کد خبر: ۷۵۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ 09 June 2019

جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در حالی برگزار شد که در متن و حاشیه آن، نام «سیامک واحدی» پررنگ بود؛ امروز بار سنگین مراقبت از سلامت 1.6 میلیون کردستانی از دوش یکی از فرزندان کردستان برداشته شد و بر شانه فرزند دیگر این دیار قرار گرفت تا اهل نظر در چشم برهم زدنی به قضاوت کار او هم بنشینند.

به گزارش تابناک کردستان، جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در تالار ابن سینا برگزار شد؛ «سیامک واحدی»، در روز آخر هم خوب سخن گفت؛ اصلاً نقطه قوت او در دوره مسئولیتش هم، همین قدرت سخنوری او بود.

«واحدی» متواضعانه همه آنچه در دانشگاه انجام شده را محصول یک کار تیمی و همراهی همکارانش عنوان کرد؛ گفت که هرآنچه در توانش بود انجام داد و گفت که خداوند هیچ کس را، جز به اندازه توانایی‌اش، تکلیف نمی‌کند؛ درباره انتصاب‌ها گفت و از عدم جابجایی معاونانش دفاع کرد؛ به گرمی از رئیس جدید دانشگاه حمایت کرد و البته سختی کار را هم به «یوسفی‌نژاد» یادآوری نمود؛ او را از حواشی برحذر داشت، آنچه خودِ «واحدی» از آن ناحیه آسیب بسیار دید.

واحدی گفت طی 28 ماه مسئولیت در دانشگاه «یک ریال» حق مأموریت دریافت نکرده است؛ از همه آنهایی هم که «بدخُلقی‌ها، عجله‌ها، عصبانیت‌ها» و دستوراتش را تحمل کردند تشکر کرد؛ گفت که از انتقاد رسانه‌ها در مسیر اصلاح بهره برد.

و در نهایت «واحدی» مسئولیت خطاهایی را که در دوره مسئولیت او در دانشگاه روی داده پذیرفت و دلیل امر را هم توان محدود انسان در اشراف بر امور پیرامون ذکر کرد.

سخنرانی رئیس سابق دانشگاه حدود 20 دقیقه به درازا کشید؛ آنچه بر زبان آورد شاید لازم بود اما هرگز کافی نبود؛ هزینه‌ای که او بابت موضوع استخدام‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان داد بسیار سنگین بود؛ کاش «واحدی» امروز می‌گفت فلان فرد استخدام شده نسبتی با همسر فلان معاون استاندار دارد یا خیر؟ در میان استخدام‌شدگان دانشگاه، هستند کسانی که با فلان آقای نماینده مدعی دفاع از استخدام‌شدگان نسبت داشته باشند یا به سفارش او بر سر کار آمده باشند؟ کسی چه می‌داند، شاید «واحدی» نگفت تا منِ رسانه به وقتش بگویم!

و شاید حیف باشد از جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان سخن به میان بیاید و دو نکته ناگفته بماند؛ نخست، دعایی که مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر زبان آورد و دوم، توصیه استاندار به سرپرست دانشگاه.

«اللهم ارنی الاشیاء کما هی» دعایی بود که حجت‌الاسلام عارضی امروز در ابتدای سخنانش به آن اشاره کرد؛ در سیره رسول‌الله(ص) آمده است که حضرت همواره این دعا را بر زبان جاری می‌ساختند؛ دعایی که بر اساس آن از خدای متعال می‌خواهیم که حقیقت و واقعیت اشیاء را آنگونه که هست به ما نشان بدهد؛ چرا که اگر واقعیات را آنگونه که هستند نبینیم چه بسا در تحلیل و طی طریق دچار اشتباه و خسران شویم و شاید لازم بود این دعا در جلسه امروز به صورت ویژه‌تری برجسته شود؛ به باور نگارنده این دعا بی‌ارتباط با دوره مسئولیت سیامک واحدی در علوم پزشکی کردستان نبود!

اما توصیه مهمی که «بهمن مرادنیا» برای سرپرست دانشگاه داشت چه بود؟ استاندار کردستان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اعم از پزشکان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان را از افراد نخبه و باهوش هر جامعه‌ای دانست و گفت: تحکم بر این افراد صحیح نیست و توصیه‌ام به رئیس جدید دانشگاه آن است که به جای تحکم، روحیه تعامل را در پیش گیرد تا بتوانیم با تعامل و همکاری، دست در دست هم شاخص‌های سه حوزه آموزش، بهداشت و درمان استان را بیش از پیش ارتقا دهیم.

در جلسه امروز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم رسماً معرفی شد؛ «وحید یوسفی‌نژاد»؛ او به صورت اجمالی به برخی برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود اشاره کرد؛ یوسفی‌نژاد اگرچه امروز اذعان کرد که اگر درگیر حاشیه شود اصل خدمت‌رسانی به مردم تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت اما متأسفانه در همین مدت کوتاه هم، خودِ او گرفتار برخی حواشی شده است؛ از بنرهای نصب شده برای آمدنش تا دیدارهایی که گویا با برخی افراد پرحاشیه استان داشته است؛ مقصودمان مشخصاً آقایان «فرصت‌طلبان» است؛ لازم باشد اسم و آدرس هم می‌دهیم!

روزهای سخت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان تازه آغاز شده است؛ «یوسفی‌نژاد» هم دوستان دلسوزی دارد و هم مخالفان باانگیزه‌ای و باید منتظر ماند و دید دست تقدیر با کدام دسته همراه خواهد شد و سرانجامِ آقای سرپرست را رقم خواهد زد.

مختصری در باب جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یه ناراضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
سلام نمیدونم این مطلب رو نمایش میدید یا نه، ولی من حرف خودمو میزنم
من پرسنل این دانشگاهم، یه پرستار....
ولی ظلمی که تو این دوره به پرستار شد تو هییییییییچ دوره ای به هیچ قشری نشده...
حق و حقوق من نوعی الان 11 ماهه عقب افتاده، چرا یکی مثل من تو دانشگاه ایلام و کرمانشاه باید حق و حقوقش فقط سه یا چهار ماه عقب بیوفته ولی من 11 ماه!!!
اینا فقط و فقط یه چیزو نشون میده، بی کفایتی رئیس دانشگاه، بی مسئولیتی رئیس دانشگاه، ... زیادی رئیس دانشگاه و خیلی چیزای دیگه که آدم نمیتونه بگه...
تو رو خدا، تورو به هرکسی که می پرستید به رئیس فعلی بازتاب بدید که پای حق و حقوق پرسنلش باشه، حق و حقوقمونو بدن، پرستار فقط و فقط یه چیزی رو میخواد، اونم حقشه، همییییین.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
منم با نظر همکار عزیزم کاااااااااملا موافقم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار