مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: آسمان استان در چند روز آینده تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد و پس از آن شاهد افت 7 تا 9 درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.
کد خبر: ۷۲۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 06 March 2019

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا ظهر پنجشنبه هوای نسبتا آرام و پایداری بر سطح استان حاکم است.

وی گفت: در این مدت به جز افزایش پوشش ابر (بخصوص فردا) و گاهی وزش باد پدیده قابل ملاحظه دیگری نخواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: از فردا عصر و اوایل شب تا صبح شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به نیمه غربی کشور پوشش ابر، مه، وزش باد گاهی شدید و به تناوب بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف و در برخی نقاط احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: شدت بارش‌ها در روز جمعه و برای نیمه غربی و تا حدودی جنوبی استان بویژه بانه، مریوان، سرشیو، سروآباد، هورامان، زرینه، دیواندره، کامیاران و تا حدودی سنندج است.

صدیقی افزود: با توجه به شرایط یاد شده و با سرد شدن هوا و تبدیل بارش‌ها به شکل برف در اکثر نقاط استان، کولاک، مه و لغزندگی سطح جاده‌ها بخصوص برای گردنه‌ها، ارتفاعات و مناطق سردسیر، اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: از لحاظ دمایی نیز در مدت زمان فعالیت این سامانه و بعد از پایان فعالیت آن، دمای هوا نسبت به امروز 7 تا 9 درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار