل استانی  نفت و توازن به دستگاه های مختلف ابلاغ شد.

جلسه کمیته برنامه ریزی جلسه ابلاغ بودجه به دستگاه های مختلف است که از نکات جالب تلاش دیر هنگام برخی مدیران برای جذب بودجه در چنین روزی بود. مدیرانی که به خوبی میدانند امروز روز مطالبه گری نبود و حتما اطلاع دارند زبان اداری کتبی است نه ﺷﻔﺎﻫﻲ.

از دیگر نکات قابل توجه بودجه ابلاغی شهرستان لنده کم رنگ بودن حضور دولت در کنار مجری طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان است.
قابل ذکر است که بنیاد مستضعفان در هر منطقه ای که حضور پیدا میکند بر اساس رویه ای که دارد با مشارکت دولت پای به عرصه محرومیت زدایی آن منطقه میگذارد که در این راستا برای چندین پروژه عمرانی از جمله احداث بیش از ۶۰ کلاس درس، احداث سالن اجتماعات، احداث مرکز توانبخشی تفاهم نامه های در سال گذشته به امضای استاندار وقت و بنیاد رسید.
حال از نکات جالب، عدم ابلاغ اعتبار در کمیته برنامه ریزی به این دستگاه هاست و جای سوال که چرا مجموعه دولت در استان برای پروژه های که ۵۰ درصد اعتبارات آنها راحت در اختیار یک دستگاه قرار میگیرد اعتباری در نظر نگرفته است!! 

ابلاغ 20 میلیارد اعتبار به مدیران لنده/ اداراتی که قطره چکانی هم اعتباری نصیبشان نشد/فرماندار-اعتبارات متوازن نامتوازن توزیع شد!+تصویر

فرماندار شهرستان لنده در نشست کمیته برنامه ریزی خطاب به نماینده مردم در مجلس گفت؛ در ورودی لنده نوشته شده شهر اولین ها ولی این شهرستان به لحاظ زیر ساخت ها و توسعه و عمران آبادی شاید جز آخرین ها باشد این محرومیت را به هر نقطه از شهر لنده که نگاه کنیم خواهیم دید.

موسوی در ادامه گلایه های خود کمیته برنامه ریزی استان را خطاب و گفت؛ در بحث اعتبارات با توجه به محرومیت شهرستان و میزان توسعه نیافتگی به عنوان فرماندار به شیوه تصمیم گیری در مورد بودجه معترض بودم و این گلایه و اعتراض باعث ناراحتی دوستان در استان شد ولی بحث ما این است در سطح استان در حوزه اعتبارات توازن باید شهرستان ما با توجه به محرومیت های که دارد بیشتر دیده میشد و متاسفانه اعتبارات متوازن در استان نامتوازن توزیع شد.انتظار ما این بود با توجه به میزان توسعه نیافتگی در میام شاخص ها و آیتم های در نظر گرفته دوستان در بخش های مختلف لنده دیده می شد که نشد.

فرماندار لنده اظهار داشت به شکل کار اعتراض دارم چرا که روند کار باید طوری باشد که پیش از تصمیم گیری کلی از سوی کمیته برنامه ریزی لازم بود فرماندار و شورای برنامه ریزی نشست های داشته باشند و بعد از یک کار کارشناس تصمیم گیری در مورد بودجه و چگونگی تقسیم و توزیع گرفته می شد.
این در حالی است که فرماندار در یک چارچوب تعین شده باید تصمیم بگیرد و در آخر سر این فرماندار است که باید پاسخگوی مردم و مدیران دستگاه باشد .

موسوی با اشاره به الویت بندی پروژه های شهرستان و تصمیم گیری بودجه ای در مورد آنها گفت؛ ۵۱ پروژه شهرستان در ۱۸ سرفصل الویت بندی شد که از محل اعتبارات استانی، نفت و توازن ۲۰ میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شد.

فرماندار لنده مهمترین سر فصل های اولویت بندی شده در حوزه های مختلف را حمل نقل جاده ای، توسعه و خدمات شهری و روستایی عشایری، آب روستایی، بهداشت و درمان عنوان کرد.

در ادامه نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بسیاری از پروژه های ملی کشور اعتبارات لازم را دریافت نکردند گفت:امسال سال خطرناکی هست و پیچ خطرناکی را  در پیش داریم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ در ادامه اظهار داشت :لنده با اعتبارات دولتی درست نمی شود و باید از ظرفیت خیران و بنیاد علوی استفاده شود و من این را به مهندس فتاح که قرار است بزودی سکان بنیاد را در دست بگیرد خواهم گفت ما خواهان اجرای طرح و پروژه های اشتغالزا به مانند دیگر مناطق هستیم.

چند در صد مصوبات کمیته برنامه ریزی در سال 97 اجرایی شد؟!!

ابلاغ 20 میلیارد اعتبار به مدیران لنده/ اداراتی که قطره چکانی هم اعتباری نصیبشان نشد/فرماندار-اعتبارات متوازن نامتوازن توزیع شد!+تصویر
عطب الله اهنجان عضو شورای شهر لنده نیز در این جلسه گفت:یکسال و ۲۷ روز هست که از تاریخ کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده در سال 1397 می گذرد اما سوال من اینست  که چند در صد مصوبات انها اجرایی شده است؟

وی افزود : عملا پروژ های جاده ای شهرستان لنده تعطیل است!۳۰ ماه از پروژه کلنگ زنی جاده لنده تراب به  دهدشت می گدرد اما چند صد متری بیشتر کار نشده است!!!!

اهنجان اظهار داشت: یکی از مطالبات عمومی مردم استقرار ادارات بود که این مهم محقق نشد.

عضو شورای شهر لنده افزود: در بحث منابع طبیعی ما ۳۰۰ درخت را از دست دادیم و امروزه برای حفاظت از منابع طبیعی به محیط بان نیاز داریم.

ایشان همچنین گریزی به زیر ساختهای شهرکهای چهارگانه شهرستان زد و عدم اجرای طرح هادی در بسیاری از روستاها و عدم تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان را از دیگر مطالبات مردم عنوان کرد.

ابلاغ 20 میلیارد اعتبار به مدیران لنده/ اداراتی که قطره چکانی هم اعتباری نصیبشان نشد/فرماندار-اعتبارات متوازن نامتوازن توزیع شد!+تصویر

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده هم از ضرورت توجه به حوزه فرهنگ گفت و اظهار داشت اگر فرهنگ ما ترقی و تعالی داشته باشد باعث صرفه جویی اعتباری در سایر حوزه ها خواهد شد.
علی جاویدان ؛ عدم احداث پروژه های نیمه تمام  مدارس شهرک های : سراسیاب - شهرک فجر _مدرسه هجرت دم تنگ لنده و مدارس شهید فتحی و سعدی را از مهمترین مشکلات این اداره عنوان کرد و گفت: انتظار هست که در اعتبارات تخصیصی فرهنگ دیده شود.

در این نشست اعتبارات در نظر گرفته شده در هر فصل از سوی کارشناس سازمان برنامه به مدیران دستگاه های مختلف ابلاغ شد که در ادامه آورده شده اند.

اداره راه و شهر سازی برای مطالعه و احداث مجتمع اداری-
3 هزار و سیصد و پنجاه و شش میلیون ریال

فصل دفاع-
522میلیون ریال

فصل نظم و تامین امنیت-تجهیز و تعمیر پاسگاه انتظامی

1500میلیون ریال

فصل اداره امور حقوقی-دستگاه استانداری برای پروژه تعمیر و تجهیز-
هزار نهصدو پنجاه و هفت میلیون ریال-

فصل حمل نقل وابسته راه و شهرسازی
11میلیاردو شصت و هشت میلیون هشتصد هزار تومان

برای 6 پروژه راهسازی از جمله راه لنده-پاتاوه دهدشت با اعتبار
7 میلیارد و ۲۲ میلیون تومان

91میلیون و پانصد هزار تومان-مربوط به عملیات تعمیر راه های روستایی است.

فصل کشاورزی و منابع طبیعی-
1350میلیون ریال

سر فصل آبخیز داری-اداره منابع طبیعی
700میلیون ریال

از همین سر فصل-اداره منابع طبیعی در بحث تعمیر و تجهیز
450میلیون ریال

جهاد کشاورزی در برنامه ترویج از فصل قبل
200 میلیون ریال

فصل آب و خاک وابسته به جهاد کشاورزی
8 هزار و نهصد و چهل و هشت میلیون ریال
برای تامین آب اراضی آبلش،دلی مهرجان،مقابله با خشک سالی

پروژه تامین آب کشاورزی شهرستان لنده
822میلیون ریال

فصل مدیریت پسماند وابسته به محیط زییست
100میلیون ریال

فصل توسعه و خدمات شهری و روستایی عشایری

42هزار و صد و هشتاد و هفت میلیون ریال

فصل زیر ساخت های شهری وابسته به شهرداری-فصای سبز شهر لنده،دفع آب های سطحی،پل ارتباطی شهرک 
پروژه بهسازی معابر

1میلیارد و صد و هشتاد و هفت میلیون تومان
برنامه حمل و نقل شهری شهرداری لنده-پروژه بهسازی معابر

1میلیاردو ششصد و چهل و پنج میلیون و دویست هزار تومان

فصل ساماندهی عشایر-بازگشایی جاده های عشایری و آبرسانی به عشایر
712میلیون تومان

برنامه ساماندهی شهری-روستایی وابسته به بنیاد مسکن
674 میلیون تومان-شامل پروژه طرح هادی در روستاهای آبرزگه، شیتاپ، مونه و مالملا

فصل آب و فاضلاب-تعمیر و نگهداری 1میلیاردو پانصد و شصت و پنج هزار تومان

فصل بهداشت و درمان- پروژه احداث خانه بهداشت موگرمون، و پایگاه سلامت شهری
900میلیون تومان

فصل دین و مذهب-
218میلیون ریال

فصل فرهنگ-تعمیر و تجهیز کتباخانه عمومی لنده-
10میلیون تومان
 
فصل رسانه

157 ملیلون ریال
 
فصل آموزش عمومی در هر سه گروه-

1,740میلیون ریال
 
فصل آموزش فنی و حرفه ای-تخرید تجهیزات
349میلیون ریال

بسیج سازندگی-یادمان شهدای گمنام

870میلیون ریال

بنیاد شهید و امور ایثارگران-احیای گلزار شهدا
217 ملیون ریال

فصل برنامه حمایت از زنان سرپرست خانوار
100میلیون ریال

فصل گردشگری-اردوگاه  منطقه گردشگری موگرمون
391 میلیون ریال

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
درود بر حاجی اهنجان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار