وزیر راه‌ و ‌شهرسازی که روز سه شنبه به همراه رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی سفر کرده بود گفت: تقویت و امور مربوط به کریدورها و مسیرهای ترانزیتی از اولویت‌های وزارت راه‌وشهرسازی است.
کد خبر: ۷۴۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 22 May 2019

شرق و جنوب کشور با تکمیل آزادراه مرند - بازرگان به منطقه ویژه ماکو متصل می‌شود
به‌گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه‌و شهرسازی در خصوص آغاز پروژه مرند ـ بازرگان توسط رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مرز بازرگان و ترکیه یکی از محورهای اساسی، مهم و استراتژیک برای ایران در بحث ترانزیت به شمار می‌‌رود، اظهار کرد: این مرز با توجه به حجم ترددی که دارد خیلی وقت پیش باید عملیات ایجاد آزادراه آن آغاز می‌شد.
وی ادامه داد: در حال‌حاضر شرایط فراهم شده و با انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی یک قطعه از این مسیر در آزادراه مرند ـ بازرگان امروز با حضور مقام عالی ریاست‌جمهوری عملیات اجرایی آن آغاز شد؛ طول قطعه شروع شده حدود ۷۱ کیلومتر با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد است که ۶۵ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۳۵ درصد آن از طریق دولت سرمایه‌گذاری خواهدشد.
وی تصریح کرد: طول قطعه یکم و دوم باقیمانده ۱۲۰ کیلومتر است که ما را به مرند وصل می‌کند، مطالعات آن انجام و فراخوان داده شده‌است تا هر چه زودتر با عقد قرارداد شاهد عملیات اجرایی آن باشیم.
وزیر راه‌ و شهرسازی در ادامه گفت: با تکمیل این دوقطعه طول مسیر ۱۹۱ کیلومتر شده که آزادراه را به سمت شرق و همچنین جنوب کشور متصل می‌کند.
وی افزود: یک قطعه هم مربوط به مرند ـ تبریز است که طول آن ۶۳ کیلومتر بوده‌است و جذب کار سرمایه‌گذار برای آن شروع شده‌است.
وزیر راه‌ و شهرسازی با تأکید بر اینکه تمام سعی صورت گرفته بابت تقویت مسیرهای کریدوری و ترانزیتی کشور است اظهار کرد: تمام تلاش‌ها در این راستا بوده و نوسازی و تقویت مسیرهای ترانزیتی و کریدوری در اولویت قرار دارند.
وی در پایان گفت: امیدواریم در بحث جاده‌ای و ترانزیتی تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم سهم عمده‌ای را در بحث زیرساختی داشته‌باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داود علی پور محبوب ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
جاده ی مرند به بازرگان یا تبریز به ارومیه رو باید بیست سال پیش ساخته و افتتاح میشد این تعداد کشته تو جاده های کشور اصلا برازنده نیست ..واقعا مسولین و نماینده های محترم تبریز،و ارومیه و مرند و بازرگان باید تمام تلاششون و بکنن تا بتونن هر چه زودتر بودجه ی لازم برای افتتاح این اتوبان مهم بین المللی رو از دولت دریافت کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار