رئیس‌جمهور در ماکو گفت: قدرت مردم ایران موجب شده است تا آمریکا دو ساعت پس از تهدید ایران از موضعش عقب‌نشینی کند.
کد خبر: ۷۴۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 21 May 2019

 روحانی:بلافاصله بعد از تهدید، مجبورند اعلام کنند که بدنبال جنگ با ایران نیستند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در سفر یک روزه به ماکو اظهار کرد: امروز افتتاح ها از پلدشت آغاز شده و به سردشت ختم می شود یعنی از شمال تا جنوب استان را شامل می شود.

وی تصریح کرد: امروز هر پروژه افتتاحی معنای زیبایی داشته چون کشورمان در شرایط تحریم بوده و افراد جدیدالورودی که به دنیای سیاست وارد شده اند گمان می کنند که می توانند عظمت کشور را به هم بزنند اما  کشورمان در شرایط تحریم شاهد شکوفایی و رشد است.

رئیس‌جمهور در ماکو گفت: قدرت مردم ایران موجب شده است تا آمریکا دو ساعت پس از تهدید ایران از موضعش عقب‌نشینی کند.

وی افزود: امروزه افتتاح‌های مختلف در کشور نشان دهنده پاسخ قاطع و صریح مردم ایران به تحریم‌ها است که با وجود همه فشارها در سراسر کشور طرح‌های مختلفی به بهره‌برداری می‌رسد و این نشان‌دهنده کارآمدی نظام بوده و امروزه ملت ایران به قدری بزرگ و عزتمند است که دشمنان دو ساعت پس از تهدیدها پشیمان شده و از تهدید ملت ایران عقب‌نشینی می‌کنند.

روحانی افزود: پس از تهدید ایران توسط ترامپ، پنتاگون فوری با وی تماس گرفته و تهدید ایران را از جانب وی خطرناک توصیف می‌کند و برای این منظور ترامپ فوری از تهدید خود عقب‌نشینی کرده و می‌گوید که قصد جنگ با ایران را ندارد و این همان قدرت مردم ایران است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر چه تحریم‌ها به زندگی مردم فشار آورده است اما موفق به شکستن اراده آنها نشده است و ملت ایران در برابر قلدرمآب‌ها سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

وی افزود: در طول 6 سال عملکرد دولت 50 سد ملی و استانی افتتاح شده و در دو سال آینده هم سدهای فراوانی را افتتاح خواهیم کرد.

روحانی بیان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه وزارت نیرو تعداد سدهای ما تا پایان دولت دوازدهم به 62 سد ملی و استانی خواهد رسید و این به معنای کار آمدی نظام است.

وی با اشاره به بهره‌برداری و آبگیری از سد کرم آباد پلدشت افزود: آغاز و شروع این سد در دولت یازدهم صورت گرفت و مایه شادمانی همه ما است .

رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به اینکه رسانه ها، صدا و سیما و مطبوعات ما زبان صریح ندارد، کسی ارائه افتخارات دولت را در طول این 6 سال نگفته است.

وی اظهار کرد: اگر امروز دریاچه ارومیه احیا نمی شد تمامی مردم استان آذربایجان‌شرقی و بخشی از مردم آذربایجان‌غربی کوچ کرده بودند و امروز با 5 میلیارد متر مکعب آب نشان می‌دهد که دریاچه اومیه زنده است.

روحانی گفت: در همین سد مخزنی کرم‌آباد 19هزار هکتار در سایه این سد و کانال ها آباد شده و این تحولی در باغات و مزارع ما خواهد بود و اشتغال وسیعی را در پی خواهد داشت و 25 هزار اشتغال جدید را رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: امسال خداوند نعمت آب را داد و سال گذشته آب پشت سدها ۲۶ میلیارد متر مکعب بوده و امسال 41میلیارد متر مکعب است و باید در زمینه کشاورزی و سلامت محیط و معیشت مردم در آب سالم تلاش کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا به امروز هر هفته 30 روستای ما دارای شبکه آب سالم شده‌اند و نیز 9500 روستا در طول این دولت به شبکه آب سالم وصل شده است.

وی با بیان اینکه ما توانستیم چهار سال پشت سر هم در تولید گندم خودکفا باشیم و این نشان دهنده انجام اقدامات مناسب در این راستا است، افزود: در زمان سیل خوزستان برخی با ناامیدی بیان کردند که ۱۵۰ هزار هکتار گندم‌زار این استان به خاطر سیل از بین رفته است، اما برخلاف این گفته‌ها امسال برداشت گندم برخلاف همه مشکلات در خوزستان افزایش یافته است.

روحانی با انتقاد از برخی افراد که سعی دارند اقدامات دولت را ناچیز نشان دهند، عنوان کرد: برخی احساس می‌کنند اگر آمار و ارقام مربوط به اقدامات موفق دولت را بدهند و مثلا به مردم گفته شود که هر روز ۱۰ روستا در کشور دارای گاز می‌شود در حالی که باید به آنها گفت بیان موفقیت‌های دولت تنها به نفع دولت نیست بلکه به نفع نظام و مردم است و همچنین بیان اقدامات دولت نشان دهنده این نیست که مشکلی در کشور وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار