کد خبر: ۷۲۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 17 March 2019

جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان دیروز در حالی برگزار شد که تیم معلوم‌الحال اقتصادی دولت در کردستان بار دیگر با قانون‌شکنی مانع اطلاع‌رسانی رسانه منتقد در استان شد؛ تحلیل منظم آمار رسمی اقتصادی مرتبط با کردستان و انتشار آن در چندماه اخیر توسط این رسانه، تیم اقتصادی دولت را به بازگشت به یک راهبرد شکست‌خورده و عهد قجری در دوره استاندار سابق وادار کرده است.

به گزارش تابناک کردستان، کارگروه تنظیم بازار کردستان دیروز در استانداری برگزار شد؛ قرار گرفتن نام کردستان در صدر نمودار آمار رسمی تورم نقطه به نقطه کشور به تفکیک استان در ماه‌های اخیر، طبل ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت در استان را رساتر از همیشه به صدا درآورده و این تیم ناتوان تلاش می‌کند با توسل به هر حربه‌ای از پاسخ‌گویی فرار کند که البته تاکنون دستاوردی نداشته است.

جهد فرعونی چو بی توفیق بود         هرچه او می‌‌دوخت آن تفتیق بود

یکی از راه‌کارهای عهد قجری تیم اقتصادی دولت در کردستان برای فرار از پاسخ‌گویی، محدود کردن اطلاع‌رسانی و ممانعت از حضور رسانه منتقد در جلسات اقتصادی استان است؛ تیم یادشده در عین پیگیری این راهبرد شکست‌خورده تلاش می‌کند تا به مردم بقبولاند که خواستار حضور رسانه منتقد در جلسات‌ است! نمونه‌اش شبه‌جوابیه منتشره در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان در تاریخ 28 آذرماه 97 و در پاسخ به یکی از مطالب انتقادی «تابناک کردستان».

در آن شبه‌جوابیه این جمله قابل تأمل به چشم می‌خورد؛ «ای کاش آن رسانه محترم (تابناک کردستان) همانند سایر رسانه‌ها در جلسه حضور می‌داشت تا آنچه که در کارگروه مطرح گردید بدون کم و کاست منعکس می‌شد»؛ حالا بعد از انتشار آن به اصطلاح جوابیه، دست کم دو جلسه دیگر کارگروه یادشده برگزار شده و ما به هیچ‌کدام از آن جلسات دعوت نشده‌ایم؛ البته تعجبی هم ندارد!

اما اظهر من الشمس است که از همان روز روی کار آمدن «بهمن مرادنیا»، عده‌ای در استان به دنبال زمین زدن او هستند و در این میان نقش «همراهان ناهمدل» آقای استاندار بی‌بدیل است؛ یکی از راهبردهای مشترک مخالفان «مرادنیا» و نزدیکان غیرهمراه نماینده عالی دولت در استان، درگیر کردن استاندار با رسانه منتقد و مشغول کردن او به حواشی مترتب بر این درگیری، با هدف ناکارآمد نشان دادن نماینده عالی دولت در استان است؛ کیست که از قول نزدیکان رسانه‌ای این افراد بارها نشنیده باشد که «مرادنیا» اهل رسانه نیست! همان «مرادنیا» که در جلسه دیروز هم بار دیگر دستش را برای طلب کمک به سوی رسانه‌ها دراز کرده و از جایگاه آنها در کمک به دولت سخن به میان آورده است. بماند.

تیم اقتصادی دولت در کردستان که از پاسخ دادن به سؤالات مطرح درباره عملکردش عاجز است! حالا این سؤال وجود دارد که آیا این تیم حداقل نمی‌تواند به این سؤال ساده و ابتدایی هم پاسخ دهد که متولی دعوت رسانه‌ها به جلسه دیروز و جلسات مشابه کیست؟ یعنی مؤاخذه فرد یا افراد قانون‌شکنی که به این روشنی مانع اطلاع‌رسانی یک رسانه هستند و قانون مطبوعات و ایضاً منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور را به سخره گرفته‌اند هم برای تیم اقتصادی دولت در کردستان، مانند سر و سامان دادن به وضعیت حوزه اقتصادی استان ناممکن است؟!

راستی، چطور معاون محترم اقتصادی استاندار کردستان در کارگروه تنظیم بازار خواستار «فعال‌سازی یک کارگروه با حضور رسانه‌ها با هدف تحلیل بازار و پاسخگویی به موقع به شبهات» می‌شود ولی از خود نمی‌پرسد تنها رسانه استان که به صورت ویژه تمام آمار رسمی منتشره در کشور را دنبال و تحلیل می‌کند چرا نه در آن جلسه و نه سایر جلسات اقتصادی کردستان حضور ندارد؟ ممانعت از اطلاع‌رسانی رسانه منتقد مگر جز بدنامی هرچه بیشتر نتیجه دیگری برای متولیان حوزه اقتصاد استان به بار خواهد آورد؟

مدیران اقتصادی دولت در کردستان که با تنگ‌نظری و ترسیم خطوط واهی خودی و غیرخودی، به شیوه‌ای کاملاً ناشیانه اجازه نمی‌دهند حوزه‌های هدف آسیب در این استان نقد کارشناسی شوند و تمام توان سیاهی لشکر نزدیک به آنها مصروف تلاش برای حاشیه‌سازی برای استاندار و دو قطبی کردن فضای استان است باید بدانند چشمانی مراقب آنها هستند و اجازه نمی‌دهند دستگاه‌های عریض و طویل اقتصادی استان را به اندازه قواره خود خفیف کنند!

حالا فقط می‌ماند پرداختن به مباحث مطروحه در جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار کردستان؛ به محض انتشار آمار رسمی تازه در حوزه اقتصادی از سوی مراجع رسمی کشور، به وظیفه عمل می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار