مدیرکل بیمه سلامت استان در گفتگو با تابناک ایلام :
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام در خصوص عدم پذیرش نسخ بیمه سلامت توسط داروخانه ها گفت: داروخانه ها نسخه را در صورتی می پذیرند که مهر درمانگاه دولتی را داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 17 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی اظهار داشت : جمعیت 345 هزار نفری بیمه شدگان بیمه سلامت استان ایلام سالانه دو میلیون و 500هزار بار به مراکز پزشکی، کلینکی و پاراکلینکی طرف قراداد بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند.

وی عنوان داشت: درسال گذشته رقمی بالغ بر 130میلیارد تومان بابت هزینه های درمانی بیمه شدگان تحت پوشش به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است .

رحیمی با اشاره به اینکه روزانه سه میلیارد و 500ملیون ریال در حوزه بیمه سلامت استان هزینه می شود افزود: در سال 96 مبلغی بالغ بر 95 میلیارد تومان بیمه سلامت دراستان هزینه داشته است که این عدد در سال 97به 85میلیارد تومان رسیده که کاهش10میلیاردی هزینه های را داشته ایم .

وی با اشاره به اینکه 286مرکز بهداشتی ، درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت در استان می باشند افزود: 21 دفتر پیشخوان در سطح استان بااین اداره کل قرارداد همکاری منعقد کرده اند .

 رحیمی افزود: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات و دیدارهای چهره به چهره با مردم و با فرهنگ سازی های صورت گرفته میزان مراجعات به مراکز پزشکی در سال گذشته به دو میلیون 400 هزار نفر رسیده که نسبت به سال 96 با کاهش 400 هزار نفری همراه شده است..

مددجویان کمیته امداد و زندانیان می توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام  با اشاره به انعقاد قرارداد فی مابین این اداره کل و اداره کل کمیته امداد به منظور تحت پوشش قرار دادن مددجویان شهری کمیته امداد گفت: مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه درمانی هرچه سریعتر به ادارات بیمه سلامت و مراکز پیشخوان طرف قرارداد مراجعه نمایند

 وی بیان داشت : تاکنون بیش از 7 هزار دفترچه درمانی برای مددجویان کمیته امداد در استان صادر شده است .


رحیمی  با اشاره به اینکه زندانیان و خانواده های آنها در استان مشمول پوشش بیمه سلامت می شوند افزود: زندانی ها ایلامی و خانواده های آنها از این پس می توانند با در دست داشتن معرفی نامه از خدمات بیمه سلامت تا پرداخت 90 درصد هزینه در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی برخوردارشوند.

مهر مراکز درمان دولتی شرط پذیرش نسخ بیمه سلامت در داروخانه ها است

مدیرکل بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت شامل ۵ صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و عشایر، ایرانیان و بیمه همگانی رایگان است.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی‌ افرادی که تحت پوشش بیمه‌ رایگان‌ سلامت‌  قرار دارند‌ برای صرفه‌جویی‌ در منابع‌ حوزه‌ سلامت کشور فقط‌ می‌توانند‌ خدمات را از مراکز‌ و بیمارستان‌های دولتی‌ بر حسب‌ تعرفه‌ ابلاغ شده‌ به وسیله‌ وزارت بهداشت دریافت کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که توانایی‌ پرداخت‌ مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های درمان برای دریافت‌ خدمات بهداشتی – درمانی در بخش‌ خصوصی‌ را دارند‌ می توانند با پرداخت 50درصد از حق بیمه سلامت ایرانیان یعنی 26 هزار تومان برای هر ماه از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی این بیمه در بخش‌های دولتی و خصوصی‌ برخوردار شوند.

رحیمی افزود:  بیمه‌شدگان‌ اقشار‌ خاص‌، افراد‌ تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، کارکنان دولت‌ و خانواده شهدا‌ می‌توانند‌ با استفاده از بیمه  سلامت ایرانیان‌ از بخش‌های خصوصی‌ و دولتی به صورت رایگان  خدمات بهداشتی و درمانی‌ دریافت‌ کنند‌.

وی در خصوص عدم پذیرش نسخ بیمه سلامت توسط داروخانه ها گفت: داروخانه ها نسخه را در صورتی می پذیرند که مهر درمانگاه دولتی را داشته باشد.

سازمان بیمه سلامت هرگز برای بیمه نمودن افراد از تماس تلفنی استفاده نمی کند


مدیر کل بیمه سلامت ایلام  افزود: در سال های اخیر و به ویژه در سال جاری مشاهده شده که افراد یا شرکتهایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان، اعلام می کنند که از سازمان بیمه سلامت یا از بیمه سلامت هستند و می توانند در قبال پرداخت مبالغی شهروندان را بیمه نمایند و بدین ترتیب با استفاده از عنوان "بیمه سلامت" و سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان، ضمن ارائه چند فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد و کارت و دفترچه بیمه در منزل شهروندان، مبالغی را از ایشان اخذ می نمایند.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام افزود: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه نمودن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی کند و هر گونه فراخوان عمومی را از طریق اطلاعیه در رسانه های جمعی به اطلاع مردم می رساند.

رحیمی افزود: ابراز داشت: این افراد عده ای فرصت طلب و سود جو بوده که تنها به دنبال اخاذی از ملت شریف ایران هستند، چراکه هیچ فرد یا شرکتی نمی تواند بیمه درمان پایه و یا دفاتر درمانی شهروندان را باطل کند و یا راسا به قطع یارانه افراد و مواردی از این قبیل اقدام نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به این نکته از آنجا ضرورت می یابد که در تماس های تلفنی وقتی شهروندان اعلام می کنند که بیمه درمان پایه دارند و نیازی به خرید مجدد آن را ندارند، بعضا تماس گیرنده تهدید می کند که در صورت عدم پرداخت مبالغ مورد نظرش، دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می نماید که این ادعا تماس گیرنده خلاف واقع و کذب است.

مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان


مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: نسخه نويسي الكترونيك بصورت پايلوت در استان كرمان آغاز شد و پس از رفع اشكالات بصورت آزمايشي در يك شهرستان در كل استان هاي كشور اجرا مي شود.

وی افزود : در اين طرح بيمار با مراجعه به پزشك و ارائه كد ملي كليه داروها و خدمات درماني مورد بدون نیاز به دفترچه خدمات ارائه می گردد.

مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد: با اجرای این طرح بیماران نیاز به ارائه دفترچه درمانی ندارند و نسخه نویسی از طریق کدملی و به صورت الکترونیکی انجام می شود .

وی افزود: در این سامانه کنترل و احراز هویت و اعتبار بیمه ای شخص کنترل و متعاقب آن از طریق درگاه مورد نظر نسخه پزشک تجویز می شود و بیمه شده با توجه به مورد تجویز شده در سامانه می تواند به مراکز تشخیصی-درمانی مراجعه و خدمات دریافت نماید.

دکتر رحیمی از جمله مزایای این طرح را تشکیل پرونده سلامت دانست و افزود: پرونده الکترونیک باعث می شود که اطلاعات بیمار به موقع در اختیار پزشک قرار گیرد و با تشخیص مناسب شده و فرایند درمان از طریق این پروسه تسهیل گردد.

وي يادآور شد: صرفه جويي در مصرف كاغذ، عدم نياز به چاپ دفترچه و هزينه چاپ، تشكيل پرونده الكترونيكي براي بيماران، پرهيز از مصرف بي رويه دارو، انجام رسيدگي به صورت الكترونيكي و عدم نياز به بايگاني اسناد مربوطه، شفافيت هزينه هاي سلامت بيمه شدگان از مزاياي ارجاي اين طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام افزود: تا کنون شهرستان های چردواول ،دره شهر، دهلران، بدره، ملکشاهی و ایوان این سامانه اجرایی شده و تا پایان سال بقیه مراکز و شهرستانها به این سامانه می پیوندند.
اجرا طرح تبادل الكترونيك اسناد بستري در ایلام

وي از ديگر طرح هاي قابل اجرا حوزه بيمه سلامت در استان ايلام را طرح تبادل الكترونيك اسناد بستري عنوان كرد و گفت: در اين طرح بيمارستان هاي طرف قرارداد، پرونده بيماران را بصورت الكترونيكي براي ادارات كل بيمه سلامت ارسال و رسيدگي نيز به صورت الكترونيكي انجام مي گيرد.

رحيمي مزاياي طرح تبادل الكترونيك اسناد بستري را، رسيدگي كنترل خودكار قواعد بيمه گري، تعرفه سالانه، محاسبات فرانشيز، ارائه انواع گزارشات تحليلي و تسريع در پرداخت پرونده هاي بيمارستاني عنوان كرد.

سامانه 1666پاسخگوی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت است

رحیمی با تاکید بر این‌که شهروندان ایلامی گیرنده خدمات بیمه سلامت می‌توانند از طریق سامانه 1666 باواحدهای بیمه‌گری، رسیدگی به اسناد پزشکی، نظارت بر مراکز طرف قرارداد، روابط عمومی و معاونت بیمه و خدمات سلامت ارتباط و سئولات خود را مطرح و در آن واحد پاسخ لازم را بشنوند و یا خواسته خود را مورد پیگیری قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار