عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهادات خود برای افزایش حقوق کارگران در سال ۹۸ را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 10 March 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمد وحدتی با اشاره به تورم و افزایش قیمت کالا‌ها، اظهار کرد: اکثر کالا‌ها افزایش قیمت داشته‌اند، برخی از آنها 2 برابر و برخی تا 5 برابر افزایش قیمت داشته‌اند.

وی گفت: هم‌اکنون که شورای حقوق و دستمزد در حال بررسی میزان حقوق کارگران است و برای تعیین حداقل حقوق آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد، بهتر است به گونه‌ای عمل کند که کارگران کمترین آسیب را از تورم و افزایش قیمت‌ها داشته‌ باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قرار است با مصوبه مجلس حقوق کارگران 400 هزار تومان به علاوه 10 درصد در سال آینده افزایش یابد، تصریح کرد: حقوق کارگران نیز باید در سال 98 حداقل به میزان حقوق کارمندان دولت افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، حداقل حقوق یک کارگر در سال 98 باید 2 میلیون تومان باشد تا بخشی از فشارهای اقتصادی بر این قشر جبران شود.

وحدتی افزود: بخش خصوصی و تولید، چرخه‌های اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آورند، بنابراین افزایش حقوق کارگران نباید به میزانی باشد که کارفرمایان تحت فشار قرار گیرند و این مسئله باعث تعطیلی کارگار‌های تولیدی شود؛ لذا شورای حقوق و دستمزد هم باید منافع تولید‌کنندگان و هم کارگران را نیز در نظر گیرد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار