یک سال و نیم از تکیه زدن «حشمت‌الله صیدی» بر صندلی شهرداری سنندج گذشت
کد خبر: ۷۲۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 09 March 2019

حشمت‌الله صیدی در مراسم معارفه‌اش به عنوان شهردار سنندج در سخنانی اعلام کرد آگاهانه به عرصه آمده و شعار «من می‌توانم» سر داد؛ 18 ماه از زمانی که صیدی برای شهردار شدن به اعضای شورا برنامه ارائه کرد و آنها هم به او اعتماد کردند می‌گذرد؛ ناتوانی صیدی، در پیاده کردن برنامه‌هایی که ارائه کرد قابل انکار نیست.

به گزارش تابناک کردستان، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، شامگاه دوشنبه 6 شهریورماه 96 مستمع برنامه‌های «حشمت‌الله صیدی» برای تصدی پست شهرداری سنندج بودند و سرانجام هم پس از طی یک پروسه پر حرف و حدیث، در 16 شهریورماه 96، صیدی، با رأی همه اعضای شورا به عنوان شهردار سنندج انتخاب شد.

بررسی همه وعده‌هایی که صیدی در روز ارائه برنامه‌هایش، داد، در یک نوشتار امکان‌پذیر نیست، علاوه بر این، 18 ماه زمان هم برای به سرانجام رساندن برخی از آن وعده‌ها کافی نیست، اما حداقل باید در این فاصله زمانی، نشانه‌ای دال بر حرکت شهردار در مسیر تحقق وعده‌هایش در دست باشد، هست؟

در این مقال بنا بر آن است که برخی وعده‌های شهردار سنندج و میزان تحقق آنها بررسی و در فرصت‌های مناسب بعدی هم، با در نظر گرفتن زمان لازم برای تحقق یک وعده، میزان توفیق صیدی در پیاده کردن برنامه‌هایش برآورد شود.

یکم: شهردار سنندج در روز ارائه برنامه‌هایش «رونق پدیده دست‌فروشی در محدوده مرکزی شهر» را یک چالش عنوان و آن را با «ساماندهی مشاغل غیررسمی» قابل حل اعلام کرد؛ جناب شهردار، 17 آذرماه 97، یعنی یک سال و اندی بعد از آن اظهارات اعلام کرد «فاز نخست طرح ساماندهی دست‌فروشان اول دی‌ماه اجرا می‌شود»، صیدی، دست‌کم تاکنون، در این مورد مشخص، در محقق ساختن شعار «من می‌توانم» ناتوان بوده است؛ آقای شهردار! دیدید «شما نتوانستید»!

دوم: شهردار سنندج در بخش دیگری از اظهاراتش در روز ارائه برنامه‌هایش به چالش حوزه «حمل و نقل و ترافیک شهر سنندج» هم اشاره کرد و راه حل را «ساماندهی شبکه ارتباطی و هوشمندسازی تقاطع‌ها» و «توسعه شبکه معابر شهری» دانست.

حالا اگر شهردار سنندج بپذیرد که بخشی کوچکی از «ساماندهی شبکه ارتباطی» ترمیم آسفالت خیابان‌ها، معابر و کوچه‌های شهر است باید از او سؤال کرد اگر در مقام یک شهروند بخواهد در مورد عملکرد شهرداری در این حوزه قضاوت کند چه نمره‌ای به خودش و همکارانش خواهد داد؟

صیدی نباید و نمی‌تواند برای عدم ساماندهی به وضعیت اسف‌بار معابر بهانه‌تراشی کند؛ یادمان هست، او در روز معارفه‌اش در عین حالی که وضعیت شهرداری سنندج را نگران کننده و بحرانی توصیف کرد به سابقه مدیریتی خود که مرتبط با حوزه شهری است اشاره نمود و گفت: «آگاهانه به عرصه آمده‌ام».

جناب شهردار «آگاهانه به عرصه آمده» و این یعنی می‌دانسته که شهرداری چه مقدار بدهی دارد؛ چه میزان ظرفیت برای کسب درآمد پایدار دارد؛ توان اعضای شورا برای حمایت از او در اجرای برنامه‌هایش چه اندازه است و ... در نهایت صیدی می‌دانسته با چه مشکلاتی در پیاده کردن برنامه‌هایش مواجه است.

آقای شهردار! ساماندهی ترافیک شهر سنندج و هوشمندسازی تقاطع‌ها از اول هم معلوم بود کار شما نیست، اما حالا که گویا معاون اداری مالی شهرداری در پاسخ به این سؤال یک خبرنگار که «بیشترین عملکرد شهرداری در سال‌جاری مربوط به چه حوزه‌ای بوده است؟» گفته «بیشترین عملکرد و کارهای انجام شده مربوط به آسفالت سطح شهر بوده است!» بیایید با هم سری به معابر سنندج در نقاط مختلف شهر بزنیم و وضعیت آسفالت معابر را شما هم ببینید؛ مردم به عملکردتان در این حوزه نه تنها گلایه دارند که معترض هستند؛ درست است که دوستان هم‌دسته شما در شورای شهر چشمان‌شان را بر روی حقایق بسته و در قبال این همه ایراد در کار شما، زبان در کام گرفته‌اند و فلان شبه‌رسانه در استان هم به جای طرح مطالبات مردم و پیگیری آن از طریق اعضای شورا و شهردار، لابد برای رضای خدا و بی هیچ چشم‌داشتی! عملاً تبدیل به تریبون روابط عمومی شهرداری شده اما، این رویکردها بر اصل موضوع که ناتوانی شما در پیاده کردن برنامه‌ای است که برای این حوزه وعده داده بودید، خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

درباره عملکرد شهردار سنندج و رویه منفعلانه شورا در قبال «حشمت‌الله صیدی» گفتنی‌های دیگری هم هست که به بعد موکول می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
سیدی هیچگاه در حد و اندازه شهرداری سنندج نبود.شورای شهر با این انتخاب به مردم سنندج خیانت کردند.
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شهرداری کار هرکسی نیست. صیدی هم همانند برخی مسولان ارشد استان دارد به یکی از کارتل های ... بدل می شود.از او بسیار خواهید شنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار