بازهم مردم در جریان حرکت قطار انقلاب به سمت توسعه و پیشرفت و در لحظات سخت و بحرانی خودشان به داد هم رسیدند و طلایه‌دار نهضت خدمت رسانی به سیل زدگان شدند.
کد خبر: ۷۲۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 25 March 2019

به نقل از فارس  گنبدکاووس، از همان ابتدا که هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش بی‌سابقه باران در گنبدکاووس و شرق استان گلستان صادر شد معلوم بود خبرهایی در راه است و بی‌خیالی برخی مدیران استانی نیز حکایت از آن داشت که بار سنگینی بر دوش مردم قرار خواهد گرفت و مردم را با چالشی سنگین رو به رو خواهد کرد.

عدم توجه مدیرکل آب منطقه‌ای استان گلستان به درخواست‌های مکرر مسوولان، کارشناسان، رسانه‌ها و مردم در همان روزهای نخستین شهرستان بزرگ، تاریخی و سرشار از تمدن گنبدکاووس را قربانی بی‌تدبیری‌ها کرد تا آب سرریز شده از سد گلستان با حجم بسیار بالایی وارد شهر و روستا شده و در چندین منطقه این شهرستان را با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو کند.

هرچند مدیران محلی از جمله فرماندار و معاونین سیاسی و عمرانی با حضور میدانی مکرر و تشکیل جلسات مدیریت بحران متعدد تلاش‌ها را برای کاهش خسارت‌ها و مدیریت اوضاع به کار بستند اما متاسفانه شدت و حجم بالای طغیان رودخانه‌ها و بی‌تدبیری در مدیریت آب پشت سد باعث شد تا مردم گنبدکاووس در غافلگیری محض در خانه‌های خود به زیر آب بروند.

مسوولان استانی و ملی هم که تا سه روز یا از ترس به مناطق سیل‌زده نرفتند و یا تنها با حضور نمادین در فرمانداری و یا در کنار سد گلستان عکس یادگاری گرفتند و البته حضور دیرهنگام نماینده مجلس و بسیاری از مدیران استانی و ملی دیگر دردی از مردم را دوا نمی‌کرد و تنها بر عصبانیت و خشم آنها می‌افزود.

اما مردم شریف گنبدکاووس باز هم نشان دادند که از خواص و مسوولان جلوتر هستند و از همان دقایق ابتدایی با حضور در مناطق آسیب دیده به کمک همشهریان خود شتافتند و تا امروز نیز بر تعداد آنها افزوده شد اما کاهش نیافت.

حضور پرشور و پرشمار نیروهای بسیجی در محله‌های مختلف «سیدآباد»، «مدرسی»، «رسالت»، «کمینه»، «ساحل»، «کوی پلیس» و تلاش برای نجات جان افراد گرفتار در سیل و بازگشایی معابر و خیابان‌ها و کمک به انتقال مردم به مکان‌های امن در همان ساعت نخست نشان داد که بسیج همچنان از مردم و در کنار مردم است و در این امتحانات بازهم سربلند بیرون خواهد آمد.

حضور دو گردان نیروی مردمی بسیجی در محلات آسیب دیده برای کاهش آلام مردم و کمک به ایجاد شرایط اولیه زندگی برای آنها گام دوم بسیجیان شهرستان گنبدکاووس بود تا عرق شرم بر پیشانی مسوولان غایب شهرستانی، گلستانی و ملی بنشاند.

پویش مردمی طبخ غذا برای سیل‌زدگان نیز توسط مجموعه فرهنگی «فاطیمون» گنبدکاووس راه‌اندازی شد که هر روز با پخت 3 هزار غذا، بسته بندی و توزیع آن در میان سیل‌زدگان از محل هبه مقام معظم رهبری و کمک‌های مردمی به کمک سیل زدگان آمدند.

این مجموعه فرهنگی که پیش از این نیز با حضور در روستای «تپانی» از توابع «سرپل ذهاب» کرمانشاه در حادثه زلزله در کنار مردم آن منطقه حاضر و اقدام به کمک به مردم کردند این بار نیز نشان داد هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی نیز از جنس مردم و در خدمت آنها خواهند بود.


مجموعه فرهنگی «مشکات الحسین (ع)» نیز به عنوان یک مجموعه فرهنگی و مذهبی که متشکل از جوانان انقلابی، مومن و همیشه در صحنه است با اعلام فراخوانی اقدام به تشکیل تیم‌های جهادی و عملیاتی برای کمک به مردم سیل‌زده کرد، اقدامی که با استقبال مردم و هیئتی‌های گنبدکاووس روبه رو شد.

این مجموعه نیز پس از تشکیل تیم‌های جهادی با حضور در محلات آسیب دیده به ویژه مدرسی و سیدآباد تلاش کردند تا در وسط میدان برای پاکسازی منازل مردم از گل و لای انباشته شده و تخلیه نخاله‌های حاصل از تخریب بخش‌هایی از ساختمان و نهایتا رفع انسداد مسیر عبوری آب‌های سطحی و فاضلاب خدمات خود را به مردم ارائه کنند.

طلاب و روحانیون گنبدی نیز به دعوت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با ایجاد تیم‌های اجرایی برای حضور در مناطق سیل‌زده اقدام به کمک کردند که به ویژه در مناطق سنی‌نشین گنبدکاووس موجب افزایش روحیه و اعتماد به نظام و انقلاب شد.

حضور این طلاب که مخلصانه و عمامه بر سر مشغول خدمت به مردم بودند بار دیگر نشان داد که روحانیت متعهد خود را دور از بدنه مردم ندانسته و با حضوری هوشمندانه و به هنگام در کنار مردم در سختی‌ها و مشکلات آنها را تنها نخواهند گذاشت.

جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس با وجود مشغله‌های متعدد در زمان اوج کار خود در ایام نوروز و فعالیت‌های بسیار مهم و حیاتی در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی از طریق دعوت نیروهای سازمان داوطلبین خود توانست بار دیگر برگ زرینی را در پرونده خود به یادگار بگذارد و نشان دهد که همچنان به عنوان یک نهاد انقلابی و عملیاتی در خدمت مردم می‌تواند بی‌دریغ خدمت و فداکاری کند.

توزیع بیش از یک هزار و 100 چادر، توزیع بالغ بر 12 هزار پرس غذای گرم و ده‌ها هزار بسته غذایی خشک به سیل زدگان و اسکان بالغ بر 3 هزار خانواده در محل‌های اسکان موقت از جمله مهم‌ترین اقدامات این نهاد در این روزهای پرالتهاب گنبدکاووس بود.

 

در کنار این گروه‌های تشکل یافته نیز بودند افرادی که به صورت انفرادی با پیوستن به این تیم‌ها تلاش کردند تا سهمی در این خدمت صادقانه و متعهدانه به مردم غیور و شریف گنبدکاووس داشته باشند و از قافله عشق و مهربانی جا نمانند.

برخی چهره‌های سیاسی، فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی از جمله خبرنگاران خبرگزاری فارس، فعالان فرهنگی و اجتماعی و برخی از نیروهای هیئتی و مذهبی از جمله این افراد بودند که با حضور خود در کنار مردم ضمن ادای دین به این مردم شریف برای سرپا شدن درخت تنومند زندگی در شهر خود تلاش کردند.

به هر تقدیر به نظر می‌رسد این کشور که با انقلابی مردمی حکومتی از جنس اسلام و عدالت را تجربه می‌کند همچنان برای تداوم موفقیت‌ها و عبور با آرامش و بی‌دغدغه از چالش‌های فراروی خود باید بر مردم تکیه کند و دوام، توسعه و گسترش نگاه استراتژیک خود را در آئینه تکیه بر مسوولان و مدیران اجرایی نبیند که البته این به معنای نادیده گرفتن زحمات صادقانه برخی از مدیران و مسوولان شهرستانی، استانی و ملی در حادثه تلخ سیلاب در گلستان نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار