وقتی معاون اقتصادی استاندار «تنظیم بازار» کردستان را موضوع قابل حل می‌داند!
کد خبر: ۷۲۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 11 March 2019

معاون هماهنگی استاندار کردستان در کارگروه مقابله با تحریم‌های استان، با بستن چشمانش بر روی حقیقت، نظریه اقتصادی ارائه کرد؛ انگار نه انگار که مشکل کردستان در حوزه تورم و اقتصاد در درجه اول سوء مدیریت است و همین آقا متهم ردیف اول نابسامانی‌ها در حوزه اقتصادی استان! کسی باید به او بگوید که فرافکنی چیزی را عوض نمی‌کند.

به گزارش تابناک کردستان، وضعیت آشفته کردستان در تورم نقطه به نقطه و آمار چک‌های برگشتی در شش ماه گذشته جای تردیدی برای کسی باقی نگذاشته که حداقل بخشی از مشکلات در حوزه اقتصادی استان، مشکل مدیریتی است.

تاکنون از طریق همین دریچه رسانه‌ای، چندین بار از سکان‌دار حوزه اقتصاد کردستان خواسته‌ایم برای شفاف‌سازی هم که شده عنوان مدرک تحصیلی‌اش در زمان انتصاب به عنوان «معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان»، در زمان استاندار سابق را اعلام کند؛ اعلام نمی‌کند که! شاید هم قابل اعلام نباشد! بگذریم...

این جناب معاون مدتی هست که با اعتماد به نفس در حوزه اقتصاد نظریه‌پردازی هم می‌کند؛ «مردم یادتان هست» جناب معاون در سفر به سلیمانیه در «کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی استراتژیک برای رویارویی با مسائل و مشکلات اقتصادی اخیر در منطقه»  حضور پیدا کرد؟ او که بی‌تردید یکی از عوامل دخیل در ثبت بدترین وضعیت در تورم نقطه به نقطه برای کردستان در میان همه استان‌های کشور است، در آن کنفرانس، «راهبردهای همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه» را ارائه کرد! مایه حیرانی نیست کسی که در چند معادله ساده برای ساماندهی به بازار کردستان مانده، برود و در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی استراتژیک برای رویارویی با مشکلات اقتصادی، راهبرد ارائه کند؟ بماند...

امروز او بار دیگر دست به سخنرانی زده و با بیان اینکه «از جمله موضوعات قابل حل در استان موضوع تنظیم بازار است» گفته «مشکلاتی در این بخش وجود دارد و انتظار داریم در سطح ملی  و برای کاهش قیمت‌ها کالاهای اساسی بیشتری به کردستان تخصیص داده شود».

با بخش اول آنچه معاون اقتصادی استاندار کردستان گفته نه تنها مخالفتی نداریم که بیش از او به آن باور داریم! اما نه با راه حلی که او ارائه کرده است؛ مشکل کردستان کمبود کالای اساسی نیست جناب معاون! اظهارات استاندار کردستان در آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان را که فراموش نکرده‌اید خدای ناکرده؟! «یادتان هست» نماینده عالی دولت در کردستان در آن جلسه وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در استان را خوب ارزیابی کرد؟  قبول دارید آن سخن به‌حق آقای «مرادنیا» به معنای آن است که مشکل تورم و گرانی در کردستان ناشی از کمبود کالا نیست و از جای دیگر است؟!

شما که خودتان هم حالا باورتان شده نظریه‌پرداز اقتصادی هستید باید بدانید مادامی که چرخه توزیع و نظارت در کردستان معیوب است و استان از سوء مدیریت شما رنج می‌برد، اگر همه کالاهای اساسی موجود در کشور هم به فرض محال به کردستان ارسال شود، هیچ دردی از مردم دوا نمی‌شود! 

شما نمی‌دانید ولی شنیده‌اید که مردم کردستان حداقل در شش ماه گذشته زیر بار تورم کمر خم کرده‌اند؛ در کردستان چه خبر است که این استان، 6 ماه است در تورم نقطه به نقطه یا بدترین وضعیت را در بین همه استان‌های کشور دارد یا وضعیتش تنها از یک استان کشور بهتر است! شما که امروز فرموده‌اید «از جمله موضوعات قابل حل در استان موضوع تنظیم بازار است» این شش ماه کجا سرتان گرم بود؟ نکند بخشی از وقت‌تان را که باید صرف امور مردم و بازار می‌کردید صرف تسویه‌حساب با خانواده منتقدان‌تان کرده‌اید؟

اصلاً ما قبول داریم که شما گره کار فروبسته مردم کردستان در حوزه اقتصاد و معیشت را بالاخره پیدا کرده‌اید! منتظر چه هستید؟ مگر شما معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان شده‌اید که حرف بزنید یا عمل کنید؟ مگر شما اقتصاددان استان‌مان شده‌اید که علل مشکلات را برایمان تشریح کنید؟ پس چه کسی باید آنها را حل کند؟

جناب معاون! ناگهان زود دیر می‌شود؛ تا چشم باز کنید آمار تازه درباره تورم در کردستان و مقایسه آن با سایر استان‌ها دوباره منتشر می‌شود! این بار دیگر اوضاع متفاوت است چون شما مدعی شده‌اید «از جمله موضوعات قابل حل در استان موضوع تنظیم بازار است»؛ وقت برای افتتاح مجتمع‌های  تفریحی، ورزشی و گردشگری مانند «شاسوار سنندج» همیشه هست! کمی هم به وظایف تخصصی‌تان برسید! اگرنه مردم هم چون نگارنده به این باور خواهند رسید «که وعظ بی‌عملان واجب است نشنیدن»؛ البته اگر هنوز کسی باشد که به این باور نرسیده باشد!

که وعظ بی‌عملان واجب است نشنیدن

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
الا كه مثل روز روشن معلوم شده تيم اقتصادى استان كه شامل ريس سازمان برنامه با تحصيلات غير مرتبط ونداشتن تجربه يك روز كار اقتصادى وريس سازمان صمت استان بدون هيچگونه سابقه دولتى ومعاون محترم اقتصادى با تحصيلات زيست شناسى اين بلا را بر سر استان ومردم اوردند چرا اقاى مرادنيا صرحتا از انها حمايت ميكند حداقل سودى كه از انتصاب اقايان نصيب ملت شد دست انها كه زمانى خود را ليدر مردم واصلاحات ميدانستند براى مردم باز شد
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
تیم اقتصادی استان منتخب جناب مرادنیا نمی باشند تعلق خاطر این تیم به ولی‌ نعمت شان در قزوین و برخی مدعیان اصلاحات در مرکز می باشد و از طرف این مجموعه هم بدون اعتنا به عملکردشان در استان حمایت می شوند و چون مرادنیا هم به باند خاصی وابسته نیست به تنهایی توان مقابله با باند حاکم بر مقدرات اقتصادی استان را ندارد این باند تنها در صورت ظاهر تحت امر مرادنیا می باشند در عمل نیت آنها بر شکست مرادنیا و استیصال او در اداره امور استان است و تنها یاری و مساعدت آگاهان امور و روشنگری اصحاب رسانه و ورود دستگاه های نظارتی به این موضوع می تواند یاریگر مرادنیا در اصلاح امور باشد.
گل آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دهها مورد مستند از ناکارآمدى این آقایان را منتشر کرده‌اید ولى نه فرادستى ها و نه نظارتى ها، هیچگونه برخورد و تدبیرى براى اصلاح امور نکردند؟! شاید مقدر است که در کردستان ...ا زمام امور را در دست داشته باشند و کردستان توسعه نیابد؟! تاریخ این سرزمین، ... این ... را ثبت خواهد نمود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
تیتر را خوب امدی
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من
آن روز نزدیک است .خیلی سنگین و وزین آمدند .اما سبک و بی زین خواهند رفت .
آخ کردستانکم چرا باید چوب بی صداقتی و جاه طلبی امثال د، ن و مرد فیروزه ای کردستان را بخوری .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار