کد خبر: ۷۶۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 15 July 2019

اسم بی‌مسمی او، «استراتژیست واقعی توسعه» است؛ استاندار سابق کردستان روز معارفه‌اش به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، برایش انتخاب کرد؛ تازه‌ترین دکترین جناب رئیس، حذف رسانه منتقد از جلسه شورای مثلاً برنامه‌ریزی و توسعه کردستان است؛ آقای استراتژیست لابد از آگاهی مردم وحشت دارد!

روابط عمومی استانداری کردستان پنجشنبه هفته گذشته از سفر معصومه ابتکار به سنندج خبر داد و یکی از برنامه‌های سفر او را، حضور در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان عنوان کرد؛ قرار بود جلسه ساعت 17 روز شنبه در استانداری برگزار شود.

روابط عمومی اما، حدود ساعت 9 صبح روز شنبه اعلام کرد جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کنسل شده است! بدون ذکر هیچ دلیلی! گویا این امر از سوی متولی برگزاری جلسه به روابط عمومی اعلام شده بود؛ البته ساعاتی بعد به توصیه همان متولی، روابط عمومی، رسانه منتقد را حذف و سایر رسانه‌ها را به جلسه کنسل شده، دعوت کرده بود!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان «تدبیر» کرده بود جوری صحنه‌گردانی شود که ما در جلسه نباشیم؛ مشکل اصلی آقای رئیس آن است که نمی‌خواهد به واقعیت‌ها تن بدهد؛ اگر او از آگاهی مردم وحشت ندارد چه دلیل دیگری برای ممانعت از حضور رسانه منتقد در جلسات بدون خروجی‌اش می‌تواند داشته باشد؟

میزان توفیق «بهرام نصراللهی‌زاده» در محقق کردن توسعه کردستان در این سال‌ها نیاز به بررسی ندارد؛ کارنامه او و شرکاء پر است از فرصت‌های بر باد رفته در کردستان؛ آنها در این سال‌ها هرچه توانستند از مردم برای اهداف خود هزینه کرده و اشتباهات‌شان را هم انکار کردند غافل از آنکه تاریخ شاهد و ناظر عملکرد ماست و اشتباهات هیچ‌کس را هم نادیده نمی‌گیرد.

خوابی که «بهرام نصراللهی‌زاده» برای ما دیده اتفاقاً مطلوب بی‌بدیلی برای صاحب این قلم است، من می‌خواهم بنویسم و چه فرصتی بهتر از طرد از جلسات فرمایشی دولتمردان کردستان! جناب استراتژیست حتماً از قول میشل فوکو نشنیده  که «نوشتن ممکن نیست مگر در گونه‌ای از تبعید»؛ یکی باید از جناب دکتر بپرسد مگر زمانی که مغرضان ریز و درشت در دوره استاندار سابق در برابر نگارنده به تخاصم صف کشیدند، بهره‌ای بردند که شما اکنون آن راه را دوباره بپیمایید و ثمری ببینید؟

از جلال آل احمد جمله‌ای با این مضمون نقل شده است؛ «سیاستمداران مهمان تاریخ هستند و هنرمندان میزبان آن»؛ این میزبان در جایگاه کمترینِ اهل قلم کردستان، نه به مروت شما دل خوش کرده و نه ذره‌ای به معرفت‌تان امید بسته است، این چند صباح هم ارزانی شما؛ هرچه می‌توانید حقوق قانونی ما را پایمال کنید...

راستی؛ جان لاک، فیلسوف انگلیسی سده 17 میلادی که برخی او را طراح نظریه دموکراسی غربی‌ها می‌دانند می‌گوید «هر جا قانون متوقف شود، خود‌کامگی و استبداد آغاز می‌گردد»؛ جناب استراتژیست! درست است که شما و هم‌دسته‌هایتان در این سال‌ها بی‌اعتنایی به قانون را تجربه کرده و ظاهراً هزینه‌ای بابت آن پرداخت نکرده‌اید ولی باور کنید قانون روزی درباره شما هم اعمال خواهد شد؛ «کسب و انتشار اخبار حق قانونی ‌مطبوعات است» و هیچ کس نمی‌تواند رسانه را از این حق خود محروم کند؛ شما چطور به خود اجازه می‌دهید قانون را متوقف کرده و خودکامگی پیشه کنید؟

می‌گویند: یکی از کارکردهای رسانه شفاف‌سازی است و این شفاف‌سازی ابزار کارآمد نظارت است و نتیجه نظارت مستمر و صحیح، افزایش کارآمدی و رشد اعتماد‌ عمومی است، همان چیزی که حکومتداری مطلوب را محقق می‌کند؛ می‌گویم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان را چه نسبتی با این سخنان؟!

آنچه استاندار سابق کردستان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان کاشت، بذر هندوانه ابوجهل بود و از آن بذر، گلابی نخواهد رویید، حالا، هرکس، هراندازه که دلش می‌خواهد به شکمش وعده گلابی بدهد!

فرید کریمی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
در تمام مملگت کاشتند .متاسفانه هیچی نروید ..فقط خار روید
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
استاندار سابق خود نیز از چنین کشتی پشیمان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار