از تأمین قاشق و چنگال تا تعویض سیستم نورپردازی سرویس‌های بهداشتی
اداره‌ کل حفاظت محیط زیست کردستان آنچه را «عملکرد» سال 97 آن مجموعه دانسته در یکی از رسانه‌های محلی استان منتشر کرده است؛ مردم اگر خوانده باشند کاری جز تأسف‌خوردن از دست‌شان برنمی‌آید؛ بهتر است مدیران ارشد دولت در کردستان و البته آقایان نماینده مردم استان در مجلس هم یک‌بار گزارش مذکور را بخوانند؛ شاید لااقل آنها به جای مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از ارائه آن گزارش شرمسار شوند!
کد خبر: ۷۳۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 30 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان یکی از دستگاه‌های اجرایی استان است که انتصاب مدیرش در دولت دوازدهم بسیاری را انگشت به دهان کرد؛ اوایل اردیبهشت‌ماه 97 بود که «فریبا رضایی»، از افراد نزدیک به استاندار سابق کردستان عهده‌دار مسئولیت «حفاظت» از محیط زیست کردستان شد.

خانم مدیرکل، حالا آنچه را فکر کرده «عملکرد» است در قالب یک گزارش به افکار عمومی ارائه کرده است؛ اینکه چرا به یک شیوه نامتعارف به جای خود! اما گزارش تقریباً حاوی عملکرد شاخصی نیست! البته معلوم است وقتی عملکردی در کار نباشد مایه گزارش درباره آن هم از این بهتر نخواهد شد؛ چون قافیه تنگ آید...

تقریباً یک سوم از محتوای گزارش را تصاویر مرتبط با حوزه محیط زیست و البته تصویر خانم مدیرکل تشکیل داده است؛ محتوای گزارش هم ظاهراً در دو بخش عمرانی و محیط طبیعی ارائه شده است؛ البته بخشی هم در قالب یک شبه‌جدول با عنوان عملکرد یگان حفاظت استان در گزارش به چشم می‌خورد.

اگر بخواهیم گزارش را به یک زبان ساده تفسیر کنیم باید بگوییم در بخش عمرانی، برخی کارها که گویا تا پایان بهار 98 قابل بهره‌برداری است آن هم «منوط به تأمین اعتبار» در قالب عملکرد 97 آمده است! البته ظاهراً خُرده کاری‌هایی هم برای سرویس‌های بهداشتی انجام شده است که در گزارش مغفول نمانده است!    

کارهای معمول انجام گرفته در اداره کل هم جزو گزارش عملکرد آمده است، مانند سرشماری وحوش و پستانداران. یعنی در میان این همه مدیر ارشد دولت در کردستان کسی نیست به مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بگوید که این کارها سال‌های سال است در تعدادی از مناطق حفاظت شده استان انجام می‌شود و ذکر آن در قالب «گزارش عملکرد» کمی سخیف به نظر می‌رسد.

خانم مدیرکل ثبت زریبار در کنوانسیون رامسر را جزء عملکرد سال 97 ذکر کرده است و این در حالی است که این مهم سال‌هاست که پیگیری می‌شود و مصادره زحمات دیگران به نام خود نه اخلاقی است و نه حرفه‌ای؛ راستی کسی از این مدیر منصوب دولت دوازدهم و نزدیک به استاندار دولت یازدهم در کردستان بپرسد چطور وقتی منطقه چل چمه و سارال و غار کونه شم شم و اثر ملی کانی برد هنوز در مراحل نهایی ثبت قرار دارند و کار ثبت آنها به سرانجام نرسیده در گزارش عملکرد 97 برشماری شده‌اند؟

آقایان نماینده مردم استان در مجلس و مدیران ارشد دولت در کردستان را دعوت می‌کنیم گزارش عملکرد یک‌ساله مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان را که 20 فروردین‌ماه 98 منتشر شده بخوانند! مایه شرمساری نیست که خرید و تأمین دو مورد کاپشن و کفش در قالب گزارش عملکرد یک ساله یک دستگاه اجرایی به مردم ارائه شود؟

نباید مدیران ارشد دولت در کردستان و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس به عنوان ناظران بر عملکرد مدیران برای افکار عمومی توضیح بدهند در این استان چه خبر است که یک اداره کل تحویل چند سرویس قاشق و چنگال و 10 رخت آویز و تعدادی جوراب و یلقوی و آرم یگان از سازمان و انتقال و توزیع آن در استان را عملکرد یک‌ساله می‌داند و آن را در کمال بی‌پروایی از قضاوت، به عموم ارائه می‌کند؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان مگر در جلسه معارفه‌اش اعلام نکرده بود «یکی از برنامه‌های اصلی بنده "ساماندهی سایت‌های محل دفن زباله" است»؟ پس چرا درباره این مسئله و موضوعات دیگری چون مسئله دریاچه زریبار در گزارش عملکردش چیزی به چشم نمی‌خورد؟

خانم مدیرکل اگر نمی‌داند، بداند که این مثلاً گزارش، قبل از هرچیز، زیر سؤال بردن خدمات بی‌شائبه پرسنل زحمتکش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان است، محیط‌بانان فداکاری که از جان مایه گذاشته و می‌گذارند تا سرمایه‌های طبیعی این دیار از تعدی و آسیب محفوظ بماند؛ اگر هم ایرادی در کار آن مجموعه وجود داشته باشد از ناحیه او و عاملان انتصاب او در این مسئولیت است.

اما، درباره آنچه در یک‌سال مدیریت فریبا رضایی در اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گذشته، سؤالات و گفتنی‌های دیگری هست که در آینده نزدیک به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

افتضاحی به نام گزارش عملکرد محیط زیست کردستان در سال 97+عکس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
شاغلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اصولا از حسود جماعت خوشم نمی آید، اصلا به شما چه که کی نزدیک به کیه. در ثانی شما که توان تحلیل پستانداران، وحوش و دوزیستان و ... را ندارید، آقای معاون استاندار متخصص این امور است و ایشان حتما مطلب و گزارش را پسندیده که انتشار یافته، ثالثا حرف حساب شما چیه ؟ استان به این آرامی، همه مدیران مشغول ثناگویی و مزین به الوان سبز و بنفش، دیگر چه می خواهید ؟ تازه در شاخص گرانی رکورد زدند، در شاخص بیکاری رکورد زدند، ناشی از این تلاشها و برنامه ریزی هایی که منجر به کسب عناوین اخیر شده، رشد شدید اعتیاد و دین گریزی را شاهد هستیم
آقا اذیت نکنید به تیم بنفش و محفل سازمان دهنده، خسته نباشید و دست مریزاد عرض کنید و برایشان کف مرتب بزنید، هورا بکشید با فرکانسی به بلندای آبیدر
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خوب صادقانه عملکردش رو گفته. اگه کار دیگه ای انجام داده بود می گفت. کو بودجه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اطلاع رسانی از عملکرد اداری شیوه معمول و متداولی است که در بین مسئولین اجرایی و مدیران ادارات وجود دارد.
اکثر قریب به اتفاق مدیران در کردستان در بیان عملکرد خود صادق نیستند و به جای بیان حقایق و واقعیت ها در ترس از دست دادن پست و مقام عملکرد سازی می کنند و باکی هم از بیان اکاذیب ندارند حال که مدیر محیط زیست استان در بیان عملکرد خود به گزاف گویی نپرداخته و صادقانه ماوقع امور انجام گرفته در زیرمحموعه تحت امرش را بیان کرده چرا باید شماتت شود؟ حق ایشان تشویق است حداقل راستگو است
دروغ گویان باید شماتت شوند نه راستگویان مگر نه این است؟
همکار محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
من در خصوص گزارش صحبت نمی کنم و تحلیل اون را به خواننده واگذار میکنم، دوستان عزیز تابناک میشه بفرمایید تا حالا کجا بودید چرا در موقعی که مدیرکل قبلی، ریاضی فر، محیط زیست کردستان را به لجن کشید حرفی نمی زدید مدیری که پروازی بود و در ماه پانزده روز را نزد خانواده در گرگان بود و همیشه خودرو اداری و دو راننده را با خودش می برد کسی که در طول چهار سال مدیریت یکبار هم به مناطق سر نزد و هزینه خوراک و شخصی ایشان ماهانه میلیونها تومان بود هزار کم کاری و افتضاح دیگر، میشه بفرمایید اونوقت کجا بودید چون ایشان غیربومی بود ما همیشه از غیربومی حساب میبریم، انصاف داشته باشیم اگر نقد میکنیم هیچ ملاحظه ای نداشته باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار