رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که با سوء استفاده از کارت بانکی همکلاسی خود از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ 17 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ علی جمالی در این خصوص گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات مقدماتی از وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جمالی ادامه داد: با بررسی‌ها و انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی، کارشناسان پلیس فتا متهم اصلی پرونده که یک نوجوان بود را مورد شناسایی قرار داده و به پلیس فتا احضار کردند و متهم پس از مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول در خصوص جزئیات پرونده افزود: متهم اصلی عنوان داشته است که کارت بانکی همکلاسی خود را به بهانه استفاده در بازی های رایانه‌ای گرفته و طی چندین مرحله مبالغ اندکی را نیز به صاحب کارت پرداخت کرده و پس از جلب اطمینان وی در مراحل بعدی بدون اطلاع صاحب کارت، کارت بانکی را جهت کلاهبرداری به افراد دیگر اجاره داده است.

رئیس پلیس فتا ایلام با عنوان اینکه متهم پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده تحویل مقامات قضائی شد، بیان کرد: شهروندان شماره حساب و کارت بانکی خود را به هیچ عنوان جهت درآمد مالی به دیگران حتی دوستان و آشنایان خود اجاره ندهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

وی توصیه کرد: والدین در صورت افتتاح حساب و اخذ کارت بانکی برای فرزندان خود، سامانه پیامکی آن را فعال و به طور مستقیم گردش مالی حساب بانکی را چک کنند و در هنگام فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی به خصوص در هنگام خریدهای اینترنتی در کنار آن‌ها باشند.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع رسانی کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار