بر اساس اعلام شورای افتاء استان کردستان میزان زکات فطره سال ۹۸ بر اساس قوت غالب منطقه (در حدود 2 و نیم کیلوگرم گندم) به مبلغ 6 هزار تومان تعیین شده است.
کد خبر: ۷۵۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 01 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، دبیرخانه شورای عالی افتای کردستان در بیانیه‌ای میزان زکات فطره سال جاری مردم استان کردستان را بر اساس مذهب امام شافعی به ازای هر نفر یک صاع از قوت غالب هر شهر، معادل 2 و نیم کیلوگرم عنوان کرد.

بر همین اساس میزان فطریه سال ۹۸ بر اساس قوت غالب منطقه در حدود 2 و نیم کیلوگرم گندم به مبلغ 6 هزار تومان تعیین شده است و در خانواده‌های متمکن و سایر افرادی که قوت غالب بر سبد غذایی آنان برنج است باید به ازای هر نفر یک صاع از برنج مصرفی خود و یا وجه آن را محاسبه و پرداخت کنند.

بر اساس مذهب امام شافعی این مبلغ فطریه باید قبل از اقامه نماز عید فطر توسط سرپرست خانواده‌ها به افراد نیازمند و بی‌بضاعت پرداخت شود.

همچنین بر اساس اعلام فتاوای این شورا، قضای روزه رمضان بر سالخوردگان و یا بیمارانی که امیدی به بهبود آنان نیست، واجب نیست و این افراد باید به ازای هر روز روزه فوت شده، فدیه آن را که دو هزار تومان بوده به مستمندان، فقرا و مساکین پرداخت کنند.

فدیه افطار بر خانم‌های باردار و یا مادران شیرده که به دلیل به خطر افتادن سلامت خود روزه نگرفته‌اند، واجب نیست و این افراد فقط مکلف به قضای روزه خود خواهند بود و سایر افراد چنانچه در ایام رمضان موفق به روزه نشدند، مکلفند تا پیش از حلول ماه رمضان سال بعد روزه خود را قضا کنند در غیر این صورت غیر از قضای روزه، فدیه تأخیر را نیز باید پرداخت کنند.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار