کد خبر: ۷۶۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ 18 July 2019

امسال در سطح 215 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان، برنج کشت شد که در مقایسه با پارسال 15 درصد بیشتر است.

نخستین برداشت مکانیزه خوشه های شالی ، عصر امروز از یک هکتار از شالیزارهای آمل آغاز شد.
آئین برداشت نخستین خوشه های برنج شمال کشور ، عصرامروز با حضور استاندار مازندران و مسوولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان آمل، در روستای قلیان کلای آمل برگزار شد.

استاندار مازندران در مراسم آغاز برداشت برنج در استان با اشاره به اهمیت تولید و رونق اقتصادی گفت: پیام این جلسه این است که اگر کشور می خواهد وابسته نباشد باید امنیت غذایی خود را حفظ کند.

حسین زادگان افزود: اگر نتوانیم مشکلات کشاورزان را برطرف کنیم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و فروش زمین اتفاق می افتد که خوشایند نیست.

قیمت برنج که با رنج تولید می شود  تابع عرضه و تقاضاست تصریح کرد: وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج را به مدت چهار ماه تقاضا کردیم ولی ناچاریم به خاطر تحریم ، به جای نفت کالا وارد کنیم .

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران هم گفت : امسال در سطح 215 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان مازندران، برنج کشت شد که در مقایسه با پارسال 15 درصد بیشتر است.

شهیدی فر با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد شالیزارهای استان برابر با 200 هزار هکتار مکانیزه برداشت می شود پیش بینی کرد: یک میلیون و 520 هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید از شالیزارهای مازندران برداشت و تولید شود.

استان مازندران 42 درصد برنج کشور را تامین می کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار