اظهارات «حمدالله کریمی» در جلسه شورای اداری بیجار و چند نکته
کد خبر: ۷۴۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 07 May 2019

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی دو روز قبل در جلسه شورای اداری آن شهرستان تقریباً غالب مدیران دولتی استان کردستان را به باد انتقاد گرفته بود؛ اگرچه هدف اصلی برگزاری جلسه از قبل روشن بود اما آنچه جناب «کریمی» روشن نکرد سهم خودش بود از آنچه که از آن می‌نالید.

به گزارش تابناک کردستان، جلسه شورای اداری شهرستان بیجار عصر روز یکشنبه ، 15 اردیبهشت‌ماه، در بیجار برگزار شد؛ گویا نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، پیشتر با ارسال پیامک برای مدیران کل استان از آنها خواسته بود در جلسه یادشده شرکت کنند.

نفس دعوت مدیران ارشد استان به یک شهرستان توسط نماینده مردم در مجلس، عملی پسندیده است البته به شرط آنکه هدف، تنها و تنها، کاستن از بار مشکلات مردم باشد؛ حاضران در جلسه اخیر شورای اداری شهرستان بیجار، اعم از مسئولان و مردم آن دیار بهتر می‌توانند قضاوت کنند که آن جلسه یک شو تبلیغاتی بوده یا واقعاً دستاورد قابل لمسی برای حل لااقل بخشی از مشکلات مردم شریف شهرستان بیجار داشته است.

آن طور که از اخبار منتشره در رسانه‌های استان درباره جلسه شورای اداری بیجار استنباط می‌شود، «حمدالله کریمی» در آن جلسه غالب مدیران استان را به باد انتقاد گرفته است که از دیدگاه نگارنده، آن انتقادات، از آنجا که بعید است به گشایشی در کار مردم منجر شود، جنبه تبلیغاتی داشته و بنابراین جلسه اصولاً یک جلسه فرمایشی بوده تا عملیاتی. بماند.

گویا نماینده بیجار در آن جلسه گفته «برخی پروژه‌ها به جوک تبدیل شده‌اند»؛ فارغ از اینکه تعبیر نماینده محترم بیجار، آن هم در یک جلسه رسمی، یک تعبیر عامیانه و با عرض پوزش سخیف بوده درباره اصل موضوع هم به خود «کریمی» نقدهای جدی وارد است.

نماینده بیجار عنوان کرده که «پروژه جاده بیجار به همدان تبدیل به یک جوک شده است»! حالا سؤال از جناب «کریمی» این است مگر شما مدت یک سال و چند ماه نماینده عالی دولت در همان شهرستان نبوده‌اید، ایضاً مگر جنابعالی از 3 سال قبل تاکنون رسماً وکالت مردم دیار گروس را در بهارستان برعهده ندارید، اگر پاسخ مثبت است که هست، بفرمایید در دوره فرمانداری شما همان یک پروژه چند درصد پیشرفت فیزیکی داشت؟ بگویید در دوره نمایندگی‌تان چند بار از وزیر راه و شهرسازی به خاطر آن «پروژه جوک» طرح سؤال کرده‌اید؟ کدام وزیر را به خاطر آن پروژه استیضاح کرده‌اید؟ اصلاً توضیح دهید حالا که بیش از 7 ماه است اداره کل راه و شهرسازی کردستان متولی ندارد چه اقدام عملی نتیجه‌بخشی برای مجبور کردن دولت در راستای پایان دادن به این بلاتکلیفی مدیریتی تأسف‌آور انجام داده‌اید؟

نماینده بیجار در بخشی از سخنانش هم، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان را دعوت به «دقت» در نظارت کرده و گفته «... چون بعضی واحدهای آلاینده، پول سازند و متأسفانه ساخت و پاخت صورت می‌گیرد»!

اینکه شیوه استخدام و انتصاب «فریبا رضایی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، محل سؤال و عملکرد وی محل انتقاد است، امری روشن است؛ ولی جناب نماینده در سخنانش خطاب به «رضایی» از «پول» و «ساخت و پاخت» سخن به میان آورده و آنچه از بکارگیری این واژه‌ها برداشت می‌شود «فساد» است، غیر از این است؟ اگر سخنان جناب نماینده در حد «بلوف» نیست چرا موضوع را به دستگاه‌های نظارتی و در نهایت قوه قضائیه ارجاع نمی‌دهد تا واقعیت روشن شده و اگر تخلفی صورت گرفته متخلف مجازات شود؟  

القصه؛ امسال سال پایانی نمایندگی «حمدالله کریمی» است؛ دست‌اندرکاری که حالا ژست منتقد به خود گرفته است؛ مردم ذی‌شعور هستند جناب نماینده و عملکرد شما در مجلس از چشم آنها دور نیست؛ هدف اصلی شما از برگزاری آن جلسه هم برای اهل نظر روشن است و ما هم به وقتش برای مردم رمز‌گشایی می‌کنیم؛ بلی انتقاد از مدیران دولت به نوعی حق شماست ولی اگر نگارنده به جای یکی از آن مدیرانی بود که شما مورد سؤال قرار دادید، به جای پاسخ‌گویی عرض می‌کردم: «شما ابتدا تعداد تأخیرهای حضور خود در جلسات مجلس را دقیقاً بگویید و درباره آن به مردم توضیح دهید و بعد از مدیر دولت طرح سؤال کنید».

حافظ خام طمع شرمی از این قصه بدار
عملت چیست که فردوس برین می‌خواهی؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار