رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف پرونده ایجاد کننده صفحات جعلی در اینستاگرام خبر داد و به شهروندان توصیه کرد : اگر از اطلاعات فردی و شخصی خود در شبکه های اجتماعی صیانت نکنید، فرصت طلبان براحتی با هویت شما اقدام به سوء استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 18 July 2019

سرهنگ محمد اقبالی در تشریح این خبر اظهار داشت: سه خانم با در دست داشتن شکوائیه در پلیس فتا حاضر و طی اظهاراتی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ساخت اکانت‌های مختلف در صفحات جعلی تصاویر ما را قرار می‌دهد و همزمان عناوین غیر اخلاقی را بارگذاری کرده اند تقاضای پیگیری پرونده را داشتند، که موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مسئول انتظامی گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی ، ضمن شناسایی شخصی به هویت (( ر ع )) در یکی از مناطق استان البرز ، با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و به این پلیس انتقال دادند. 

رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات لب به اقرار گشود ؛ وی علت وانگیزه خود را انتقام‌جویی از شکات بیان داشت.

این مقام مسئول با توصیه به شهروندان اظهار داشت: شبکه های اجتماعی آلبوم خانوادگی نیستند و نباید تصاویر و محتوی شخصی و محرمانه از طریق این شبکه ها به نمایش و در معرض دید عموم قرار بگیرد .

وی ادامه داد: در صورت استفاده از این فضا حتماً نکات امنیتی را چاشنی فعالیت خود کرده و به هیچ عنوان افرادی را که نمی شناسید دنبال نکنید و همچنین نگذارید شما را دنبال کنند. 

سرهنگ محمد اقبالی خاطرنشان کرد: هموطنان گرامی باید به این نکته توجه کافی را داشته باشند که افراد سودجو و اشخاصی که بدلیل مشکلات خانوادگی و شخصی قصد انتقام گیری از شما به هر دلیلی را دارند می توانند با استفاده از این تصاویر و اعمال تغییرات بر روی این تصاویر اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر نمایند .

وی در ادامه  هشدار داد: هموطنان گرامی بایستی آگاه باشند که تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی بصورت کامل قابل حذف نیستند پس بهترین راه برای این مهم پیشگیری می باشد.

رئیس پلیس فتا استان البرز متذکر شد: شهروندان میتوانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار