در راستای توسعه زیر ساخت های آموزشی صورت گرفت؛
از جمله اقداماتی که به منظور بالا بردن کیفیت آموزش در این شهرستان در دستور کار مدیران آموزش وپرورش و مدیران بنیاد علوی به عنوان مجری طرح آبادانی و پیشرفت قرار گرفت، موضوع تجهیز و نوسازی مدارس بود.
کد خبر: ۷۲۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷ 01 March 2019

حمایت های بنیاد علوی از آموزش وپرورش و دانش آموزان این شهرستان ادامه و در قالب طرح تجهیز مدارس ۵۵ مدرسه شهری و روستایی لنده با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با خرید تجهیزاتی از قبیل دیتا پروژکتور-پرده نمایش، برد هوشمند، چاپگر چند کاره، چاپگر، رایانه، فرش سجاده ای ، موکت و دستگاه کپی موارد حمایت قرار گرفتند.

تابناک؛ دانش آموزان و دانشجویان سرمایه های بالقوه انسانی و نیروهای کارآینده کشور هستند.لذا بنیاد علوی به منظور حمایت از آنان در مناطق محروم نسبت به انجام اموری نظیر حمایت تحصیلی و ساخت مدارس و مرکز آموزشی اقداماتی نموده است که نمونه های از این اقدامات ایجاد طرحی در مناطق محروم برای افراد مستعدی که از توان فکری بالایی برخوردارند با برگزاری کلاس‌های تقویتی و آزمون‌های آموزشی، نصب نرم افزار های آموزشی و بسته‌های کمک آموزشی و تجلیل از نخبگان علمی هم اکنون در بسیاری از استانها ادامه دارد.

از دیگر اقدامات بنیاد علوی برای رفع محرومیت آموزشی احداث مدارس استاندارد در سطح کشور است، که تا پایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۰۰۰ کلاس درس اســتاندارد جایگزیــن کلاس هــای غیراســتاندارد فرسوده خشتی و گلی، سنگی و چوبی خواهد شد.

شهرستان لنده از جمله مناطقی در کشور است که به واسطه محرومیت های عمیقی که در این منطقه وجود داشت، از نظر سرانه آموزشی و نیز کیفیت مدارس به شدت در محدودیت قرار دارد که نمونه ای از این محرومیت عدم استفاده دانش اموزان ومدارس مناطق روستای از وسایلی مانند رایانه، چاپگر، دستگاه کپی و دیگر سخت افزارهای است که نیاز هر مدرسه است. وضعیتی تلخ و غیر قابل قبول که به دنبال انتخاب لنده به عنوان شهرستان پایلوت اقتصادی با آغاز طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان توسط بنیاد علوی دستخوش تغییر شد.

برد هوشمند

از جمله اقداماتی که به منظور بالا بردن کیفیت آموزش در این شهرستان در دستور کار مدیران آموزش وپرورش و مدیران بنیاد علوی به عنوان مجری طرح آبادانی و پیشرفت قرار گرفت، موضوع تجهیز و نوسازی مدارس بود. طرحی که اگر چه همچنان ادامه دارد ولی تا همین جای کار مدارس این شهرستان دستخوش تغییر شدند.

با استقرار بنیاد علوی در لنده دومین شهرستان پایلوت محرومیت زدایی`کشور دانش آموزان و مدارس آن مورد توجه این سازمان قرار گرفت که می توان از جمله اقدامات حمایتی در سال ۹۶-۹۷ را تجلیل از دانش آموزان نخبه در هر سه مقطع تحصیلی، تهیه البسه و ملزومات آموزشی برای دانش آموزان مناطق روستایی و برگزاری سه مرحله کنکور آزمایشی، تجلیل از برترین های مسابقات فرهنگی هنری و اقدام به ساخت چندین کلاس درس در مرکز شهر لنده و برخی روستاها را در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان و توسعه زیر ساخت های آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد.

حمایت های بنیاد علوی از آموزش وپرورش و دانش آموزان این شهرستان ادامه و در قالب طرح تجهیز مدارس ۵۵ مدرسه شهری و روستایی لنده با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با خرید تجهیزاتی از قبیل دیتا پروژکتور-پرده نمایش، برد هوشمند، چاپگر چند کاره، چاپگر، رایانه، فرش سجاده ای ، موکت و دستگاه کپی موارد حمایت قرار گرفتند.

گفتی است قدم بعدی بنیاد علوی در راستای توسعه زیر ساخت های آموزشی در طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان نوسازی ۵۵ مدرسه شهری و روستای است که در در برخی از مناطق روستایی این کار شروع شده است.منبع پایگاه خبری بنیاد علوی در لنده 

 
اخبار کهگیلویه و بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار